close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Trafic Phase Iii: Renault traffic dci80 2002 start slecht in de ochtend

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: dci 80

Hallo.
Onze traffic start bijzonder slecht in de ochtend met een koude motor.
Mits ze eenmaal draait hebben we voor de rest van de dag geen problemen meer en rijdt/start ze perfect.

Zodra we de sleutel omdraaien gebeurt en gedurende 2/4 seconden niks.
Het lampje van de startonderbreker gaat uit. Maar de startmotor laat op zich wachten. Wanneer de startmotor aanslaat duurt het zeker 10 seconden voordat de motor aanslaat. Het geluid wat er waargenomen word lijkt alsof er geen brandstof in de cilinders komt. Vervolgens komt ze langzaam op gang en hoor ik het bekende geluid zoals normaal.

De wagen is recent bij de dealer geweest en op de diagnose comp aangesloten hun vertelde dat de gloeibougies vervangen moesten worden vervangen. Dit heb ik zelf vervangen en de aansluitstekkers
meteen vernieuwd (corossie ) maar helaas zonder resultaat. De gloeibougies zijn opnieuw gemeten en zijn goed.


De accu is nieuw en er is geen lekspanning.


iemand een idee?

Geplaatst door

tim86 (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Krijgen de gloeibougies wel stroom?

RPJdeWeert 0

9 jaar

Ik ga dit morgen nogmaals even nameten.

Weet iemand trouwens of er een aparte zekering aanwezig is hiervoor.
Die de gloeirelais beveiligd

tim86 0

9 jaar

Gewoon even meten of er spanning op komt en dan de draden terug volgen naar het gloeispanningrelais.
As je dat hebt gevonden, kan je ook voelen wanneer het inschakelt en wanneer het uitschakelt.
Het inschakelen moet gebeuren vlak voor het starten en het uitschakelen enige tijd nadat de motor loopt.

(Ik zou niet zoeken naar een defecte zekering, gezien de enorme stromen die dat vergt is dat zeker geen normale als zekering herkenbaar "zekering", maar eerder een insnoering ergens in een toevoerleiding.*

Heino4267 655

9 jaar

Bedankt voor je uitleg!

tim86 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Trafic of stel zelf een nieuwe vraag.