Beste Mensen,
Ik heb een Renault megane scenic uit 1999, 16e benzine.
Hij start wel maar met de koude start slaat hij slecht aan. Dit hebben wij er al aan gedaan.
Bougies vernieuwt,luchtfilter nieuw, gasklep gereinigt, stappenmotor verv,kleppen gesteld,benzine filter schoongemaakt, benzinepomp gecontr,
Extra massa kabel,nieuwe bdp sensor, injectorcleaner, stekkers en bedrading nagekeken en schoon gemaakt.
Geen reactie bij lostrekken stekkers en bedrading temp sensoren
Bij uitlezen dealer geen fout codes.
HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wij weten het niet meer, wie kan ons helpen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is het starttoerental wel in orde? Start hij niet "langzamer'' omdat de accu wat slechter word?
Hij start wel. Maar slaat slecht aan.
Ik kan ook vrij door starten.
Hij moet eerst wel op toeren komen als ie loopt.
Soms slaat ie als je overschakelt ineens af dan vallen ineens de toeren weg.
En daarna loopt ie mooi 1000 toeren.
10 jaar
Zijn de waardes van de verschillende sensoren ook bekeken bij het uitlezen?
10 jaar
Dat mag ik toch aannemen. Ze hebben alles uit gelezen. Maar voor de zekerheid hebben wij andere sensoren er op gezet.
10 jaar
Als je hem start maakt ie geen toeren. Als ie dan eindelijk loopt gaan de toeren heen en weer van 1500 naar weinig. Als ie een poosje loopt zitten de toeren op 1000
10 jaar
Ik lees niet dat u de koelvloeistoftemperatuursensor van de inspuitcomputer heeft vervangen. Deze sensor bepaald het mengsel aan de hand van de motor temperatuur. Het is niet de sensor van de temperatuurmeter maar specifiek voor de inspuitcomputer. Waar die bij deze motor zit weet ik zo niet maar vaak aan het blok onder het inlaat spruitstuk.
10 jaar
Deze hebben we ook vervangen. De koelvloeistof temperatuur sensor.
10 jaar
Oei dan blijft er weinig over om te vervangen. Wat u nog kunt doen is de connector van de temperatuursensor vervangen die kan intern onderbroken zijn en de draden controleren op een eventuele breuk/beschadiging.
10 jaar
Bedankt. Maar dat is ook al gedaan. Kan het de dynamo misschien zijn??
10 jaar
Ahaa, maar dat kan je gemakkelijk zelf nagaan: meet de accuspanning bij 2000 toeren: die moet minimaal 13,9 Volt zijn.
10 jaar
Oke bedankt. Gaan we proberen. Ik kom erop terug
10 jaar
De accu heeft fut genoeg want er kan doorgestart worden totdat de motor tot leven komt. Wellicht kan een verkeerde startprocedure een optie zijn, tijdens het starten mag je geen gas geven de motor regelt het mengsel zelf. Trap je tijdens het starten toch het gaspedaal in voeg je enkel maar lucht toe en daar houdt een koude motor niet van.
10 jaar
Zo start ik de auto: doe de sleutel int contactslot. Wacht tot de meeste lampjes uit zijn en dan starten. Ik kom niet aant gaspedaal.
10 jaar
Oei bijna goed, sleutel in het contact en direct starten die lampjes van de ABS airbag en zomeer zijn bijzaak. Uw manier op contact zetten en wachten tot de lampjes doven is de hoeveelheid brandstof ook al vervlogen. Ik durf er niet om te wedden maar de auto heeft geen probleem uw manier van starten is de oorzaak. Probeer het maar eens.
10 jaar
Ik heb geprobeerd. Maar vergeet het maar
Dan slaat ie niet aan.
10 jaar
Heeft deze Scenic nog twee bobines op de voorzijde van de motor?
10 jaar
Nee. 1.boven op het kleppendeksel.
10 jaar
De bobine kan verdacht zijn dat lees ik wel vaker op dit forum. Een scheurtje in de bobine in combinatie met het vochtige weer kan maar zo een oorzaak zijn.
10 jaar
Hij heeft deze kuren ook met langere droge perioden. En als je mazzel hebt doet ie net als vanmorgen
Starten en loopt in 1 keer. Je wordt er gek van.
10 jaar
Ik raak wel een beetje door de opties heen maar de bobine blijft toch verdacht. Ga eens langs bij een lokale autosloperij en koop een bobine. Vertel ook wat er allemaal mis is soms weten zij nog beter wat het zou kunnen zijn dan een monteur die alles uit een boekje heeft geleerd.
10 jaar
Zeg dat niet. Mijn man is vrachtwagen monteur. Hij heeft alles na getrokken. Maar op een gegeven moment zie je het zelf ook niet meer. Dus vandaar deze oproep.
We blijven verder zoeken. Bedankt dat je mee denkt.
10 jaar
Hij gaat morgen naar de sloop voor een bobine.
Dus wordt vervolgd.
10 jaar
Andere bobine er op gezet. Dit helpt ook niet. Een keer loopt ie zomaar de andere keer is het weer een drama.
10 jaar
Ook nog een andere bdp sensor geplaatst. Dit heeft ook niet geholpen.
Het probleem blijft.
10 jaar
Dan blijft enkel de inspuitcomputer over. Die kan losse soldeerverbindingen hebben, misschien is reviseren een optie.
10 jaar
Waar krijgt de toerenteller zijn stroom vandaan?
Als de auto weer niet wil starten doet de toerenteller ook niks.
Als ie tijdens het overschakelen uit valt vallen de toeren helemaal weg.
10 jaar
[quote=Rhea]Als de auto weer niet wil starten doet de toerenteller ook niks.[/quote]
Dat wijst normaal gesproken op een sledht werkende BDP sensor:
- de aansluiting is slecht
- de sendor is defect
- of er zit ijzerslijpsel op.
Vervang hem altijd door een originele!
10 jaar
Er zit een nieuwe originele bdp sensor op.
10 jaar
[quote=Rhea]Er zit een nieuwe originele bdp sensor op.[/quote]
Met gemodificeerde stekker?
Draden goed aangesloten?
10 jaar
Kan het ook zijn dat de computer van het motor management niet spoort. En hoe kan je dat testen?
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar