komend weekend wil ik het doorgeroeste subframe vervangen van mijn twingo.
om het subframe te kunnen vervangen moeten sowieso de wielen eraf, draagarmen los, motorsteun achter moet los, schakelstang moet weg maar ik vraag me af of er nog meer zaken moeten worden losgenomen zoals het stuurhuis, uitlaat en andere leidingen/slangen.
wie heeft het al eerder gedaan en kan mij een beschrijving geven? niet dat het me niet zal lukken maar hoe meer info hoe prettiger het gaat.
alvast mijn dank.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
In principe natuurlijk alles wat op en aan het subframe vast zit , de uitlaat loopt onder het subframe door , zal er dus af moeten , het stuurhuis zit op het subframe , moet dus ook los .
Zal morgen eens kijken bij de twingo van mijn dochter of er nog grote opstakels te verwachten zijn.
Lijkt mij een vrij recht toe recht aan klusje .
Je woont op een eiland dus begin alvast met het inspuiten van alle bouten en moeren met kruipolie..
Heb je een link gestuurd kan je het bestandje binnenhalen, een twingo in onderdelen van voor naar achter...
Ron
Ps graag een seintje wanneer hij binnen is zodat hij weer uit mijn dropbox kan
9 jaar
ron, dit is precies wat ik nodig had :) dank je voor het delen!
morgen ga ik de bouten en moeren inspuiten met olie want het zal wel flink vast zitten na al die jaren.
9 jaar
Veel Plezier met sleutelen
9 jaar
dank je ron,
ik heb een heel mooi en zo goed als nieuw subframe geregeld van de autosloop waar totaal geen roest aan te bespeuren valt en wil deze morgen gaan plaatsen.
nu heb ik 2 zeer degelijke steunen (1500 kilo per steun, 3000 per set) voor de auto maar ik vroeg me af waar ik deze nu het beste kan plaatsen onder de auto.
gewoon de langsbalken voor volgen tot de katalysator en dan ergens daar plaatsen ???
sowieso schuif ik oprijbruggen onder de auto net achter de voorwielen als extra beveiliging, mocht de auto onverhoopt van de steunen vallen.
om de motor op te kunnen hangen heb ik een balk liggen waar ik een spanband omheen doe om de motor aan te kunnen hangen wanneer ik de motorsteun onderin losmaak.
concrete vragen,
waar plaats ik het beste de steunen om de auto veilig omhoog te houden?
kan ik de auto in het midden van het subframe opkrikken (rondrubber op de krik is 13cm breed, semi professionele garagekrik 50 cm hefhoogte) en dan de steunen plaatsen?
gr.
martin.
9 jaar
topic kan op slot. subframe is vervangen en heb zelf een steunpunt gevonden voor de assteunen.
9 jaar
Goed bezig.
ik wil toch nog even een paar foto's laten zien hoe het oude subframe eruit zag aan de bestuurderskant.
de auto heeft apk tot maart 2016 maar ik kan me niet voorstellen dat het subframe bij de vorige apk veilig genoeg was. ik wilde er in ieder geval niet meer mee rijden.
helaas geen gegevens van het bedrijf dat de auto heeft gekeurd ivm geen rapport.
http://www.mijnalbum.nl/Foto720-SN8VHNVN...
http://www.mijnalbum.nl/Foto720-GWVAFWVL...
http://www.mijnalbum.nl/Foto720-TXATVELC...
http://www.mijnalbum.nl/Foto720-CJ66ULUM...
http://www.mijnalbum.nl/Foto720-FHSNMRNQ...
http://www.mijnalbum.nl/Foto720-AQSIUIIH...
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar