Ik heb al een tijdje het probleem dat mijn automaat vaststaat in een versnelling. Daarbij doet de toerenteller ook niets meer, en brandt het servicelampje op het dashboard, en als ik harder rijdt dan 55 komt daar het storingslampje van de automaat nog bij.
Alles is tegelijkertijd begonnen!
Kan het zijn dat de bak niet schakelt, omdat hij geen informatie krijgt van de toerenteller? Waar zou dit aan kunnen liggen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
uitlezen bij de dealer.
Daar gaat hij volgende week vrijdag heen. Maar ik vroeg me af of jullie misschien nog een idee erover hadden!
13 jaar
kun je niks over zeggen storings lampje kan voor meer dan 1000 redenen branden!
Oke, maar de toerenteller dan?
13 jaar
kan er maar zo mee te maken hebben
Als je snelheids signaal of toerental signaal niet meer door komt gaat je automaat ook in noodloop het één veroorzaakt het ander. Idd even uit laten lezen weet je een stuk meer.
13 jaar
Van het snelheidssignaal weet ik zeker dat de automaat NIET in noodloop gaat. ( Heb een tijdlang met een defecte km-tellerkabel rondgereden, de automaat werkte toen nog perfect.)
Dus vraag ik me af of de toerenteller er wel mee te maken heeft.
13 jaar
sommige automaten meten het ttl van de wagen en ttl intern in de bak om de slip te weten. Motortoerental kan dus een belangrijke factor zijn.
Het ontbreken van een vd gegevens kan aanleiding zijn tot noodloop.
Oké, maar heb je misschien ook nog enig idee waarom die toerenteller niets doet? Zodat ik zelf even kan zoeken, om misschien wat kosten uit te sparen?
13 jaar
Het meest waarschijnlijke is een defecte toerenteller, een defect instrumentenpaneel of de aansluitingen er achter.
Aangezien jouw auto nog geen test-modus heeft voor het instrumentenpaneel, kan volgens mij alleen de garage e.e.a. uittesten.
13 jaar
Het instrumentenpaneel is niets mis mee, deze heb ik al eens gewisseld met een andere.
13 jaar
Nou hij is zojuist uitgelezen. Er is niet veel uitgekomen, behalve dat ze niet in de bakcomputer komen, en hij gaf een verbindingsprobleem met de inspuiting aan.
Nu heb ik het vermoeden dat de inspuitcomputer naar zijn grootje is, en wil ik een andere proberen.
Welke nummers zijn geschikt voor de F3R-motor met AD4 versnellingsbak?
13 jaar
Er is dus een communicatieprobleem tussen je inspuitcomputer en je bakcomputer?
En je auto is uit 1996?
Dan gaat mijn eerste vermoeden uit naar de stekkers (oxidatie, te weinig contactdruk, soms zelfs al bij 4 jaar oude auto's een probleem) en bedrading (gebroken, doorgeschuurd) tussen beide computers.
Is trouwens een karweitje wat je gemakkelijk zelf kunt doen......
13 jaar
Ik heb vandaag alle computers maar eens losgemaakt, en de pinnetjes schoongemaakt en ingespoten met contactspray. Ook heb ik de bobines, en alle andere stekkers die verband hielden met de inspuiting meegenomen. De stekkers van de computers opengemaakt, en gecontroleerd op fouten. (dit hele riedeltje had ik overigens al eens eerder gedaan)
Maar de toerenteller doet het weer! En, nog veel mooier (omdat nu mijn gelijk tegenover menig vakman bewezen is), de bak schakelt weer!!!
Het probleem is dus opgelost, deze kan dicht!
13 jaar
Gelukkig!
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar