Heb mijn schijven en blokken aan de voorzijde vervangen en had niet de beschikking over een klokje om de slingering te meten, dus heb alles goed schoongemakt tijdens het vervangen en er van uit gegaan dat het goed ging komen.
Nu blijkt hij toch wel erg te trillen wat voelbaar is in de pedaal en heel de cabine eigenlijk. Ze zitten er nu 500 km onder en hij remt opzich erg goed en heb nu het idee dat het minder begint te worden, schijf begint gelijkmatiger te slijten ofzo.....
Kan dit weg gaan uit zichzelf doordat de schijf dan "recht" wordt afgesleten door de blokken of moet ik nu de boel weer loshalen?
In het onderhoudsboekje staat niet hoe je de slingering eruit kan halen, hoe doe je dat dan eventueel?
gr
Michel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je de naven goed schoongemaakt voor montage van de nieuwe remschijven?
Heb je de remschijven goed ontvet voor montage van de remblokken?
Ken je de historie van de auto? Concreter gevraagd: waren de oude schijven misschien op de auto afgedraaid? Als een van de naven of beide een slingering heeft kun je de remschijven op de auto afdraaien om dit te compenseren. Als je in zo'n situatie de schijven vervangt heb je dus weer een situatie met slingerende remschijf.
Suc6,
Erik
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar