2,5 maand geleden ben ik naar de garage gestapt met een vermogenprobleem. Heb aangegeven dat ik tijdens het rijden op de snelweg een tunnel uit, ineens vermogen kwijtraakte en er hevige zwarte rook ontstond. Bij nader onderzoek bleek de turboslang (drukzijde) kapot te zijn. Deze is vervangen en na een paar 100 km te hebben gereden gebeurde er precies hetzelfde. Uiteindelijk is nu 3 keer de slang vervangen en weer kapotgegaan, steeds op dezelfde wijze, bij het vragen om meer vermogen (helling op). Tot nu toe zijn de volgende dingen gedaan. Er zijn diverse sensors vervangen, temperatuur en krukas. De spruitstuk is eruit gehaald en schoongemaakt. Niks heeft geholpen. Bij het uitlezen bij de dealer komen er geen storingen naar boven en de turbo druk is bij het uitlezen gewoon goed. Het lijkt mij dat er teveel druk in de slang opbouwt, de flens scheurt gewoon en dat gebeurt niet zo maar. De garage zegt niet meer te weten wat ze er aan kunnen doen. Kan misschien hier iemand mij helpen, ik heb mijn autootje hard nodig (kan onmogelijk op mijn werk komen zonder) en rij nu al een maand rond met een zeer slechte auto, die niet door de APK gaat komen die ik over 3 weken moet doen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is de turbodruk sensor al vervangen?
Heb je genoeg onderdruk in het vacuum systeem. Als je vacuum niet op orde is werkt de turbodruk regeling slecht. Dus controleer de onderdruk met manometer. Bij stationair moet de onderdruk na een minuutje draaien minimaal 600mbar zijn. Controleer slangen op aansluitingen en lekkages.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar