👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
hallo
ik heb hier een trafic die inhoud onder de 2500 tpm.
er is een nieuwe motor compleet met turbo, brandstof pomp en verstuivers gemonteerd.
Na de eerste proefrit had hij geen turbo druk maar dat kwam omdat de egr bleef hangen.
maar nadat de egr klep vervangen is blijft hij inhouden onder de 2500 tpm.
Wanneer je onbelast vol gas geeft begint hij bij 1800 tpm te stotteren en dat duurt tot de 2500 tpm
op dat moment begint hij ook behoorlijk te roken (te veel brandstof)???
iemand een idee waar het probleem zou kunnen zitten??
mvg Roy
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
lmm vervangen,geeft er geen foutcode op.
lmm is vervangen inmiddels maar geen resultaat.
we gaan nu kijken of de uitlaat niet dicht is!
lmm waarde komt bij volgas niet verder dan 210 gram
turbodruk loopt op tot 1.9 bar.
brandstof druk is ok.
ik laat het hier weten hoe het afloopt mvg Roy
is bij de nieuwe motor ook de nokkenaspoelie mee vervangen voor een nieuwe, of heb je de oude er terug op zitten?
hallo heren.
we hebben de uitlaat los gekoppeld bij de turbo maar ook dat maakt geen verschil.
De nieuwe motor is kompleet met distributie en dergelijke aangeleverd dus de de nokkenaspoelie ook ga ik vanuit.
de oude is in ieder geval niet weergebruikt.
iemand nog iedeeen???
mvg Roy
vliegwiel overgezet of degene gebruikt die bij de motor zat? en heb je dan echt geen storningscode's?? ook niet na een minuutje of iets?
Heb je de nieuwe verstuivers ook ingeleerd?
hallo bas.
nee de verstuivers zijn niet opnieuw ingeleerd.
kan dat zo'n probleem veroozaken??\
mvg Roy
Ja zeker elke verstuiver is uniek! Dat betekent dat elke verstuiver voordat deze de fabriek verlaat exact gecontroleerd word op zijn lekverlies, doormiddel van dit lekverlies word er een code op de verstuiver gezet die de rekeneenheid kan herkennen als deze is ingeleerd(zo zijn er bijv 1000 verschillende lekverliezem mogelijk). Zo weet de rekeneenheid dus hoeveel brandstof er opgenomen wordt per verstuiver, en wat zijn lekverlies is! Zeker de nieuwer commonrails zijn hier heel gevoelig voor aangezien er op sommige hogedrukleidingen wel 1350 bar komt te staan, en laat je dan een klein lekverlies verschil hebben, dan is dat bij 1350 bar een heel groot lekverlies. De aller nieuwste verstuiversystemen (piëzoverstuivers) werken soms op drukken van +-1650bar !
Kortom:Schrijf van elke verstuiver de code op, en laat deze bij een renaultdealer opnieuw inleren dit moet zowiezo gebeuren, anders heb je kans op hevige motorschade!! Dit wil nog niet betekende dat dit het probleem is wat je bedoeld, maar het lijkt er wel op. Ook is het niet verkeerd om een software update te laten uitvoeren op de rekeneenheid inspuiting hier knappen ze ook nog wel eens van op, en als je er toch bent is dit een kwestie van mee pakken!
Suc6 ermee
goedemiddag,
het probleem met het stotteren en inhouden is opgelost,
het turbodruk vacuum ventiel was kapot.
Nu is er alleen een nieuw probleem,
de airco is gevuld maar de Fan slaat niet aan.
de airco pomp slaat wel aan maar de druk loopt op tot 20 bar.
zekeringen zijn allemaal goed.
iemand een idee waar het probleem kan zitten??
mvg Roy
Ben net nog even aan het meten geweest.
ventilator werkt als je er zelf stroom op zet.
onbelast komt er 13.8 volt op de stekker
wanneer je de Fan zelf massa geeft werkt hij ook.
maar wanneer je belast meet op over de stekker geeft hij 0 volt
kan dat te maken hebben met de weerstand die bij de Fan zit??
of is er een ander probleem??
mvg Roy
niemand een idee??
mvg Roy
over dat laatse wel. die fan wordt massageschakeld, dus die meting met de stekker los zegt niet zo veel... maar kun je de fan niet aansturen via je diagnose apparaat?
helaas kan ik hem met de computer niet aansturen.
is de weerstand die in de kap bij de ventilator is gemonteerd voor de fan snelheid van de airco???
mvg Roy
ja. daar wil nog wel eens een stekker infikken trouwens....
probleem is ook weer opgelost
de voorschakelweerstand in de kap bij de radiateur was defect.
bedankt voor het meedenken
mvg Roy
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Trafic of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar