Sinds september weigert de starter soms rond te draaien. Pas naar merkgarage geweest. Motormanagement uitgelezen: perfect, geen foutmeldingen. Accu: volkomen gezond. Starter getest: geen problemen. Ze vermoeden dat de oorzaak in de bedrading of in het kontaktslot zit. Ben daarom van plan het kontaktslot te "overbruggen" met een startKNOP.
Welke draden (kleur?) aan het kontaktslot heb ik daarvoor nodig?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je de oorzaak wil weten zou ik het volgende doen :
Op het moment van weigeren startmotor met spanningzoeker meten op startmotorrelais : wel spanning :: startmotor defekt
meet je geen spanning zet dan je spanningzoeker op aansluiting contactslot : wel spanning .....probleem in bedrading naar startmotor
geen spanning .....probleem contactslot
je kan van te voren met spanningzoeker meten bij contactslot welke kleur naar starter gaat
startmotortest zoals jij beschrijft heeft weinig waarde omdat hij maar af en toe weigert / weigering op dat moment zou dus toeval zijn
Wacht met spanning het moment af waarop de startmotor weer weigert, om te testen of hij wel stroom krijgt. Ik hou jullie op de hoogte.
14 jaar
Gisterenmorgen was het weer zover. Proeflampje toont aan dat starter stroom krijgt. Dus: starter defect. Ruilstarter is besteld. Item mag afgesloten worden.
14 jaar
warschijnlijk gewoon versleten borstels, of vuil op de collector.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar