ik heb hier een traffic die niet aanslaat,startblokkeringslampje blijft vast branden als je hem op contact zet.
er was geen communicatie mogelijk met uch,uch verwijdert en opengemaakt en de printplaat was helemaal groen uitgeslagen.
vandaag nieuwe uch gemonteerd en ingeleerd ,daarna sleutels ingeleerd maar nog steeds blijft lampje vast vranden.
heb nu wel communicatie met uch en er staan geen storingen in.
de stekkers van de uch zijn 100% zuiver ,contact ring gewisseld met andere auto en bedrading tussen uch en ring gecontroleerd is allemaal ok.
sleutelkop van andere traffic geprobeerd en dan gaat het lampje snel knipperen omdat de sleutel niet bij de auto hoort dus dat is correct.
iemand nog suggestie's
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
probeer eens heel simpel of je afstandsbediening wel op de cpv werkt?na het progammeren van je sleutels eerst eens de cpv bedienen.
ja beide sleutels werken op de cpv.
ik kan ook het goed wp hanboek niet vinden.
vdiag oc prognr. 0.6
het wp dat ik heb is voor vdiag 0c vanf programmanr 3.7 en daarin kloppen de lijst van staten niet met wat ik uitlees op de clip
maar op de lijst van staten op je huishulporganen en ecu diesel wel beide startbolkkeerring aan of uit? sleutel herkent ja of nee? en is het niet zo dat bij die types de contactring bij de auto hoort, gecodeert dus? en groen uitgeslagen uch, misschien is er dan onder de kap ook flink met water aan de gang gegaan. ff goed stekker van rekeneenheid checken.
als het lampje vast blijft branden is er een probleem met de voeding bij de kangoo komt dit ook voor zwart relai onder de motorkap controleren op aanstruring
[quote=timhoeks]maar op de lijst van staten op je huishulporganen en ecu diesel wel beide startbolkkeerring aan of uit? sleutel herkent ja of nee? en is het niet zo dat bij die types de contactring bij de auto hoort, gecodeert dus? en groen uitgeslagen uch, misschien is er dan onder de kap ook flink met water aan de gang gegaan. ff goed stekker van rekeneenheid checken.[/quote]
in beide startblokkering actief ,in uch sleutelcode ontvangen =ja sleutelcode herkend=ja
vandaag weer ff tussendoor gekeken en zag toen in het multiplex netwerk de lijn tussen r34(diagnose stekker) en re inspuiting rood was.
ik kan alles gewoon uitlezen en voor de rest is alles groen .
ga morgen ff schema raadplegen en kijken welke draden ik moet hebben op de re insp.
vandaag ook ff een blik geworpen onder de motorkap en daar zag alles er droog uit ,maar er is me al iemand voor geweest want in de bovenste stekker van de re insp was een draad doorgeknipt en een soort by pass gemaakt dus eerst maar eens bellen wie er nou wat allemaal gedaan heeft en hoeveel uren ik er aan mag besteden om andermans zooi op te knappen.
@renault monteur als het lampje vast blijft branden is er een probleem met de voeding bij de kangoo komt dit ook voor zwart relai onder de motorkap controleren op aanstruring
maar dan kun je de re inspuiting niet uitlezen toch??
idd dan kun je insp niet uitlezen
vandaag contact gehad met eigenaar/handelaar van de auto blijkt dat een andere garage bus zo heeft ingerolen en er niet uitkwam,auto is toen bij dealer geweest en daar hebben ze een omleiding gemaakt tussen diag stekker en re insp(120) omdat de mux lijn rood was.
maar ook daar kwamen ze er niet uit of hebben geen toestemming gehad om verder te zoeken.
vandaag ff tijd gehad om die omleiding weer origineel aan te sluiten maar helaas zonder resultaat.(had ik gehoopt omdat uch overduidelijk kappot was)
ga van de week 1 en ander doormeten mbv schema ,staat nu gewoon in gepland dus ff wat meer tijd ervoor.
maar handelaar wil ook geen hoge rekening met veel zoek uren dus we zien wel tot hoe ver ik mag/kan gaan.
vandaag op mijn "gemak"het schema bestudeerd en de can h en can l doorgemeten tussen de stekker en re inspuiting.op alle twee de draden een onderbreking.
beetje vreemd omdat ik hem wel uit kon lezen dus nogmaals een blik geworpen op het schema en de pen bezetting gecontroleerd maar waren toch de goede draden.voor nood ff een bypass gemaakt buiten om en storing mux is weg en auto start gewoon.
nu ff kijken of ik een fatsoenlijke by pass maak of de draadboom na ga lopen om te kijken waar de onderbreking zit
allen bedankt voor het mee denken
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Trafic of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar