auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Clio: Start niet na vervangen brandstof systeem

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: K9K

De hogedrukpomp van onze clio was kapotgelopen, hele brandstofsysteem vol met ijzerdeeltjes.

Ondertussen nieuwe (gebruikte) pomp, tank, galerij, filter en verstuivers geplaatst. Alle andere onderdelen , zoals vlotter, leidingen, .. goed schoon gemaakt. Probleem nu is dat de auto niet wilt aanslaan. Ik weet dat de verstuivers ingeleerd/aangemeld moeten worden, maar zou de motor niet moeten aanspringen en eventueel slecht lopen?

Benieuwd naar jullie hulp.

Groet Koen

Geplaatst door

ElenB (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het gevaar met een gebruikte hogedrukpomp (Delphi) is dat je geen goede zult vinden , bovendien zijn de verstuivers ook overleden nu er metaalresten van de oude pomp in zitten.
Oplossing : verstuivers eruit en laten testen en hogedrukpomp altijd een ruil ( revisie ) nemen .
Met een goede pomp en verstuivers zal een motor altijd aanslaan mits goed ontlucht ! zonder verstuivers in te leren...
Als je bij dit type pomp de boel niet goed ontlucht vraag je om problemen.

Marjacq 0
badge

10 jaar

Beste Marjacq.

Bedankt voor je bevestiging. Ik wacht op de nieuwe verstuivers en zal dan goed ontluchten en nog eens proberen.

Grt. Koen

ElenB 0

10 jaar

Het heeft even geduurd, maar ondertussen de verstuivers vervangen en aangemeld in het systeem, ontlucht en hij loopt weer.

Alleen klinkt er een geratel en krijg ik de nodige foutmeldingen:
DF026 Circuit bediening verstuiver cilinder 1 CO

DF028 Circuit bediening verstuiver cilinder 3 CO

DF029 Circuit bediening verstuiver cilinder 4 CO

DF027 Circuit bediening verstuiver cilinder 2 CO

DF053 Functie drukregeling Rail 2 DEF

Raildruk hangt tijdens het stationair lopen rond de 1000 bar.

Ik heb geen idee waar het aan kan liggen? Nog steeds een kleine hoeveelheid lucht ergens in het systeem?

Gr. Koen

ElenB 0

10 jaar

Weer een klein stapje verder. Nu enkel nog de df053, maar nu fout 1 def. Verstuivers geven geen foutcode meer.
De galerij of rail maakt wel een fluitend geluid.

ElenB 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.