Hallo,
Ik heb hier een renault megane met 2 problemen de auto start slecht en houdt in onder het rijden je kunt het gaspedaal maar amper
indrukken of de motor valt bijna stil. Auto heeft geen foutcodes, gasklephuis is schoongemaakt en opnieuw in laten leren nieuwe bdp sensor. Ik had zelf het idee dat de auto te weinig brandstof kreeg heb daarom de brandstofdruk gemeten die is rond de 2 bar
wat volgens de fabriek 3.5 bar moet zijn, heb 3 verschillende merken brandstofpompen gemonteerd maar die komen ook allemaal zo rond de 2 bar druk uit brandstofleiding is goed open, dus dat kan het niet zijn. Heb de auto ook inmiddels bij vier renault specialisten uit laten lezen en wat dingen geprobeerd maar die hadden ook nog nooit zo probleem mee gemaakt.Alle sensoren kabels bobines zijn getest en blijken allemaal in orde vandaar dat er ook geen foutcodes zijn. Heb gisteren het inlaatspruitstuk eraf gehaald en daar bleek zowat een halve liter olie in te zitten is dat normaal? Compressie laten meteen blijkt in orde dus er blijft voor mij alleen nog maar een groot ? teken over.
Wie weet hier raad mee?
Mvg David
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Luchtfilter zit waarschijnlijk ook vol olie.
Hoe hoog staat het motoroliepeil ?
Zo een zelfde probleem een keer gehad bij een kangoo met k4m motor , omdat de peilstok zo lastig zit , werd er op goed geluk maar regelmatig olie bijgevuld , totdat hij er in verzoop.
Door dit hoge oliepeil was uiteindelijk de katalisator defect/verstopt geraakt , misschien hier ook aan de hand.
Het oliepeil staat onder de max is ook nooit teveel olie ingegaan, luchtfilter is schoon je ziet wel een klein beetje olie nevel op het kunststof zitten, Katalysator is open er zat wel olie in de uitlaat maar de auto rookt ook niet blauw het is niet dat de auto olie verbruikt maar waarom komt er zoveel olie in dat inlaatspruitstuk?
carter ontluchting is goed open maar dat is ook een systeem waar ik een ? bij zet. Auto heeft maar goed
120.000 km gereden.
8 jaar
Via je carterventilatie , een andere verbinding is er niet .
Hoe zien de bougies er uit ?
Maak de uitlaat eens iets los , zodat de druk gegarandeerd weg kan , om een probleem met de kat uit te sluiten.
Er zit geen kat in uitlaat is open, de bougies zijn nieuw de oude zagen er ook niet slecht uit geen zwarte aanslag van olie ofzo maar als je met de auto rijdt en je vraagt om vermogen dan begint de auto te sputteren en in te houden dan valt ie gewoon weg. Ik dacht aan eerste instantie de nokkenasversteller maar bij de dealer zeggen ze dat er dan een bijgeluid aanwezig is ratelen en dat is ook niet het geval.
8 jaar
Je hebt een nokkenasversteller rechts achter bovenop je kleppendeksel zitten , deze kan inderdaad vast zitten , zit met een m6 boutje vast.
Je hebt op de inlaatnokkenas een hydraulisch tandwiel zitten , als deze lawaai maakt is hij inderdaad defect , maar dit zal niet jou verschijnsel veroorzaken.
Hoe is de bdp sensor stekker ?
Stekker van de bdp sensor ziet er zo op het oog goed uit bedrading ook, maar er is ook geen storing aanwezig heeft geen 1 keer de bdp sensor aangegeven anders zou er wel iets sporadische voor de dag komen denk ik zelf dan. Maar op het punt dat de auto in gaat houden zo rond de 3000 toeren en je houdt het gaspedaal vast schiet ie naar een aantal tellen gewoon weer door naar max toerental daarboven geen last van inhouden, viergastest hebben we ook gedaan toen de kat er nog inzat die waardes waren ook goed.
Denk volgende week eerst maar is naar de distributie timing kijken dat is nog het enigste wat er niet aan die auto gedaan is.
8 jaar
wat is de waarde van de MAP sensor stationair.
deze wil wel eens verkeerde waarde geven zonder storing ,zeker als er olie in het spruitstuk staat.
Map sensor heb ik uitgewisseld met een ander exemplaar geen verschil merkbaar nog steeds slecht starten en inhouden. De distributie timing heb ik nog gecontroleerd met blokkeergereedschap stond ook precies goed.
8 jaar
Met alle calibers ?
Met alle calibers ja, moest er wel 2 nokkenasafdichtingskappen voor kapot maken
8 jaar
Ook het caliber geplaatst in de nokkenastandwielen aan de voorkant ?
Alleen achterin en de pen voor de krukas heb ik gebruikt paste allemaal perfect, ik denk niet dat het probleem daar in zit want dan had ik al 1.5 jaar terug toen de distributieriem vervangen is al iets moeten merken. Het slechte starten doet die al even maar het inhouden dat is pas sinds 2 weken.En als de riem niet op tijd zou staan zou er wel een foutcode van de bdp en nokkenassensor instaan denk ik dan.
8 jaar
Dat hoeft niet , mijn auto hield ook in , voordat ik de riem verving , bleek voordat ik de boel los haalde , de tandwielen niet goed tov de nokkenassen te staan , caliber paste van geen kant , terwijl het caliber aan de achterkant er normaal in ging.
Ik heb een setje gehad daar zaten 2 pennen in en 1 caliber voor achterin voor de rest zat er niet meer bij.
Laser was het merk. Sinds vandaag merk ik dat de auto steeds slechter begint te lopen Ik heb het idee dat de auto te weinig brandstof krijgt, verdenk zelf de injectoren nu
8 jaar
kaleido 1 het inhouden van jou auto was dat ook op hoge toeren?
8 jaar
Nee op lage , bij het optrekken .
Als hij het alleen op hoge toeren doet zou dit te maken kunnen hebben met je nokkenasversteller of je hydraulische inlaattandwiel dit wordt namelijk alleen maar aangestuurd bij toren boven de 4000
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar