Renault Laguna: slaat niet aan

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2

beste techneuten,
heb hier het volgende probleem met een laguna 2.2 diesel,
auto start niet als hij koud is, [slaat niet aan]
gloeistiften zijn goed,
opvoerpomp ook goed,
echter als ik deze auto remmenreiniger laat snuiven slaat hij aan, en er is niks meer aan de hand, goed rijgedrag, zet ik hem echter stil start hij ook niet op eigen kracht,
laat ik hem warmer worden start hij wel,
nu verdenk ik de pomp, heb echter geen druk gemeten maar als ik de leiding los draai en dan start lijkt er geen kracht achter te staan, vreemd is wel als ik met een led de verstuivers meet, hij pas knipperd als de auto is aangeslagen,
verder kan ik niet veel meer, heb hier niet de juiste diagnose apperatuur voor,
maar is het mogelijk dat de pomp dan toch te weinig opbrengst heeft??
omdat de auto verder probleemloos rijd, maar weinig druk betekend dat altijd een defecte pomp??
of kan er ook nog wat anders zijn??
graag even uw mening mijn dank is groot

peter8694

Geplaatst door peter8694 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

25 Reacties

abc (0) PRO, 14 jaar geleden

het beste is toch om te kijken hoe hoog de druk is tijdens het starten ,moet min 250 bar zijn om aan te slaan.
retour meting verstuivers uitvoeren om te kijken of er een slechte tussen zit

peter8694 (0) PRO, 14 jaar geleden

ik zal eerst de druk meten, maar lijkt mij aan de lage kant,
als ik de retour afknijp bij een lekke verstuiver is dat voldoende om aan te slaan?? en kan ik de druksensor even doorverbinden zodat hij niet op remmenreiniger verplicht aanslaat??

peter8694 (0) PRO, 14 jaar geleden

en gaan deze pompen uberhaupt stuk,
of bijna nooit??

abc (0) PRO, 14 jaar geleden

gaan wel eens stuk maar slaat dan ook niet aan op remmenreiniger

peter8694 (0) PRO, 14 jaar geleden

kijk daar kan ik wat mee,
welke richting moet ik dan op??

abc (0) PRO, 14 jaar geleden

verstuivers controleren op de hoeveelheid retour

peter8694 (0) PRO, 14 jaar geleden

ik heb even naar de retrour gekeken, en dat per verstuiver,
ik krijg nauwelijks wat retour, maar ik moet aan het verhaal ook toevoegen, de auto is van 2002 en niet 2004! en verder is mij verteld dat hij warm wel aanslaat, dit gebeurd niet! echter met een beetje hulp direct goed, lijkt er op dat hij op het moment van starten geen signaal op de verstuivers krijgt, ook gaat het stop lampje branden tijdens het starten, als hij eenmaal loopt is hij uit, verder even uitgelezen bij een universeel,
die had het over een co sensor regelsercuit te hoog bank 1, maar kan hij daarom weigeren aan te slaan?? iemand suggesties? alvast mijn dank

abc (0) PRO, 14 jaar geleden

hoe hoog is de druk tijdens starten?

peter8694 (0) PRO, 14 jaar geleden

ik heb het laten meten, en men heeft mij verteld geen/nauwelijks druk tijdens starten te meten, iets waar ik aan twijfel, als je geen druk meet tijdens starten, zal hij met remmenreiniger ook niet blijven lopen??

abc (0) PRO, 14 jaar geleden

aan de achterkant op de pomp zit een alu huis ,schroef deze er eens af en kijk eens of het asje niet gebroken is

peter8694 (0) PRO, 14 jaar geleden

ok ga ik doen,
je bedoeld de kap aan de distributie zijde??
of echt aan de achterkant waar de hogedruk leiding zit?
probleem is er langzaam ingeslopen, men zegt na vervanging versnellingsbak

abc (0) PRO, 14 jaar geleden

nee de alu kap met koelribben aan de achter zijde waar de leiding zit.
de retour heb je die gemeten tijdens starten of heb je hem laten lopen?

