Renault Twingo: Scheef remmen

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2 44kw

Probleem met auto van klant , probleem is dat auto scheef remt
Auto op bank getest , voorwielen ca 10% achterwielen ca 80% remverschil.
Achterremmen losgemaakt WRC's vervangen ( 1 lek), remvoeringen vervangen (verglaasd) ,remtrommels opgeschuurd en om gekeerd ,remleidingen en slangen doorgeblazen en ontlucht tevens voorremmen los gehad en gecontroleerd op werking en conditie blokken . Dit alles heeft het probleem niet verholpen .

Wij zitten nu aan de hoofdremcilinder te denken ,maar komt dit wel eens voor bij renault?
Graag uw reacties

alvast bedankt ,Bennie

gardejonge

Geplaatst door gardejonge (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Twingo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

Averdonk (0) PRO, 17 jaar geleden

Remkrachtverdeler ?

Gr.

Megane20 (0), 17 jaar geleden

Heb je achter nog steeds 80% remverschil en trek'ie wel naar de kant die het beste remt?Het grootste deel van de remkracht komt van de voorwielen dus het kan ook iets anders zijn.
Voorwielophanging/stuurinrichting.
Geometrie/sporing die verloopt bij remmen?

gardejonge (0) PRO, 17 jaar geleden

Hoofdremcilinder gewisseld probleem blijft , Remslangen achter as gewisseld (leiding va hrc la naar ra viceversa)
Remverschil blijft ca 80 % Wiel blokkeerd op straat vrij snel

Megane20 (0), 17 jaar geleden

[quote=gardejonge]Hoofdremcilinder gewisselt probleem blijft , Remslangen achter as gewisseld (leiding va hrc la naar ra viceversa)
Remverschil blijft ca 80 % Wiel blokkeerd op straat vrij snel[/quote]
Het VERSCHIL blijft 80% maar wisseld het van wiel?
Als het probleem niet meewisseld MOET het probleem bij DAT wiel zitten of in de remleiding die erbij hoort.
Die remmen zijn zelfstellend, zit daar misschien je probleem?

sjaak r (0) PRO, 17 jaar geleden

Heb je wel orginele wielremcilinders?
Zit nl remdrukbegrenzer in, als je 1 met en 1 zonder hebt krijg je ook grote verschillen.

gardejonge (0) PRO, 17 jaar geleden

Het probleem blijft op hetzelfde wiel , linksachter remt op de bank ca 900N rechtachter iets van 150N
De beide wielremcilinders zijn voorzien van een remdrukverdeler .Voor mijn gevoel zeg ik dat de remdrukverdeler van de linker kant niet deugdelijk is ,maar het vreemde is dat dit probleem ook al was voordat de wielremcillinders en remsegmenten zijn vervangen

sjaak r (0) PRO, 17 jaar geleden

Normaal is de druk achter 500N per kant bij orginele wielremcilinders. Als er 1 900N heeft is die normaal gesproken kapot.

peterh8902 (5) PRO, 17 jaar geleden

remleiding van desbetreffend wiel goed nagelopen en er zeker van dat ie niet ergens geknikt is zodat je minder druk op kan bouwen?

ARTHUR KOEMAN (0) PRO, 17 jaar geleden

meet eens de diameter op van beide remcilinders of deze link/rechts gelijk zijn ook al zijn ze nieuw
remslangen willen ook inwendig wel een opbollen waardoor remdruk wel kan afwijken
ga voor de aardigheid eens met meerdere personen in de auto de remproef uitvoeren
ook de remmenbank kan een afwijking hebben
dit zijn zoal enige tips uit mijn praktijk ervaring met renault twingo's uit een renault werkplaats

w_vahl (0) PRO, 17 jaar geleden

heb je niks om drukken te meten? dan meet je de remdruk la en ra, dan weet je iig of het probleem bij het wiel zit of ergens ervoor, je bent toch al lang bezig. succes

Ad102 (0) PRO, 17 jaar geleden

Zo heb ik me ook eens een keer het ongans gezocht bij een scheef remmende Mercedes.
Alles bekeken en gedaan wat ik hier ook lees. Uiteindelijk bleek het te gaan om een remslang. Aan de binnenkant van die slang zat een stukje rubber los en als de remvloeistof richting cilinder stroomde sloot dat stukje rubber de remslang af. Dus,remslangen van 2 kanten afblazen. Ik noem maar wat uit m'n ervaring. Grtn.Ad

gardejonge (0) PRO, 17 jaar geleden

Vandaag het probleem gevonden !
Ik verdacht de wielremcillinders al een tijdje , ze waren nieuw maar toch bij dezelfde leverancier een paar andere gehaald ,probleem niet opgelost . Bij een andere leverancier een ander merk cillinders gemonteerd en het probleem is opgelost . Ik vermoed dat de remdrukregeling in de cillinders van het ene merk niet goed werken en hierdoor op de ene wiel teveel en de ander teweinig remdruk gaf . De cillinders waren gecontroleerd op diameter en wijze van montage zuigertjes maar was niets aan te zien
Iedereen bedankt voor het meedenken

Petje57 (0) PRO, 17 jaar geleden

De aanhouder wint..........Nu kosten claimen bij de 1e leverancier..........?????

Gr.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.