close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Megane: Renault start niet meer hoor alleen klik

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.5 dci

Goedenavond,

Ik heb afgelopen een prachtige renault megane cabrio gekocht. Blij als dat ik was werd dit helaas al snel weer verstoord: de auto start niet meer. Enkele km gereden waarna we hem heel even geparkeerd hadden om iemand op te halen, hierna wilde we wegrijden en toen gebeurde het onderstaande:

Bij starten hoor ik alleen een (relatief) harde tik/klik vanuit de motor. Als ik daarna kijk boven de motor hoor ik een hoge piep. Na gebeld te hebben met de garage/op internet het een en ander had opgezocht heb ik de auto geprobeerd te starten met startkabels en een andere auto. Dit had echter geen effect: zelfde tik en piep. Nu ben ik dus bang dat het gaat om mijn startmotor maar ik las ook dat het de massa kan zijn.

Als ik bij het starten de rem ingedrukt blijf houden krijg ik in mijn dashboard de berichtgeving "defect remsysteem".

Ik wilde nu graag mijn massa kabel even bekijken en eventueel schoonmaken/ vervangen. Maar waar zit de startmotor precies en kan ik deze vanaf bovenaf zien, of sterker nog, kan ik dan ook goed bij de massa. Ik heb eventueel wel een krik dus de auto omhoog zetten om vanaf onderen kijken moet ook lukken.

Alvast heel hartelijk bedankt.

Met vriendelijke groeten

Geplaatst door

dutchskill (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Massa zou kunnen , er zitten er diverse aan deze motor.
Wat gebeurt er trouwens met je accuspanning , als je start ?
Startmotor zit dacht ik achter op de motor.
Als je weet hoe een startmotor eruit ziet , kun je hem wel vinden dacht ik , hetzelfde geldt voor massa kabels.
Alle kabels die rechtstreeks aan het metaal zitten , diverse dikke en dunne kabels.

kaleido 1 6880
badge vip badge

11 jaar

Als je aan de massa twijfelt, zet dan een zwarte startkabel, vanaf de - op de accu, naar een massapunt op het motorblok/ bak.
Daarna nog eens proberen te starten. Lukt dit wel, dan is het dus een massaprobleem, en moet je controleren of er ergens een massakabel los ligt, of gebroken is o.i.d.

Ralf_Jensen 0
badge

11 jaar

Bedankt voor de reacties!

Ik ga morgen even de spanning meten van de accu als ik probeer te starten. Het is overigens een cabrio en het dak krijg ik gemakkelijk open en dicht wat denk ik aangeeft dat de accu wel gewoon werkt, of zie ik dit verkeerd?

Ik heb vanmiddag drie kwartier gezocht naar startmotor (ik weet hoe hij er los uitziet) maar ik kon hem helaas niet vinden. Een klap er tegen geven scheen namelijk ook te helpen dus dit wilde ik ook nog even proberen..

@ Ralf_Jensen
Je bedoeld een gewone losse startkabel tussen de twee punten bevestigen? En dan vanaf de accu en niet vanaf de startmotor zelf?

dutchskill 0

11 jaar

Ralf bedoelt inderdaad met één startkabel (bv. de zwarte): één zwarte klem zet je op het motorblok en de andere zwarte klem op de minpool van de accu. Als de auto dan wel goed start, heb je last van een slechte massakabel.

Heino4267 655

11 jaar

Ik heb het vandaag geprobeerd (ook op meerdere plaatsen op het blok vast gezet, maar mocht niet baten). Wanneer ik probeer te starten verandert de accuspanning niet echt: hij schommelt sowieso al een beetje rond de 12V en als ik probeer te starten schiet hij heel even naar 11 maar komt al snel weer op 12..

Hieruit valt toch te concluderen dat het toch om de startmotor gaat? Ik heb hem zojuist maar besteld en krijg hem overmorgen hopelijk al binnen dus dan ga ik er direct mee aan de slag. Is dit hieronder overigens de startmotor? Zoals (hopelijk op de foto) te zien is mist er ook een bout.. zou dat ook wat uitmaken of niet?

dutchskill 0

11 jaar

Jipiieeee gevonden .

kaleido 1 6880
badge vip badge

11 jaar

[quote=dutchskill]Ik heb het vandaag geprobeerd (ook op meerdere plaatsen op het blok vast gezet, maar mocht niet baten). Wanneer ik probeer te starten verandert de accuspanning niet echt: hij schommelt sowieso al een beetje rond de 12V en als ik probeer te starten schiet hij heel even naar 11 maar komt al snel weer op 12..

Hieruit valt toch te concluderen dat het toch om de startmotor gaat? Ik heb hem zojuist maar besteld en krijg hem overmorgen hopelijk al binnen dus dan ga ik er direct mee aan de slag. Is dit hieronder overigens de startmotor? Zoals (hopelijk op de foto) te zien is mist er ook een bout.. zou dat ook wat uitmaken of niet?

Dat is hem inderdaad, heb je er al een klap op gegeven?
Als hij dan wel start is je bendix blijven hangen.
Toch vermoed ik dat jouw accu niet goed is.
Je kunt om te beginnen eens de klemmen losmaken, polen zuiver maken en de klemmen er weer op doen.
Wanneer hij dan nog niet start kun je de accu door laten meten.
Kan bij elke garage en/of automaterialenzaak., als er namelijk 1 cel slecht is doet alles het maar kun je niet starten.

Robert.J.B 0

11 jaar

Startmotor vervangen!

Ralf_Jensen 0
badge

11 jaar

[quote=Ralf_Jensen]Startmotor vervangen![/quote]
Is het probleem daarmee opgelost?
Dan even melden, dan kunnen ze dit draadje sluiten.

Robert.J.B 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.