Renault CLIO: Renault Clio 1.4 1998 ochtend dip

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: E7J 77, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Beste,

Sinds kort ben ik de eigenaar van een 2de handse Clio 1.4 1998. Nu ondervindt ik het volgende probleem.

In de eerste week begon dit probleem al te spelen en gebeurd dit alleen als ik 's ochtends vertrek van huis naar werk toe. In de ochtend vertrek ik altijd rond 6:20 en is er niks aan de hand met het starten of wegrijden met de auto. Net voor de snelweg is de motor warm gelopen en begint de auto te haperen voor een aantal seconden en valt de snelheid langzaam terug. Na die hapering te hebben gehad is er verder voor de hele dag helemaal geen probleem meer en kan ik toeren maken of gassen wat ik wil, maar het probleem komt dan niet meer terug. Ook als ik rond de middag, of rond een uur of 10 begin met rijden zijn er totaal geen problemen en kan ik gaan en staan waar ik maar wil.

Deze ochtend was het probleem ineens een stuk erger. Ik stond bij een druk kruispunt voor een stoplicht en stond op de 2de baan om een vrachtwagen voor te zijn. Het stoplicht sprong op groen en begon gas te geven. Ik was nog niet uit de bocht en de moter deed ineens niks meer. De hapering was behoorlijk heftig en sloeg op gegeven moment ook af. Ik kon daarna per direct de motor weer starten met daarbij het gaspedaal ingedrukt. Verder van de reis kwam het probleem ook niet meer terug. Zijn ochtend dipje was toen over.



De volgende onderdelen zijn al aan de auto vervangen, dit is allemaal vervangen voor de koop van de auto:
- Koppakking
- Bobine
- Distributieriem met spanrol
- Waterpomp
- V-snaren
- Remmen achter
- Katalysator
- Ruitensproeimotor
- Raammechanisme links
- Banden

Buiten dit lijstje waren nog een aantal dingetjes maar de vorige eigenaar weet dit niet meer precies. Aantal dingen weet ik dat overbodig is om in dit lijstje mee te nemen. Maar heb ze er toch even erbij gezet. Daarbuiten heeft de auto voor de koop ook een grote beurt gehad.

Hopelijk is hier een goede oplossing voor. Aangezien andere mensen ook dit soort problemen hebben ben ik er een beetje bang voor dat dit een dure reparatie zal gaan worden.

Met vriendelijke groet

rick043

Geplaatst door rick043 (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

kaleido 1 (1715) PRO, 7 jaar geleden

Controleer de bdp sensor eens , deze zit boven het vliegwiel .

rick043 (0), 7 jaar geleden

Helaas was de BDP sensor niet het probleem. Ik ben op het moment dingen aan het uitsluiten en heb weer wat updates over waneer het probleem zich voordoet.

Het is namelijk zo, wat ook al in de eerste post stond, dat het alleen 's ochtends gebeurd. Afgelopen dagen ben ik wat dingetjes aan het testen wat het mogelijk wel kan zijn. Nu ben ik er achter gekomen. Als ik 's ochtends weg ga, dan start ik de auto en rij ik 2 tot 3 straten verder, dan stop ik even en herstart ik de motor. Als ik de motor dan herstart, dan komt het probleem niet meer naar voren en kan ik gewoon naar mijn werk rijden.

Ook vandaag. Ik vertrok hier rond half 12 en heb zonder herstart gewoon naar mijn bestemming kunnen rijden zonder problemen.

Hopelijk jullie hier voldoende mee te hebben geinformeerd. Als er meer informatie nodig is, dan hoor ik het graag.

rick043 (0), 7 jaar geleden

Een kleine update. Laatste tijd heeft het geen zin meer om mijn auto 's ochtends te herstarten en gebeurd het gewoon random op een kruising dat de auto uitvalt. Na een minuut of 2 kan de auto weer gestart worden en rij ik zonder problemen weg.

Heino4267 (225), 7 jaar geleden

Ik zou eens kijken of je benzinepomp niet is overleden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.