close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Megane: Service inspuiting controleren

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 dci

Beste mensen

voor twee weken geleden heb ik een grote onderhoud laten doen aan mijn megane.
Distributie riem multi riem spanrollers en waterpomp zijn vervangen toen ik mijn auto ging ophalen zij de monteur dat de riem niet op tijd stond hij stond een tandje verkeerd.wat hij wel raar vond is dat je niks kon merken aan de auto nou heeft hij hem vervangen en optijd gezet je merkt wel dat hij iets rustig is geworden.

En nu komt mijn vraag soms als ik mijn auto start krijg ik melding service samen met inspuiting contr.
Als ik de auto opnieuw start gaat deze weg dit gebeurt mij niet bij elke start van de auto ong een keer in de twee dagen.

De gloeipluggen zijn in okt 2009 vervangen.
Dit probleem is begonnen naar onderhoud distributie riem
alleen de monteur wil dit niet accepteren.

Met vriendelijke groet,

Geplaatst door

bora24 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Begin eens met de foutcodes uit te laten lezen.
Diesels zijn nog wel eens eigenwijs, dut je hebt kans dat de code alleen te lezen is, onmiddelijk na de koude start, waarbij het lampje aan gaat.
Dat scheelt een hoop zoeken en dan kun je ook zeggen of het met het vervangen van de distributie te maken heeft, of dat het gewoon toeval is.

oldford 0
badge

14 jaar

Ik had hetzelfde nou ja bijna, het bleek de sensor bij in het thermostaat/waterhuis te zijn. Sensor vervangen bleek niet nodig waarschijnlijk alleen een vuil contact. Heb nu dus een sensor over omdat ik er uit voorzorg al een gekocht had!

gr. frenzy

Frenzy 0

14 jaar

Bedankt voor jullie reactie
ik heb de auto nog niet laten uitlezen
wat ik wel heb gedaan is de stekker van egr uitgetrokken en nou heb ik die storing niet meer gehad
vandaag druk ik de stekker er weer in als de storing weer terug komt dan weet ik ongeveer waar ik moet wezen.

Ik plaats een bericht zodra ik meer weet
trouwens de km stand staat op 210dkm iemand nog suggesties op punten waar ik op moet letten

met vriendelijke groet

bora24 0

14 jaar

Is er nog nieuws omtrent deze storing? Sinds een maand of 2 heb ik er ook last van. Inmiddels is er groot onderhoud aan gepleegd, ook is de egr klep weer schoongemaakt en ontdaan van roet.
Het is alleen als er een koude start is. Heb ik dan 500 meter gereden en start ik de wagen opnieuw is de storing weg en loopt de wagen ook weer beter. Het lijkt eerst dat de boel niet op tijd staat maar dan zou je daar bij de 2de keer starten ook last van moeten hebben. De kmstand is 204000 km.
Als de motor op temperatuur is of na lang stilstaan nog niet 100% is afgekoeld is de storing 'inspuiting controleren' en het service lampje niet.

Misschien is het verstandig om de boel eens te laten uitlezen alleen wil ik uitsluiten waar ik evt. zelf eerst zou kunnen kijken, 70 euro ex vind ik wat veel voor een uurloon! Het woord 'service', bestaat dat nog?
Evt doormeten van de gloeiers? Zo ja, wat zijn de waardes? De verstuivers geloof ik niet in, anders zou je dat moeten merken in het vermogen en in de uitlaatgassen, turbo heeft normale speling, egr is volledig schoon en gangbaar en ook de leiding van de koeler naar de inlaat is volledig gereinigd. Alle stekkers zijn gecheckt en ingespoten met anti fluid, speciaal voor electronica.

Alle info is welkom. Alvast bedankt

Inmiddels ben ik gaan meten, gloeiplug 1 is defect. Morgen ga ik op zoek naar een nieuwe. Ik meld me na vervanging weer, ik hoop te kunnen zeggen dat de storing dan verholpen is.

Heb 4 nieuwe gloeibougies gemonteerd en het probleem is verholpen. Bij meten moet je 0.9 Ohm meten. Doe voorzichtig met het verwijderen van de stekkers, deze zijn NIET los te koop wat belachelijk is. Bij Renault zeggen ze gewoon: sorry meneer, de stekker hebben wij niet los, dat wordt een nieuwe kabelboom a 2xx euro ex btw. Gelukkig kon ik de stekker nog goed herstellen.

Het verwijderen van de gloeiers moet je met gevoel doen en best gebruik je de hand die je normaal niet zou gebruiken, bij weerstand weer stukje terug erin draaien. Gebruik wat olie/kruipolie.

Ik heb De auto zo ingeruild probleem heb ik niet opgelost

Bedankt voor het meedenken

bora24 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.