Renault Megane: Renault megane 1.6 1998 verschillende "kop" van de kopbouten

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

hoi, ik ben bezig met mijn renault megane van 1998.
Er is een nieuwe koppakking op gekomen en stond op het moment om de nieuwe kopbouten aan te halen,
Alleen nu zie ik dat 5 kopbouten een bepaalde maat torkx hebben en de andere 5 hebben weer een maatje groter.
Schroefdraad, lengte en de ringetjes van de bouten zijn bij ze alle 10 het zelfde.
De oude kopbouten wat er in zaten hadden allemaal de zelfde maat torkx 'kop'.

mijn vraag is nu waar moet ik die 5 bouten met 'grotere maat kop' plaatsen,
Ik dacht eigenlijk dat kopbouten allemaal het zelfde moesten zijn.

Gr

czelis

Geplaatst door czelis (0) PRO , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

RPJdeWeert (0), 10 jaar geleden

Dat is raar, bij mijn weten heeft de K7M motor allemaal dezelfde kopbouten. Hier past een E14 dop op.
Het lijkt mij dat er iets fout gegaan is bij het setje kopbouten wat je hebt, de laatste keer dat ik ze vervangen heb waren ze allemaal hetzelfde.

timhoeks2 (0) PRO, 10 jaar geleden

set terug brengen, je hoort dezelfde koppen te hebben. zal wel fout gegaan zijn met verpakken en waarschijnlijk kun je ze ook gewoon monteren, maar alleen al voor de toekomst zou ik zoiets nooit monteren. als een andere monteur ooit kijkt ga je al makkelijk denken "wat is hier gebeurd..."

czelis (0) PRO, 10 jaar geleden

Bedankt voor de snelle reactie!
Ik was alleen vergeten erbij te zeggen dat het om een 8 klepper gaat

Ik was er samen met nog iemand aan bezig, maar na ik zelf ben gaan controleren kwam ik erachter dat de 5 torkx bouten met grotere maat dop, kleinere lengte schroefdraad hadden. Dan de andere 5 torkx bouten met kleinere kop.

Nu heb ik ook gezien dat het gedeelte waar de kopbouten in moeten van de kop waar het uitlaatspruitstuk zit hoger ligt dan de inlaat kant.

Nu heb ik de 5 langere bij het 'verhoogde' gedeelte gedaan en de 5 kleinere bij het 'verlaagde' gedeelte.

Ik heb ook contact op genomen met het bedrijf waar ik ze van had die hebben het gecontroleerd en zeiden dat het gewoon moest kloppen.

Ze zitten nu dus erin met het juiste aanhaal moment en hoekverdraaiing, maar niemand is dus zoals dit tegen gekomen? Of hebben jullie het over een 16 klepper?

Ik hou jullie op de hoogte

Gr

RPJdeWeert (0), 10 jaar geleden

Nee, ik had het ook over een 8-kleppper. De 1.6 was in 1998 in de Megane alleen als 8-klepper geleverd, dus daar was ik zo uit, haha.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.