Mijn master wil niet meer starten. Demarreren doet hij. Heb al proeven gedaan met de gloeibougies (gloeikaarsen) maar geen van de 4 krijgt het gloeiend. Kan er iemand mij helpen. zou nu graag weten waar de relais voor gloeibougies ergens zit. Uitlezen kan ik niet heb daarvoor geen apparatuur.
Groetjes Gemy
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het is maar een tip, als je rechtreeks de + van de batterij aansluit met de + van de gloeiers gedurende 10 sec. en dan start, liefst met twee personen, en zorg dat de deze kabel zeker niet tegen de massa komt maar dat weet je wel hé.
En als je de + kabel van de gloeiers volgt zou deze normaal naar een zekering lopen, je kunt het proberen.
En uilezen waarom ? je krijgt toch geen foutmelding.
Gr.
Jantje
Hallo jantje,
Bedankt voor je antwoord. Als ik dit rechtstreeks doe , hoe kan ik dan weten als ze in serie of parallel liggen, want een gloeikaars mag toch soms de volle stroom niet krijgen, dat heb ik me laten zeggen. Ik heb de pluskabels al gevolgd maar die verdwijnen dan in ander beschermkabel waar er al meerdere inzitten. Zou die relais onder de motorkap zitten waar al andere relais zitten. Ik heb er al een voor een uit getrokken maar aan het lampje van de voorwarming te zien was er geen enkele de juiste. Neen, ik heb geen foutmelding. Heb deze nog maar van gisteren en deze morgen wilde hij al niet meer, natuurlijk valt de verkoper uit de lucht. ben ook maar een beginneling in dat opzoeken.
grts
11 jaar
Gloeikaarsen staan al jaren parallel, de meeste rechtstreeks op 12V.
Zelfs met defecte gloeikaarsen moet de Master perfect starten. Zoek eerder in het brandstofgedeelte, met name pomp en injectoren. Uitlezen is zeker de boodschap.
Hallo Hendrik4290
Bedankt voor je antwoord. Kan ik dit opzoeken zonder uitlezen, ben nu al in het zak gezet. tja anders word dit wel een hele dure operatie. kan je me uitleggen hoe ik het kan opzoeken vanaf aan het begin. Maar waarom gloeien de kaarsen dan niet.
11 jaar
Of een probleem met startonderbreker. Blijft het rode lampje op het instrumentenpaneel branden tijdens het starten?
Je kunt zelf al en heleboel uitzoeken zonder te meten of zonder uitlezen:
1. wat doet het kleine rode lampje van de startonderbreker in je instrumentenpaneel tijdens ht starten? Knipperen? Uit? Aan? Als de startonderbreker niet wordt vrijgegeven, kan je stoppen met zoeken, dan is dat de oorzaak.
2. Stel dat de startonderbreker goed wordt vrijgegeven: Gaat de motor lopen als je tijdens het starten iets brandbaars in de inlaat spuit, bv. remmenreiniger? Als de motor daarop wil gaan lopen, krijgt de motor hoogstwaarschijnlijk geen diesel en moet je in die richting verder gaan zoeken.
11 jaar
Zeg gemy
Mischien helpt dit voor jouw.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Hendrik4290, tegen je kennis ben ik maar een amateur, maar Gemy krijgt helemaal geen spanning op alle 4 gloeiers, mischien eventueel zijn brandstofpomp, uitlezen is zeker optie maar dan moet je op je dashbord toch een foutmelding krijgen en van zijn gloeiers, maar heb een topic gevonden waar zijn gloeibougiezekering zich bevind en dan maar hopen dat het dat is natuurlijk.
Gr.
Jantje
11 jaar
Aan iedereen die me hulp aanbied , een dank-je-wel.
Heb nu nagezien het controle lampje van de startonderbreker gaat uit. De zekeringen onder de motorkap zijn goed. De mazoutpomp krijgt stroom. Krijg geen enkele foutmelding. En heb controle gedaan maar krijg geen stroom op de + draad van de gloeikaarsen. Natuurlijk als je geen pc hebt om uit te lezen is dat moeilijk. ik geef het nog niet op .
11 jaar
In zekeringskast onder de motorkap, kant chauffeur rechtsonderaan.
Rechtse kabel van gloeiers, zekering 70A, komt deze toevallig niet tegen de massa waardoor deze zekering defect geraakt, het is maar een tip, is al bij iemand gebeurt.
Heb je dat al nagekeken, en zolang je geen foutmelding krijgt op je dashbord (lampje motormankement) zal je kunnen lezen maar je krijgt geen foutmelding via een vb. een scanner.
Gr.
Jantje
11 jaar
Ik ben al een stukje verder, Heino 4267 ik heb hem aan het draaien gekregen met start pilot. dus zit ik nu nog met 2 vragen, is het nu de gloeikaarsen en of de mazoutpomp of kan het nog een andere mogelijkheid zijn.
11 jaar
Dan zijn het hoogstwaarschijnlijk toch je gloeibougies. Volg de kabels eens terug, bekijk ze goed op beschadigingen (naar massa) en meet waar je nog wel en waar je geen spanning meer hebt. Dat laatste kan je ook meten met bv. een gloeilampje met twee draadjes er aan. Wel e.e.a. even isoleren, zodat je niet per ongeluk sluiting maakt.
11 jaar
doe eens een lektest op de verstuivers,deze wagen slaat ook aan zonder te gloeien.
Alfons 262 , hoe kan ik dat uittesten?
11 jaar
Je kan de retourhoeveelheid meten mbv testbuisjes die je op de retouraansluiting op de injectors zet. Is deze hoeveelehid te hoog, wordt er geen of te weinig hogedruk opgebouwd en dan slaat de motor niet aan.
Beste lijkt me om met deze wagen naar een garage te gaan voor deze testen, en dan weet je toch meer, maar ja dat moet hij zelf beslissen, niet iedereen is in bezit van drukmeters, vind het raar dat er geen spanning is op zijn gloeicirciut, en als hij gewoon op de dikke staaf van de + van de gloeiers even rechtreeks aansluit weet hij toch iets meer, mischien de drukregelaar maar dan heb je een drukmeter nodig en de gegevens.
Gr.Jantje
11 jaar
Probleem met stroom naar gloeikaarsen is gevonden , maar wil nog altijd niet normaal starten. de hoofd stroomkabel naar de verdeler voor de gloeikaarsen was verpulverd in de beschermkabel, 1 cm koperdraad volledig verdwenen, dus naar mijn zeggen al een hele tijd buiten gebruik. Als ik weer pilot gebruik loopt hij.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Master of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar