Hallo mensen!
Gister heb ik een poging gewaagd om mn kleppen te stellen, omdat de auto na 5000 km alweer begint te stotteren! Dat kleppen stellen begint aardig in de cijfers te lopen (150 euro per keer, 3e keer), dus vandaar dat ik het nu zelf probeer..
Enfin, ik alles opmeten..... Heeft de uitlaatklep van cilinder 4 helemaal geen speling. Niet eens 0.05 mm! Is ie nu dan "eindelijk" toe aan een revisie? Zouden ze dat niet al opgemerkt moeten hebben bij het stellen 5000 km (2 maanden) geleden?
Owh ja, nog iets... Het vervangen van de stelplaatjes: Dat kan met behulp van een lasdraad in het bougiegat, tussen de klep steken. Of met 2 schroevendraaiers.. Met dat lasdraadje pielen gaat me niet echt lukken, want hoe vind je die klep in godsnaam?
En met die 2 schroevendraaiers kan ik al helemaal niks nuttigs.. Maybe it's just me... Waar steek ik die tussen? Het stelplaatje is precies even breed als het klephoedje (nokvolger, of hoe dat ook heet), dus er is geen randje.. Er zit ook geen sleuf oid in het klephoedje.
Please! Kan iemand me helpen??
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zou je niet beter de kop laten reviseren of een andere kop plaatsen? Als de kop op is, dan is het op. Dan blijf je aan het stellen en heb je ook nog kans op grote motorschade.
Quote: Laguna I en gas = k**
Als je een gasbak koopt of inbouwt dan weet je toch van te voren dat er een behoorlijk risico is dat de kop een keer moet worden gereviseerd? Dat neem je mee in je kostenberekening samen met het te verwachten aantal km. Als je 15000+ rijdt gedurende een jaartje of 5 dan ben je ook met koprevisie nog steeds flink goedkoper uit.
Dit is echt niet specifiek voor een Laguna.
Tip voor anderen: koop lekker de V6 12V. Geen kleppen stellen nodig, de koppen kunnen goed tegen gas, distributiekettingen, geen verdeler. En net zo (on)zuinig als de 2 liter. Die motor kost je echt minder in onderhoud. En dan heb ik het nog niet eens over hoe smeuig de motor is.
18 jaar
Precies, de Laguna II met 1.8 16V heeft er net zo goed last van. Die heb ik gekocht toen er net een ruilkop op was gezet. Dus dat gaat wel weer 150.000 km goed.
18 jaar
[quote=AS1]Quote: Laguna I en gas = k**
Als je een gasbak koopt of inbouwt dan weet je toch van te voren dat er een behoorlijk risico is dat de kop een keer moet worden gereviseerd? Dat neem je mee in je kostenberekening samen met het te verwachten aantal km. Als je 15000+ rijdt gedurende een jaartje of 5 dan ben je ook met koprevisie nog steeds flink goedkoper uit.
Dit is echt niet specifiek voor een Laguna.
Tip voor anderen: koop lekker de V6 12V. Geen kleppen stellen nodig, de koppen kunnen goed tegen gas, distributiekettingen, geen verdeler. En net zo (on)zuinig als de 2 liter. Die motor kost je echt minder in onderhoud. En dan heb ik het nog niet eens over hoe smeuig de motor is.[/quote]
Tja, als ik dit allemaal van tevoren wist..... Voor dat ik deze auto kocht, wist ik niet dat ze zo slecht tegen gas konden... Maar voor de rest is ie super hoor! Rijd 1:11 op gas, dus dat vind ik zeker acceptabel!
18 jaar
Tip voor anderen: koop lekker de V6 12V. Geen kleppen stellen nodig, de koppen kunnen goed tegen gas, distributiekettingen, geen verdeler. En net zo (on)zuinig als de 2 liter. Die motor kost je echt minder in onderhoud. En dan heb ik het nog niet eens over hoe smeuig de motor is.
goeie TIP
mocht ik ooit nog eens aan de grond komen te zitten neem ik het mee in mijn besluit, maar dan wil ik wel zo'n speciale uitvoering met zo'n visje achterop de kofferdeksel daar kun je altijd zo mooi een pannetje onder tekenen... :)
paul,
goeie TIP
[quote=paulkelder]mocht ik ooit nog eens aan de grond komen te zitten neem ik het mee in mijn besluit, maar dan wil ik wel zo'n speciale uitvoering met zo'n visje achterop de kofferdeksel daar kun je altijd zo mooi een pannetje onder tekenen... :)[/quote]
HAHA :-D
18 jaar
die kende je vast nog niet he :)))
paul,
Also also....
Maarre, ik heb ondertussen de stelplaatjes eruit gehad en een koprevisie is wel nodig... Dit is de laatste keer stellen en 1 klep is waarschijnlijk verbrand, omdat ie 0 stelruimte heeft. Dus volgende week wordt ie gereviseerd. Meteen speciale klepzittingen voor gas, zodat dit nooit meer voorkomt.. Maar of de auto het waard is?? Gelukkig kan een kennis het doen voor 450 euro, dus dat valt dan nog iets mee.
Bedankt voor eeeeeh... de tips...
18 jaar
Als je 12000 km/jaar rijdt dan heb je na een jaar die 450 Euro al weer terugverdiend.
@paul: nee :-) zelf verzonnen?
18 jaar
@paul: nee :-) zelf verzonnen?
quote
het komt weg bij een maat van me, die flikte het iedere morgen bij een collega door telkens weer zo'n pannetje onder dat visje te tekenen :^)
paul,
[quote=Laguna97]Also also....
Meteen speciale klepzittingen voor gas, zodat dit nooit meer voorkomt..
Bedankt voor eeeeeh... de tips...[/quote]
Speciale klepzittingen (harde zittingen) zijn geen garantie dat dit nooit meer voorkomt, het is meer een uitstel van de executie..
18 jaar
[quote=s.metin][quote=Laguna97]Also also....
Meteen speciale klepzittingen voor gas, zodat dit nooit meer voorkomt..
Bedankt voor eeeeeh... de tips...[/quote]
Speciale klepzittingen (harde zittingen) zijn geen garantie dat dit nooit meer voorkomt, het is meer een uitstel van de executie..[/quote]
Natuurlijk moeten de kleppen wel gesteld worden om de zoveel km. Maar ze vervangen alleen de klepzetels door speciale gesinterde zetels.. De rest door 'originele' onderdelen... Dus meer kan je niet doen.. Een 100.000 km moet ie wel mee kunnen gaan denk ik. En dan is de auto toch wel afgeschreven voor mij.. Zou ik het anders aan moeten pakken dan?
18 jaar
Maar nee, kop reviseren en doorrijden totdat je 'm zat bent.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar