Renault Espace: service melding espace 2.2 dci 2002

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 DCI

Hallo,

Ik heb sinds 2 maanden een Espace waar vanaf het begin een servicemelding met het motorteken (geel in het scherm) kwam.
Laten uitlezen bij de dealer: geen foutcode.

Na twee weken (met de melding gereden te hebben) startte de auto niet direct. De melding STOP (met het motorteken) kwam geel in het scherm. Een tweede poging direct daarna startte de auto wel..........
Na twee weken startte de auto niet en gaf het rode signaal STOP (met het motorteken), laten uitlezen: nokkenaspositiesensor en EGR vervangen. Servicemelding verdwenen!

Na 700 km poelie met riem kapot: laten vervangen en service melding is weer terug. Laten uitlezen bij dealer: geen foutcode.
Afgelopen vrijdag voor het eerst geen servicemelding.........wat een opluchting!
Vanochtend startte de auto niet en gaf de (rode) melding: STOP met het motorteken. Bij de tweede poging sloeg de auto wel aan.(?) Onderweg geen servicemelding gekregen. Een poging daarna geen melding gekregen.

Weet iemand wat ik hier mee aan moet? (voor ik hem ga verkopen.....)
Graag een reactie.

J. Rutjes

Geplaatst door J. Rutjes (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Espace? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

primera p11 (0), 13 jaar geleden

Verkopen met foutmelding,anders kost het je nog meer.
Franse auto's en elektronika is nog nooit een goed huwelijk geweest.

Safrane10698 (0), 13 jaar geleden

Is de stekker aansluiting van de BDP sensor (nokkenaspositiesensor) ook vervangen. Deze willen ook nog weleens sneuvelen.

J. Rutjes (0), 13 jaar geleden

Ik heb geen idee, maar na het vervangen van de BDP sensor is de melding verdwenen. Die zou bij een defecte stekker dan toch blijven verschijnen?

Safrane10698 (0), 13 jaar geleden

Bij draadbreuk kan hij soms wel werken en soms niet. Als de draad net anders zit door het overnieuw erop steken na vervangen kan hij het wel doen. als dan de draad weer terug vormt door warmte en tijd speelt de draadbreuk weer op. Das het probleem van draadbreuk.

't garagistje (0) PRO, 13 jaar geleden

altijd bij vervangen bdpsensor, stekker ook vervangen of rechtstreeks opsolderen.
durf wel niet zeggen dat dat de oorzaak is in uw geval,

J. Rutjes (0), 13 jaar geleden

De BDPsensor is vervangen in december, nu laten uitlezen bij dealer: weer BDPsensor defect.........
Moet dan ook de stekker vervangen worden (is dat een los onderdeel?).

Safrane10698 (0), 13 jaar geleden

Met solderen weet je zeker dat het goed contact maakt. wel opletten met solderen. Als de draden verkeerd omzitten start de auto helemaal niet.

J. Rutjes (0), 13 jaar geleden

BDPsensor is vervangen, stekker ook (ook opgesoldeerd). Rij daarna weg bij de dealer: servicemelding.......

De auto houdt soms is, stottert/maakt schokkenede bewegingen en start soms niet direct (2e poging wél).

Weet iemand een oplossing (behalve verkopen of heel veel geld in steken)?

Heino4267 (225), 13 jaar geleden

Als de service/stop melding zo vaak verschijnt moet het een klein kunstje zijn voor een dealer om met de auto aan de clip (uitlees-laptop) te kijken wat er aan de hand is op het moment dat de melding verschijnt: op dat moment is er een trigger die het lampje aan laat gaan en die trigger moet op dat moment te zien zijn.
Als ze de melding te pakken hebben, kan gericht worden gezocht naar de oorzaak.

J. Rutjes (0), 12 jaar geleden

De hele zomer heb ik geen servicemelding gehad. Auto heeft probleemloos gelopen. Alleen merkte ik bij het wegrijden (vanuit de eerste versnelling uiteraard) af en toe een bijgeluid (fluitende toon), dat nooit is verdwenen. Het vreemde is dat het niet altijd voorkomt. Soms dagen niet en soms dagelijks meerdere keren! Het is een geluid dat even aanhoudt en als de auto 'rolt' is het over.

Nu de temperaturen weer wat afnemen komt de servicemelding ook weer terug......
Daarnaast kreeg ik afgelopen week een melding van de airbag (service) die spontaan ook weer verdween. Daarvoor in de plaats heb ik sinds dit weekend startproblemen. De auto lijkt aan te slaan maar doet dit toch niet. daarna is hij ook niet meer direct te starten. Na een paar uur weer geprobeerd: hij sloeg aan.
Vanochtend weer niet kunnen starten, paar uur gewacht, start nog steeds niet. Krijg na het 'doorstarten' geen STOP-melding maar een weergave van 'er is iets' met de olie. Het kannetje komt in het scherm. oliepeil is goed. Vorige week kreeg ik een melding dat het oliereservoir helemaal leeg zou zijn....was niet zo. Wel wat bijgevuld (0.25 ltr).

Heino4267 (225), 12 jaar geleden

Is je massaverbinding van motorblok naar carrosserie wel helemaal goed en corrosievrij?
Is een bekende oorzaak van dit type meldingen.

Daarnaast: als je accu naar de 4 jaar levensduur toe loopt, kunnen deze verschijnselen een voorbode zijn van een defecte accu.

J. Rutjes (0), 12 jaar geleden

Accu is een jaar oud.......
De carrosserie van deze auto is toch van kunststof of vergis ik mij daarin? Waar loopt die massaverbinding dan naartoe?
Auto start nog steeds niet overigens.
Zekeringen nagekeken, zijn allemaal oké.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.