Renault Clio: Stationair slecht en bokken.

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 8v RSi

Wat doet ie:
Stationair schommelen tussen de 400-1200 toeren waarbij af en toe zelfs te ver terug waardoor ie uitvalt.
Bij een constant toerental van 2500-3500 toeren rijden gaat hij bokken.
Ook bij afremmen en koppeling intrappen wilt ie wel eens te ver terug zakken waardoor hij uitslaat.

Wat heb ik al gedaan:
Nieuwe bougies (super 4 van Bosch)
Nieuwe rotor + verdelerkap
Nieuwe Bougiekabels
Nieuwe bobine
Nieuwe mapsensor
Stappenmotor schoongemaakt met remreiniger
Injectiecleaner bij benzine
Nieuwe Lambdasonde
Nieuwe Temperatuur sensor
Nieuwe vacuumslangetje van mapsensor naar inlaatspruitstuk

Tijdje terug uitlaten lezen en zat een storing in van smoorklepsensor. Die heeft hij eruit gehaald en paar keer auto gestart en gas gegeven en hij kwam niet terug.

Hij reed nog steeds net zo slecht toen ik daar weg reed.

Ik heb zelf nog maar 2 ideeën en dat zijn de vliegwielsensor en/of gasklephuis schoonmaken. Komt er nog iets belangrijks bij kijken als ik de gasklephuis eraf haal en schoonmaak?

Pascal-X

Geplaatst door Pascal-X (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Pascal-X (0), 16 jaar geleden

iemand een idee wat ik het beste kan doen? wil er eigenlijk vandaag of morgen aan verder,maar ik weet ff niet meer waar ik moet kijken.

Pascal-X (0), 16 jaar geleden

iemand die mij aub ken helpen?? ik ben echt radeloos.

markievandetuftufclub (0), 16 jaar geleden

Kijk je vacuumslangen eens na als er een lek zit wil het toerental ook wel eens flink gek doen. Je stationair toerental wat lager stellen kan ook helpen wat minder lucht. En kijk je luchttemp sensor ook na.... Gasklephuis schoonmaken kan bij dit ook helpen... suc6

AS1 (115), 16 jaar geleden

gasklephuis schoonmaken had al gelijk als eerste gemoeten...

Pascal-X (0), 16 jaar geleden

vacuumslangen zijn nagekeken. Waar zit de luchttemperatuur sensor?
moet ik nog iets speciaals ervoor doen om de gasklephuis schoon te maken of ken ik hem zo eraf halen, schoonmaken en terug monteren?

markievandetuftufclub (0), 16 jaar geleden

luchttemp sensor moet je zoeken vanaf je filter ( ergens net na je filter) naar je blok toe in je aanzuiging van je lucht. Gasklephuis gewoon demonteren goed kijken hoe je het demonteert goed schoonmaken en alles precies weer terug plaatsen......

pieterp9094 (0) PRO, 16 jaar geleden

Tempsensor zit net voor je gasklephuis, aan de achterkant. Waarschijnlijk ziet het er ongeveer hetzelfde uit als bij deze R19.

http://www.renault19world.de/resources/l...

Hoe staat het verder met de vacuumslangen naar rembekrachtiger b.v. zit hier geen lek ?
BDP sensor zou ook nog kunnen zijn, maar ik denk eerder dat de gaskleppotmeter van slag is.

Pascal-X (0), 16 jaar geleden

toen ik hem heb laten uitlezen gaf de computer inderdaad een storing aan van mijn smoorklepsensor, dus inderdaad iets met de gasklep. Storing is er toen uitgehaald doormiddel van de computer maar hij liep nog steeds net zo slecht.

gaskleppotmeter bedoel je precies mee??

motorblok ziet er inderdaad zo goed als hetzelfde uit. Waar zit ergens de rembekrachtiger bij dit blok?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.