close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Megane: knikkerpot

Bouwjaar: 2005, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6

alleen bij een koude start hoor ik een hard geluid als een knikkerpot van enkele seconden rechts voor in de buurt van de distributie. Verder loopt de motor prima, en starten met warme motor is ook geen enkel probleem.
Heeft iemand enig idee wat dit probleem zou kunnen veroorzaken ?

Geplaatst door

vrieso (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De nokkenasversteller is stuk , vervangen incl distributie.

timo tt 0
badge

14 jaar

Timo bedankt voor je diagnose. Heb je misschien ook documentatie (plaatje) van de nokkenasversteller?
Wil de klus graag zelf klaren maar heb dan wel enige handleiding nodig. Ik heb nog een blok met kromme kleppen staan deze heeft pas 4500 km gelopen en wil daar dan de nokkenas versteller uithalen.
heb ik ook nog sp. ger. nodig/ heb wel blokkeer ger.
Groet ODV

vrieso 0

14 jaar

Ik heb er geen documentatie van,maar aan de voorkant van het blok zit een torxbout die moet je eruit draaien en daar gaat een blokkeerpen in om de krukas op tijd te zetten je kunt de krukas niet afstrepen op het tandwiel omdat deze spieloos is en dus los op de as zit als de poeli eraf is.
Als je de nokkenasversteller op je oude blok kunt verdraaien naar links of rechts ten opzichte van de nokkenas met gedemont riem is deze ook stuk. Er staat een merkteken op de versteller die komt tegenover een uitsparring in het klepdeksel.De versteller vastzetten met 100 N/m het afdek dopje gewoon goed handvast. De krukas zet je niet vast met de blokkeerpen ,maar de krukwang valt er tegen aan.

timo tt 0
badge

14 jaar

K4M motor (1.6 16V)
Aan de vliegwielzijde zijn de nokkenas uiteinden bereikbaar door de doppen te verwijderen. Steek een schroevendraaier in het midden erdoor en wip ze eruit (nieuwe doppen nodig dus).
De excentrische sleuven dienen horizontaal aan de onderzijde te staan.
Mocht het BDP punt moeilijk bereikbaar zijn draai dan de bougie van cilinder 1 eruit en check met een lange schroevendraaier of dergelijke.

ansenhans 0

14 jaar

al zou deze spieloos zijn je kunt altijd je vliegwiel aftekenen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.