auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Scénic 2000: Start slecht of niet

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 79

Scenic drukgroep vervangen. Nadien wilde de auto niet starten. Aangesleept, en dat lukte. Daarna wilde de auto wel goed starten. Stuk gereden, getankt, LPG + benzine. Auto start goed. Geparkeerd waarbij opviel dat de koelfan bleef doordraaien terwijl dat volgens de tempaanduiding dashboard niet nodig was. Na enkele uren wilde de auto weer niet starten. Waar zou dat aan kunnen liggen? Zou, omdat de bak eraf geweest is, dat de BDP sensor kunnen zijn? Vuil, ijzerdeeltjes op de magnetische sensor? Of draadbreuk in de draadjes naar BDP sensor. Ik heb het nog niet onderzocht maar zie graag mogelijke reacties van iemand dit dit ook opgelost heeft.

Geplaatst door

Pakreel (470)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Motor gaat wel rond maar slaat niet aan ?
Als er geen vonk is is de bdp sensor of bedrading eerste verdachte gezien de recente reparatie.

Kaleido bedankt. Ben ermee bezig geweest. Startte de auto vandaag en dat ging goed. Eindje gereden, geen probleem. Auto weer neergezet en daarna een paar keer uitzetten en starten, bleek het contactslot kapot. Bleef in de startstand staan en dan met de hand terug draaien. De sleutel kon er ook niet meer uit. Ander contactslot gemonteerd en tegelijk die startonderbreking rijstkorrel op de detectering geplakt. In zoverre werkt het dat het startonderbrekerlampje uitgaat als je de sleutel erin doet. Door het vele starten de accu moeten opladen. Af en toe wil de auto aanslaan maar zet niet door. Door te starten moet je daavoor de benz.pomp horen draaien. Hoor ik niet. Nadat ik de sleutel weer uit het contact haal blijft de koelfan nog steeds draaien. Als ik uitga van dat de auto in eerste instantie wel startte en gewoon goed draaide lijkt mij dat het in principe niet aan de BDP sensor ligt. Moet er nog mee verder maar suggesties zijn welkom.

Pakreel 470

1 jaar

Even een nabrander. Wat kan het zijn dat de koelfan lang blijft doordraaien, zonder dat dit nodig is. De sensor op de radiator als deze er zit?

Pakreel 470

1 jaar

Auto uitlezen er zit in je motor waarschijnlijk een storing waardoor er uit veiligheid de fan aangestuurd wordt , of staat de airco toevallig aan ?

Uitlezen is nog niet gebeurt. Wel een ander thermocontact in het radiatorhuis gezet en de temperatuur sensor gewisseld. De fan blijft nog steeds de nodige minuten doordraaien nadat het contact uitgezet is. De hele nacht de accu onder oplaadspanning gehad. Afgekoppeld waarna de auto gewoon goed, in 1 keer, startte. Wat mij van de accu opviel was dat deze snel uitgeput raakt. De amp.meter van de oplader geeft de dezelfde stand aan na een paar keer starten als toen ik de accu gisteravond onder oplaadspanning zette. De accu nu weer onder spanning gezet en even wachten tot de amp.meter weer een stuk teruggelopen is. Dus het zou ook de accu kunnen zijn. Wat moet zo'n accu eigenlijk als startspanning hebben om probleemloos te starten.

Pakreel 470

1 jaar

12.7 volt

Omdat de auto de ene keer wel wilde starten en daarna niet meer naar de BDP sensor gekeken. Andere er op gezet, hetzelfde. Boven de BDP sensor zit de temp.sensor waar 3 draadjes uitkomen. Eentje bleek gebroken. Het is een LPG LPI Vialle systeem die in deze auto gebouwd is en dan heb je dat ze van de temp.sensor een signaaldraad halen voor de aansturing dat het systeem overschakelt van benzine naar LPG. De las hiervan was gebroken. Gerepareerd en de auto start goed en de koelfan gaat na het uitzetten van de motor ook niet meer draaien. Laten we hopen dat het zo blijft.

Pakreel 470

1 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.