close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault MEGANE BERLINE: stotterende motor

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: K4M A7, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 79

Hallo ,
Heb een renealt megane rxi 1.6 16 v bouwjaar januari 2000
Motorcode K4M 700 BA04

Sinds kort heb ik het probleem dat deze bij koude motor slecht stationair draait en dat de motor flink bokt.
Het toerental slingert dan tussen de 500 en 600 rpm , en draait zeer belabberd , maar valt niet stil .
Als ik er mee begin te rijden en geef een klein beetje gas dan zakt het toerental in , duw ik het gas pedaal helemaal in ,
trekt deze wel door .
Als de motor op tempratuur is , is er niets aan de hand en rijd deze zoals van ouds .
Auto heeft in garage gestaan ter reparatie maar probleem is nog niet opgelost ,
Garagist heeft penbobines uitgelezen , maar deze geeft geen fout
Ook zijn stationair toerental sensor en gasklep sensor vervangen , maar bied helaas geen enkele verbetering .
Voor ik de auto weer wegbreng , zijn er suggesties of andere dingen waar ik zou naar kunnen kijken , of heeft iemand zoiets soortgelijks ook al eens gehad ?
Het lijkt mij iets kleins maar zou niet weten wat .

Bij deze al bedankt voor de reacties .

Mvg Richard

Geplaatst door

meghath (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De koelvloeistoftemperatuursensor of de luchtinlaattemperatuursensor kunnen dit ook veroorzaken , zijn deze gecontroleerd op juiste waarde bij koude motor , deze sensoren geven geen foutcode als ze niet echt defect zijn.

Oke , dank je wel voor je reactie
Geen van deze 2 zijn gecontroleerd .
Moet elke sensor apart worden gecontroleerd , of kunnen storingen van diverse sensoren in 1 oog opslag worden gecheckt ?
Als ik de sensor op het motorblok van de koelvloeistof lostrek , begin de fan te draaien .

meghath 0

6 jaar

Dat klopt de computer heeft dan geen reverentiewaarde meer en gaat in veilige modus.
Alle sensoren apart controleren , uitlezen in live date is het makkelijkst , maar wel met echt koude motor , dan heb je namelijk problemen.
Het lijkt er op dat er geen mengsel verrijking is met toerental verhoging .

Klopt precies zoals je het zegt .
Kan ik 1 of ander zelf doen / proberen , of beste toch terug naar garage .

Mijn probleem is eigenlijk dat ik dan de auto weken kwijt ben en een hoop nieuwe onderdelen rijker :) ,

meghath 0

6 jaar

Waarom , dat is zo gemeten/gecontroleerd , je kunt hier toch afspraken over maken.

[quote=kaleido 1]Alle sensoren apart controleren , uitlezen in live date is het makkelijkst , maar wel met echt koude motor , dan heb je namelijk problemen.
[/quote]

Wat is dat '' live date '' , en beschikt elke garage hierover ?
Dus het is de bedoeling dat elke sensor die het mengsel regelt , koud word uitgelezen ?

Dan ga ik hier mee verder

meghath 0

6 jaar

"Live data" betekent dat ze eerst de uitleescomputer aan de auto hangen en dan bij lopende koude motor meekijken welke meetwaarden voor de temperaturen op dat moment aankomen bij de autocomputer en of die waarden kloppen met de werkelijkheid (dus wat je zou moeten meten in die omstandigheden).
Dan zou je dus een afspraak daarover moeten maken met de garage, die dat dan 's cohtends vroeg uitvoeren en daaruit de juiste conclusies trekken v.w.b. wat ze zien en wat de oorzaak is.

Heino4267 655

6 jaar

Ja , ok , bedankt voor je reactie .
Ga der vant weekend werk van maken :)

grts

meghath 0

6 jaar

Bedankt Heino4267 voor de uitleg , was er gisteren niet .

Hallo , zal ff updaten ,

Uitlezen met koude motor geeft steeds nog geen foutmelding , koelvloeistoftemperatuursensor en Sensor temperatuur binnenkomende lucht vervangen heeft ook niets verholpen.

Zojuist op de sloop een map sensor uit een auto gehaald , en deze vervangen met de sensor in mijn auto .

Als de auto volledig afgekoeld is zal ik er mee gaan rijden en hoop dat het euvel verholpen is .

Zijn er nog meer opties welke onderdelen ik kan vervangen , bij dat autodemontage bedrijf staat een scenic met het zelfde motorblok als dat van mij .

mvg

meghath 0

6 jaar

Garagist had het ook over vacuúm slangetjes , alleen zoveel vacuúmslangetjes kom ik zichtbaar niet tegen .

meghath 0

6 jaar

Helaas , met andere map sensor probleem nog steeds .

meghath 0

6 jaar

Als het inlaatspruitstuk niet goed vast zit kan ik dan ook soort problemen krijgen ?

meghath 0

6 jaar

[quote=meghath]Als het inlaatspruitstuk niet goed vast zit kan ik dan ook soort problemen krijgen ?[/quote]
Of dat deze ergenst gescheurd is oid ?

meghath 0

6 jaar

Als hij daar valse lucht zou trekken is dit simpel met remreiniger te controleren, inspuiten en waar het motortoerental reageert zit een lek.

Hoi ,

Probleem nog steeds niet op gelost .
Heb de auto wel al keer terug gehad met de opmerking dat deze in begin stadium even slecht loopt , maar daarna gewoon fatsoenlijk rijd , dit klopte idd de 1e week wel , hier kon ik in ieder geval mee leven .

Na een week verviel de auto weer met dezelfde kuren , en had bij warme motor als ik bv 110km/uur reed en wilde versnellen dat de auto even inzakte .

Als ik de garagehouder mag geloven heeft deze de brandstoffilter en pomp vervangen .

Iig , heb ik m anderhalve week geleden teruggebracht voor een laatste poging , ik weet niet goed wat de man er aan heeft gedaan , of wat get probleem kan zijn .

Problemen zijn in beginstadium gelijk begonnen .

Groeten Richard

meghath 0

6 jaar

Vandaag heb ik m opgehaald , rijd nog steeds even belabberd .
Garage houder weet het ook niet meer en denk aan '' iets in de bedrading '' ,
Zover ik weet is er dit aan gebeurt ;

- gasklepsensor
- watertempratuur sensor
- sensor warme/koude lucht
- map sensor
- brandstof filter
- brandstof pomp

Zal de massakabels zover ik ze kan zien afschuren en in de vaseline zetten , en dan houd het op denk ik , vind het wel jammer dat ik dan niet weet wat eigenlijk de oorzaak van dit drama is .

meghath 0

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.