close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Megane: terugval stationair toerental en niet vlot doortrekken

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16V

Beste allen,

Ik heb al eerder 6 maanden geleden van alles gepost en goed geholpen.

Mijn vraag is nu na vervanging van nokkenaspoelie, nokkenassensor, bougies, accu enzovoort hoe het kan dat bij uitlezen weer een storing waarneembaar is aan de nokkenas.
Dealer wil weer alles demonteren. Ben ik niet van plan.
Na wat zoek werk kom ik een smoor... ding tegen, wat stationair regelt.

Wie heeft er tips of advies voor???

Met dank

Geplaatst door

rivieren (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik denk dat je de stappenmotor bedoeld (ik heb staan hoe je die schoonmaakt: http://j.mp/d6a1Gs) maar het kan ook ergens een vacuumlekkage zijn
Bij mij was een plastic T-stuk gescheurd die de verbinding tussen de slangen van de carterventilatie en dampafzuiging naar de luchtinlaat, bijna niet zicht baar die problemen gaf.

En er is een mogelijkheid dat je Koelmiddeltemperatuursensor stuk is, (die kost nog geen 35,- bij de dealer.) Die is voor je motormanagement en kan anders doen als wat je koelwatermeter op je dashboard aan geeft.

Sindala 0

14 jaar

Voor zover ik weet geeft een vervuild of defect smoorklephuis geen storing op de nokkenassensor. Mogelijke oozaak kan zijn de electroversteller van de nokkenas. Geblokkeerd of gewoon stuk. Dit kan de dealer heel eenvoudig controleren.
Had je deze storing ook al voordat de distibutie e.d. vervangen was? Als dat niet het geval is, kan het geen kwaad de nokkenastiming en de riemspanning te laten controleren.

8je 0
badge

14 jaar

Sindala en 8je,

De koeltempsensor is ook vervangen.

De reden van vervanging van de nokkenaspoelie en nokkenassensor, was een ratelend gekuid bij starten.
Onderdelen af Renault en origineel besteld. laten monteren na tijd!

De dealer zegt nu opnieuw dat dit defect is en hier heb ik zware twijfels bij!!! Mogelijk dat ik dit niet bij hun heb laten doen??
Uit de storingsdiagnose valt af te lezen dat er iets mis is aan een "verschuiver nokkenas". Dealer zegt star:
Distributie en nokkenaspolie moet er eerst uit voor juiste diagnose!!! Dit verrek ik dus, ben ik weer €1500,- kwijt.
Denk eerder zoals 8je aangeeft dat iets met timing aan de hand is, daar hij bij normale of hogere snelheid en dan gas los + remmen ook ietwat schokt.
Hoe kan ik dit controleren? Waar duidt dit dan op?
Vertrouwen in garage even kwijt p dit moment.

rivieren 0

14 jaar

Wat is er in vredesnaam allemaal gedaan voor 1500 euro?
willem

willem12077 0

14 jaar

Willem,

Concreet:

Nokkenaspoelie, nokkenassensor, distributiriem!
Werkplaatstarief en kleinmateriaal!

Snap je mogelijk dat ik een beetje ten einde raad ben nu?

rivieren 0

14 jaar

De storing is dus gekomen NA vervanging van de distributie en nokkenaspoelie. Voor het monteren van de distibutie maar ook voor de poelie is speciaal gereedschap nodig, dit komt nogal precies. Je garage kan niet die poelie op goed geluk gaan monteren.
Wat m.i. moet gebeuren is controle op juiste afstelling van distributie EN controle op de juiste stand van de nokkenaspoelie. Ik denk dat je dan toch bij een dealer terecht komt, omdat die het afstelgereedschap voor de poelie hebben.
Misschien handig om vooraf een afspraak met de garage te maken die het spul gemonteerd heeft. Bij een verkeerde montage zouden zij voor de kosten op moeten draaien?

8je 0
badge

14 jaar

Nokkenasverstelmechanisme werkt op oliedruk. De druk naar de versteller wordt geregeld door de elektroklep van de nokkenasversteller.
Is deze klep al vervangen?

Het regelsysteem werkt als volgt:
-Nokkenassensor geeft info over de positie van de nokkenas.
-Moet de positie anders zijn dan stuurt het motormanagement de elekroklep.
-Die elektroklep regelt de oliedruk naar het verstelmechanisme.
-Verstelmechanisme verdraait de nokkenas tov de poulie.
Alles in deze regellus moet naar behoren werken, inclusief de elektrische verbindingen (connectors/ bedrading van positiesensor en elektroklep).

Megane20 0

14 jaar

Ik ga maar eens een afspraak met de garage die zich hier over gebogen heeft. Op dit moment neig ik de auto gewoon in te ruilen, maar dat lost het ook niet op.

De benoemde elektroklep is gelijkijdig vervangen en de nieuwe klachten zijn inderdaad gaan opspelen sinds een tweetal weken. De uitgevoerde reparatie is in november 2009 geweest. garage zegt dat mogelijk een nieuw defect is ontstaan.
Sinds vandaag is me ook het portierraam gesneuveld, gaat niet meer omhoog of omlaag. Wel spanning! Zal dan wel motortje van het raam zijn, dus weer extra kosten lijkt me.

rivieren 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.