peter8694 (0) PRO, 14 jaar geleden

bijde, laten lopen, en tijdens starten,

timhoeks (0) PRO, 14 jaar geleden

lekker ouderwets misschien, maar hoe zit het met de klepspeling? of was deze al hydraulisch?

abc (0) PRO, 14 jaar geleden

hydraulisch

peter8694 (0) PRO, 14 jaar geleden

is idd een beetje ouderwets, maar kan het zijn dat ik compleet verkeerd zoek??
op de pomp zit ook een sensor oid, ben met renault totaal niet bekend, zal morgen de kap er eens afhalen, en kijken of het asje gebroken is, maar wel vreemd dat hij toch goed loopt na hulp remmenreiniger, wat schakeld hem dan uit??
kan het geen bdp sensor zijn??
of loopt hij dan helemaal niet? en als het asje is gebroken, kan ik alleen nog maar de pomp vervangen, of zijn hier setjes voor??

peter8694 (0) PRO, 14 jaar geleden

heb het dekseltje verwijderd, maar zie eigenlijk niks vreemds
morgen maar weer verder kijken, bijna geen retour op de verstuivers,
enige wat ik wel zag is lucht in de brandstof leiding, heb toen de retour afgekoppeld en gestart maar diesel spuit er dan uit, lijkt mij dus goed, nog meer waar ik naar kijken kan?? en kan iemand mij verklaren waarom ik op de verstuivers geen signaal meet tijdens starten? pas als hij aanslaat met remmenreiniger heb ik signaal, heeft dit te maken met een te lage druk op de rail? of kan de druksensor ook nog de boel foppen??

Henk Nobach (0) PRO, 14 jaar geleden

Wat zijn de foutcodes? Na een week wordt het toch wel eens tijd om de auto met fatsoenlijke apparatuur uit lezen.

Bij een probleem met de pomp en/of verstuivers slaat de g9t motor af als je vollast gaat rijden toch?


Afslagklep of stekker bdp gever denk ik aan.

peter8694 (0) PRO, 14 jaar geleden

is idd wel beter even naar de dealer om uit te lezen,
probleem is echter dat ik op dit moment werk van 8 tot ongeveer 7 uur, en er dus geen ruimte is ontstaan tot nu toe,
en ik had het probleem onderschat, uiteindelijk zal het daar op uit draaien denk ik, afslag klep? en waar? en bdp gever in de vernellingsbak gaat daar de stekker wel eens van stuk en de gever zelf niet?? dit is natuurlijk het bekijken waard, en de waarde van de sensor in ohm weet je die toevallig ook??
dit zou best eens kunnen, ik heb pas signaal op de vertuivers als ik de motor met remmenreiniger heb gestart

peter8694 (0) PRO, 14 jaar geleden

regelapperaat vervangen, start nu warm wel,
eens kijken of hij koud ook wil starten,
dan zou het opgelost zijn,

peter8694 (0) PRO, 14 jaar geleden

auto start koud ook,
is opgelost dus, mijn dank voor ieder die meedacht

willyvan (5) PRO, 14 jaar geleden

luchtklep in inlaatkanaal wil ook wel eens vastzitten(door vervuiling) dan slaat ie ook niet aan en lijkt net of ie minder compressie heeft cq startmotor geeft ander geluid.
dan krijgt ie wel brandstof maar geen lucht daardoor gaat startmotor vlugger rond

peter8694 (0) PRO, 14 jaar geleden

ook mooi om even te weten,
maar zoals je het leest loopt hij weer,
bedankt, peter

bywillys (0) PRO, 13 jaar geleden

hallo Peter
Ik heb het zelfde probleem,als ik die van jou vorige auto lees !!
Auto start met remmenreiniger en daarna niet meer ook al is de auto warm .
Je zegt ik heb regelapparaat vervangen,maar welke regelapparaat en waar zit die ????????????
hoor het graag van je
mvg willy

willyvan (5) PRO, 13 jaar geleden

blijft luchtklep in inlaatkanaal niet hangen ,spuit ie wel diesel in maar krijgt ie geen lucht deze klep blijft vaak hangen door vervuiling

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.