Renault Clio: -TEMPERATUUR MOTOR...!?-

Bouwjaar: 1991

H.H.Monteurs,lefhebbers en aanverwanten,in al m`n bescheidenheid wil ik `t FORUM alsnog een auto-technische vraag voorleggen aangaande het TE warm worden van mijn motor...(Poolse monteur was GOED op de hoogte..!)Welnu;koelvloeistof loopt weg...(WAAR weet ik niet!)Kan dit zijn:1)thermostaat 2)Radiateur 3)slangen of/en aanverwante klemmen/zittingen waterpomp is volgens mij(daar HEB je `m weerrr)tip-top in orde.. PS;Poolse monteur/fan te klein voor dit type Clio..)koelvloeistof heb ik wel EERDER weg zien lopen bij inzet/steun-rubbertje LINKS-onder radiateur..!en bij latere check NIET meer.... gr; Max SPOED!!!

Maximiliaan

Geplaatst door Maximiliaan (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Mick7828 (0), 18 jaar geleden

kachelradiator? voel even onder je voetmatten of het daar niet nat is

Maximiliaan (0), 18 jaar geleden

Volgens mij zit die `r niet op...wel;ventilator en radiateur + aanhang(sels) dus GEEN aluminium koelblok ,maar misschien oorzaak wel verkeerde koelvloeistof..i.v.m.chemische reactie/legering gr, Max

dirk2270 (0), 18 jaar geleden

jawel max ook jou auto heeft een kachel radiateur ingebouwd in je kachelhuis onder het dashboard.
maar als hij koelvloistof verliest moet dit ergens blijven of hij verbruikt hem.
ook kan het zijn dat ie via de warmtewisselaar op je automaat bak in je bak verdwijnt en dat daardoor je bakolie er uit komt.
laat je systeem eens afpersen met een pers om te kijken waar de vloeistof blijft

Maximiliaan (0), 18 jaar geleden

Beste Dirk,jij hebt ECHT kennis van zaken he,Koelvloeistof lekt VOOR-ONDER langs onderkant radiateurrubbertje/steun,dus LINKS-ONDER(heb er laatst een tissue van MacDonald`s ondergelegd en halve dag later zeiknat!!. En HOE komt ie in de warmte-wisselaar terecht..!? Ik zal INDERDAAD `t systeem onder druk laten zetten,want ZO kom ik er niet zo 1,2,3 uit..!!ik zag 1 x witachtige/vet-achtige aanslag onder op onderkant blok/`n soort carter-pan! VERDORIE;dit moet GEEN PROBLEM-CAR gaan worden!!Dirk,bedankt voor de goede tip...(Mick ook!) gr; Max PS2;en WAAR?moet ie precies-op welk punt-afgeperst worden...!?

dirk2270 (0), 18 jaar geleden

door de warmte wisselaar stroomt koelvloeistof en automaat olie gescheiden door een plaat (de alluminium blok boven op de bak.)
afpersen gebeurd op het expansievat (reservoir)

Maximiliaan (0), 18 jaar geleden

Verdorie!!,ik VOELDE toen ik de motor.kap op een gegeven dag opende,en de wir-war van slangen en kabel-bundels ervoer,wat heb ik NU gekocht!! want ik was ANDERS gewend!!(r4,Dyanne,kever etc,etc) Maar de warmte-wisselaar heb ik in de smiezen,inderdaad;aluminium bakje + links/rechts slangen die met VAN ALLES in verbinding staan!! en vooral de huige types...,maarrr deze is zowat 15 jaar oud!! `n wagwn liep 40/50jaar terug OOK goed,en ik weet HEEL ZEKER dat er op de NIEUWE TYPES `n HELEBOEL flauwekul zit,en diegene die mij op dit punt weerspreekt..LIEGT!!(maar ja,DIE reden/en kennen we...)Dirk,bedankt voor de informatie!! gr; Max men rijdt toch auto..,geen computerrr...

Maximiliaan (0), 18 jaar geleden

en moet olie meer ```werk``doen-en HETER-wordt,als er ``iets``met de automaat net uberein stimmt,ik bedoel;druk-groep of extra werk frictie.platen(planeet-groepen...)e.d. `n bepaalde wrijving die er normaliter niet is...!? en daardoor oli TE warm wordt..!? met als gevolg OOK `t koelwater en DAARDOOR mis-functioneren... Ik hoor `t graag....gr; Max

Maximiliaan (0), 18 jaar geleden

en Dirk,water vormt drijvend laagje op oleie,dus hij zou er eerder het (koel)water eruitgooien,of niet dan...en het ``mengt zich ook niet met water..!! je moet dan toch -in de alom bekende giet-uitsparingen-water OP het olie-uitloop/afvoer/uit-gooi (indit geval giet uit-sparing)te zien krijgen...ik bedoel,dan zou je toch ``belletjes``in de olie zien!! Max

dirk2270 (0), 18 jaar geleden

nee max olie drijft op water en dus zit het water onder in en gooit die de olie er het eerst uit aan de boven kant.

Maximiliaan (0), 18 jaar geleden

Oil`s thicker than water..ik denk zelluf dat ik dit ook bedoelde,maar door de elementen en heersende omstandigheden ben ik er een b`tje beduusd van geworre...sorry,mar hij moet wel gemokt..en zal `m us goed aaf-perse..!! Dirk ,ik ben bang dat jij gelijk hebt wat betreft olie-uitwerp/waar zit het ware euvel,in de warmte-wisselaar..;scheiding koelwater/olie..!? en Hoe gaat zo een reparatie er uit zien...?ik heb PAS nieuwe olie vervangen en kan die-na opvang,en gefilterd van water-er weer terug in..(ik HEB geen geld voor dure reparaties,`t moet WEL hobby blijven)bijna 15 jaar oud!! en ik heb er 1.250 eutjes voor betaald +bijna 500,-eutjes aan on-kosten excl.benzine...Dat is zo`n 4.000 pieckies...vanaf 12 mei 05 VUUL jij wek bedoel..,Dirk groet; Max

Maximiliaan (0), 18 jaar geleden

en zijn er uberhaupt nog ATS`ers te vinden,GEEN IVA,want van handel heb ik onderhand m`n broek vol..!! en assutkan bij mij in de buurt Drunen/Rosmalen..hehe Max

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.