close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Twingo: Scheef remmen

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2 44kw

Probleem met auto van klant , probleem is dat auto scheef remt
Auto op bank getest , voorwielen ca 10% achterwielen ca 80% remverschil.
Achterremmen losgemaakt WRC's vervangen ( 1 lek), remvoeringen vervangen (verglaasd) ,remtrommels opgeschuurd en om gekeerd ,remleidingen en slangen doorgeblazen en ontlucht tevens voorremmen los gehad en gecontroleerd op werking en conditie blokken . Dit alles heeft het probleem niet verholpen .

Wij zitten nu aan de hoofdremcilinder te denken ,maar komt dit wel eens voor bij renault?
Graag uw reacties

alvast bedankt ,Bennie

Geplaatst door

gardejonge (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Remkrachtverdeler ?

Gr.

Averdonk 0
badge

17 jaar

Heb je achter nog steeds 80% remverschil en trek'ie wel naar de kant die het beste remt?Het grootste deel van de remkracht komt van de voorwielen dus het kan ook iets anders zijn.
Voorwielophanging/stuurinrichting.
Geometrie/sporing die verloopt bij remmen?

Megane20 0

17 jaar

Hoofdremcilinder gewisseld probleem blijft , Remslangen achter as gewisseld (leiding va hrc la naar ra viceversa)
Remverschil blijft ca 80 % Wiel blokkeerd op straat vrij snel

gardejonge 0
badge

17 jaar

[quote=gardejonge]Hoofdremcilinder gewisselt probleem blijft , Remslangen achter as gewisseld (leiding va hrc la naar ra viceversa)
Remverschil blijft ca 80 % Wiel blokkeerd op straat vrij snel[/quote]
Het VERSCHIL blijft 80% maar wisseld het van wiel?
Als het probleem niet meewisseld MOET het probleem bij DAT wiel zitten of in de remleiding die erbij hoort.
Die remmen zijn zelfstellend, zit daar misschien je probleem?

Megane20 0

17 jaar

Heb je wel orginele wielremcilinders?
Zit nl remdrukbegrenzer in, als je 1 met en 1 zonder hebt krijg je ook grote verschillen.

sjaak r 0
badge

17 jaar

Het probleem blijft op hetzelfde wiel , linksachter remt op de bank ca 900N rechtachter iets van 150N
De beide wielremcilinders zijn voorzien van een remdrukverdeler .Voor mijn gevoel zeg ik dat de remdrukverdeler van de linker kant niet deugdelijk is ,maar het vreemde is dat dit probleem ook al was voordat de wielremcillinders en remsegmenten zijn vervangen

gardejonge 0
badge

17 jaar

Normaal is de druk achter 500N per kant bij orginele wielremcilinders. Als er 1 900N heeft is die normaal gesproken kapot.

sjaak r 0
badge

17 jaar

remleiding van desbetreffend wiel goed nagelopen en er zeker van dat ie niet ergens geknikt is zodat je minder druk op kan bouwen?

peterh8902 5
badge

17 jaar

meet eens de diameter op van beide remcilinders of deze link/rechts gelijk zijn ook al zijn ze nieuw
remslangen willen ook inwendig wel een opbollen waardoor remdruk wel kan afwijken
ga voor de aardigheid eens met meerdere personen in de auto de remproef uitvoeren
ook de remmenbank kan een afwijking hebben
dit zijn zoal enige tips uit mijn praktijk ervaring met renault twingo's uit een renault werkplaats

ARTHUR KOEMAN 0
badge

17 jaar

heb je niks om drukken te meten? dan meet je de remdruk la en ra, dan weet je iig of het probleem bij het wiel zit of ergens ervoor, je bent toch al lang bezig. succes

w_vahl 0
badge

17 jaar

Zo heb ik me ook eens een keer het ongans gezocht bij een scheef remmende Mercedes.
Alles bekeken en gedaan wat ik hier ook lees. Uiteindelijk bleek het te gaan om een remslang. Aan de binnenkant van die slang zat een stukje rubber los en als de remvloeistof richting cilinder stroomde sloot dat stukje rubber de remslang af. Dus,remslangen van 2 kanten afblazen. Ik noem maar wat uit m'n ervaring. Grtn.Ad

Ad102 0
badge

17 jaar

Vandaag het probleem gevonden !
Ik verdacht de wielremcillinders al een tijdje , ze waren nieuw maar toch bij dezelfde leverancier een paar andere gehaald ,probleem niet opgelost . Bij een andere leverancier een ander merk cillinders gemonteerd en het probleem is opgelost . Ik vermoed dat de remdrukregeling in de cillinders van het ene merk niet goed werken en hierdoor op de ene wiel teveel en de ander teweinig remdruk gaf . De cillinders waren gecontroleerd op diameter en wijze van montage zuigertjes maar was niets aan te zien
Iedereen bedankt voor het meedenken

gardejonge 0
badge

17 jaar

De aanhouder wint..........Nu kosten claimen bij de 1e leverancier..........?????

Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.