auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Scenic: Renault scenic

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,6

Wie kan me iets vertellen over de kwaliteit van een scenic?
Veel problemen met elektronica? Klant-onvriendelijk omdat je overal voor naar de dealer moet?
Het gaat hierbij over een nieuw aan te schaffen scenic 1,6.
Benieuwd naar de reacties!
Vriendelijke groet, Autoleven

Geplaatst door

autoleven (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Koop liever een echte auto, bv een Toyota of een Honda. Als toch graag een a look like auto wil kopen zoals een renault, koop dan geen 1.6. Deze motors zijn een beetje te klein om iets te trekken. Mijn advies, koop geen Renault, tenzij je te veel geld hebt

ejnn 0

18 jaar

Mooi advies.

sytze 0
badge

18 jaar

Hulde

hellbat 0
badge

18 jaar

Prima auto hoor zo'n scenic, weinig problemen mee.
Makkelijk zeggen dat het niks is, zonder dit te onderbouwen.

kawaZ750 0
badge

18 jaar

Ga maar eens in konklaaf met een dealer laat staan met Renault Nederland. Geen garantie en niet bereid om een rijder maar te helpen (alleen als je maar betaald). Service mag je toch wel verwachten op een auto. Je betaald er toch gauw 50.000 gulden voor. Vindt ik wel veel en daarbij hoort vind ik dan ook correcte service. Als ze een auto kunnen verkopen zitten ze er als kippen bij, maar daarna. Je koopt een auto maar tegelijk een merk en daarmee ellende.

Misschien is een Scenic goed, daarop heb ik niets, maar waarom ellende op je afroepen als een auto heel blijft.

ejnn 0

18 jaar

Zelf heb ik een Scenic van 2001 1.6 16V.
Scenic is prima auto. Betrouwbaar en heeft weinig onderhoud nodig. Als je niet bang bent zelf te sleutelen dan kan je er prima mee overweg. De Scenic van 2001 heeft (gelukkig) nog maar weinig diagnose electronica die het onderhoud voor je bijhoudt (=afhankelijk maakt van dealer).
Olie verversen, remmen, bougies, filters, (helaas ook bobines) allemaal prima te doen. Voor het eerst naar de dealer voor vervangen distributieriem (dure grap, maar vooral laten doen door dealer). Nadat auto uit garantie is, vooral zelf aan de slag en de APK niet bij de dealer laten doen. Handboek van Haynes is een goede investering.
Ik heb inmiddels al bijna 6 jaar en 110000 km veel rijplezier.

willem12077 0

18 jaar

Inderdaad, fijne auto met weinig problemen.

Denk dat ejnn eens een verkeerde dealer getroffen heeft en nu wat gefrustreerd is?

8je 0
badge

18 jaar

Ze rijden heerlijk, als ze het doen. Maar daarmee heb je ook al het positieve gehad. Prive niet aan beginnen.

hoogfrequent 0

18 jaar

[quote=8je]Inderdaad, fijne auto met weinig problemen.

Denk dat ejnn eens een verkeerde dealer getroffen heeft en nu wat gefrustreerd is?[/quote]
.
5 slechte, 1 goede. Vind ik redelijk, 17% van de dealer behandeld jouw als een klant en is bereid iets voor jouw uit te zoeken. Het is dan voor mij dan de moeite waard om hier zeker terug/vaker te komen. 17 % vind ik statistisch gezien redelijk. Heb je Renault Nederland al een keertje gebeld met alle bewijzen bij de hand dat er iets fout is....... Maar meneer u zit maar 30 % buiten de maximale tolerantie, er is maar een kleine afwijking, KLETSKOEK noem ik dat, dus niet aan beginnen.

ejnn 0

18 jaar

[quote=ejnn]Je betaald er toch gauw 50.000 gulden voor.[/quote]
hoe zien die er ook al weer uit?guldens
ken dezelfde verhalen over andere merkdealers daar heb je ook goede en slechte tussen zitten
op zich helemaal geen verkeerde auto soms wat klein electronica problemen maar niks vergeleken bij de laguna's en voor veel storingen hoef je niet persee naar de dealer maar kun je ook naar een goede universeel/merkspecialist .als je nieuw koopt kun je ook overwegen extra garantie te nemen.
maar zoals met elk MERK moet je een dealer treffen/zoeken die goed bekend staat om service en klantvriendelijk heid

abc 0
badge

18 jaar

Helmaal mee eens, je moet het treffen of goed zoeken naar een service verlenende Dealer. Naar eigen bevindingen vrij moeilijk te vinden.
Kijk eens naar de auto's uit 2003 of 2002. Kijk of deze in prijs zijn gezakt of compleet zijn gekelderd. Neem dit mee in de aankoop criteria, zeker bij een nieuwe auto.

Hallo ABC, hier even de oude guldens op een rijdje gezet, toch best mooi......

[url=http://img345.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img345.imageshack.us/img345/9208/...[/img][/url]

ejnn 0

18 jaar

[quote=abc][quote=ejnn]Je betaald er toch gauw 50.000 gulden voor.[/quote]
hoe zien die er ook al weer uit?guldens
ken dezelfde verhalen over andere merkdealers daar heb je ook goede en slechte tussen zitten
op zich helemaal geen verkeerde auto soms wat klein electronica problemen maar niks vergeleken bij de laguna's en voor veel storingen hoef je niet persee naar de dealer maar kun je ook naar een goede universeel/merkspecialist .als je nieuw koopt kun je ook overwegen extra garantie te nemen.
maar zoals met elk MERK moet je een dealer treffen/zoeken die goed bekend staat om service en klantvriendelijk heid[/quote]
Extra garantie nemen=kopen. Typisch een kreet uit de 21e eeuw. Als ik een nieuwe auto koop dan verwacht ik dat hij zowiezo 3 a 4 jaar zonder problemen door het leven gaat bij normaal gebruik. Afgezien van de normale slijtage. Er bestaat ook zoiets als consumentenbescherming. Tijdens de garantieperiode onderhoud bij de dealer en daarna de universeel of zelf.
En wat dealers betreft.......hoe was die kreet ook alweer...LIEVER DE DEALER..... nou ikke niet meer. Ga niet meebetalen aan dat glazen huis met al die poppenkasterij.

Fries33 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.