close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Safrane: Trillen Safrane 2.5

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.5 20V

Hallo allemaal,

Misschien dat jullie kunnen meedenken, Ik heb een Safrane uit 1997 met 275.000 Km op de klok.
Ik heb de auto inmiddels bijna 8 jaar, kocht hem met 100.000 km op de teller en een bekende onderhoudshistorie.

Zo,n beetje 2 jaar geleden merkte ik dat er een aandrijfas slechter begon te worden, Kraken bij insturen en dat soort dingen, Ik heb er toen een kennis die automonteur was mee laten rijden omdat we op vakantie zouden gaan met de caravan, Hij had niet het idee dat er iets mis was of in hele lichte mate. Wij zijn dus gewoon op vakantie gegaan (zuid Frankrijk)
Daar werd het wel wat erger en na de vakantie bleek met de APK at de stofhoes van de rechter aandrijfas (binnenste) lek was, dit is dichtgeplakt ivm de APK, ze zouden toch vervangen worden.
We zijn er de winter mee doorgegaan, zonder veel problemen overigens en in Mei 2007 is die as (de rechter dus vervangen) korte tijd later ook de linkerzijde want ook deze was slecht, Ook nieuwe voorbanden en uiteraard uitlijnen.
We zijn op vakantie gegaan en halverwege Duitsland begonnen er wat trillingen te komen bij het optrekken en vooral als je extra kracht nodig hebt tijdens het klimmen met de caravan er achter.
Op de vakantiebestemmin was het inmiddels dusdanig dat het met de losse auto ook geen pretje meer was dus daar een daeler opgezocht, Die konden het niet vinden.
Uitendelijk weer terug in Nederland weer terug naar de garage, Die heeft eerst 1 en later de andere as vervangen, Het trillen leek weg maar kwam dus weer terug.
Uiteindelijk zijn er 4 keer de assen vervangen en evenzoveel keer uitgelijnd, Wielen zijn gewisseld. 1 fuseekogel vervangen omdat ze die met uitlijnen vergeten waren vast te zetten (wij al hopen dat daar die trilling vandaan kwam)

Het zit er dus nog in , De dealer en importeur weten het niet meer, De Volvo dealer ook niet (zit Volvo bak en motor in deze Saf)
Bevriende garagehouder kan er tot op heen ook niet veel mee, Alles is gecontroleerd, Assen zijn goed gemonteerd, Er lijkt niets krom te zijn, Speling die er eventueel zit valt binen de tolerantie, Olie in de bak is vers en op pijl, Koppeling en drukgroep zijn 2 jaar geleden vervangen.

Voor dat we die assen hebben laten vervangen hadden we geen last van trillingen, Nu wel.
Als je in zijn 2 rijd, bij ca 1500Rpm en je geeft gas schud de hele auto alsof er een wiel krom is, Bij hogere snelheden word het minder maar het blijft trillen, Rij je 120 op zijn 5 dan is het redelijk rustig maar bij versnellen is het weer erger, Stuurbewegingen maken geen verschil.
Motor zelf loopt rustig en regelmatig, trekt als een tierelier en pakt goed op.

Kortom, Wij weten het niet meer maar ik word hier niet vrolijk van dus mogelijk heeft er iemand hier de gouden tip.

Groeten,

jcva

Geplaatst door

jcva (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Laat ze eens proberen de motor in een andere positie te laten hangen door middel van de achterste motorsteun anders te monteren.
Hiermee bedoel ik meer ringen tussen de bouten plaatsen waardooe de assen uiteindelijk rechter komen te staan.
Klinkt misschien raar maar heeft bij ons al eens geholpen.

sjaak r 0
badge

16 jaar

Kan het dan ook zijn dat de motor om zakt??
Ik heb vorig jaar ook een uitlaatdeel vervangen (dit keer imitatie) en het leek alsof de uitlaat iets te kort was, ik heb hem wel kunnen monteren maar als je de rubbers bekijkt dan zitten die niet helemaal lekker.
Ik heb daar niet zoveel aandacht aan geschonken omdat imitatie wel vaker niet helemaal optimaal past.
Het lijkt alsof die helemaal aan het begin van de beugel zitten.

jcva

jcva 0

16 jaar

Als sindsdien je problemen ook zijn begonnen zou ik hier wel eens naar kijken

sjaak r 0
badge

16 jaar

Als je de linker as demonteerd, zie je in de versn.bak een soort "kom" zitten. Als die versleten is , krijg je ook dit soort problemen. Na verloop van tijd ontstaan hier slijtplekken in die je met de hand ook goed kan voelen.
Officieel heet dit het holle differentieel tandwiel geloof ik.

8je 0
badge

16 jaar

is het tussenlager/steun van de rechteraandrijfas ook mee vervangen? dit kan ook het probleem veroorzaken.

cielie 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Safrane of stel zelf een nieuwe vraag.