Hallo,
Misschien is het probleem al eerder geplaatst, maar ik kan het zo snel niet vinden.
Mijn vriendin heeft met haar twingo uit juli 2000 het probleem dat hij slecht start op het moment dat hij het weekend heeft stil gestaan. Dus elke maandag morgen moet er een keer of 7/8 gestart worden voor de motor aanslaat. De startmotor draait en draait maar de motor slaat dus niet aan. De overige dagen van de week is er dus (vooralsnog) niets aan de hand.
We hebben de garage gebeld en deze hebben het over een vliegwiel sensor ook wel een "BDP sensor genoemd die vervangen moet worden aldus de persoon aan de lijn.
Dit is nogal prijzig en ik vraag me dus af of dit het probleem zal verhelpen, heb niet zo'n vertrouwen meer in de dealer namelijk ;)
Overigens loopt de auto soms stationair (bij warme motor) ook niet helemaal lekker (onregelmatig)
Kan iemand me vertellen of het verstandig is deze sensor te laten vervangen en of dit dus het probleem zal oplossen (hoogstwaarschijnlijk?)
Heb namelijk geen zin om een flink bedrag neer te tellen voor zo'n nieuwe sensor om er dan na een week vervolgens achter te komen dat er helemaal niets verbeterd is (spreek enigzins uit ervaring;)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
gaat het ledje van de startonderbreking uit tijdens het inschakelen van het contact ?
bdp sensor geeft vaak problemen tevens stekker vervangen van de bdp sensor,en eerst even uitlezen
[quote=DDT]gaat het ledje van de startonderbreking uit tijdens het inschakelen van het contact ?[/quote]
Deze gaat gewoon uit ja...
17 jaar
[quote=abc]bdp sensor geeft vaak problemen tevens stekker vervangen van de bdp sensor,en eerst even uitlezen[/quote]
Net even snel bij de dealer langsgeweest om de computer te laten uitlezen, maar deze gaf echter geen enkele fout aan.
17 jaar
Als het een D4F motor is blijven waarschijnlijk de inspuitstukken kleven door vervuiling.
Als het probleem zich voordoet even iemand laten starten en tegelijkertijd ligt tikken op de inspuitbuis.
als hij dan (pruttelend) aan de gang gaat is de diagnose gesteld.
[quote=K.G.]Als het een D4F motor is blijven waarschijnlijk de inspuitstukken kleven door vervuiling.
Als het probleem zich voordoet even iemand laten starten en tegelijkertijd ligt tikken op de inspuitbuis.
als hij dan (pruttelend) aan de gang gaat is de diagnose gesteld.[/quote]
Hoi, ik heb geen idee of het een D4F motor is?
Maar dat van die inspuitbuis wil ik best proberen, alleen, waar zit die?
17 jaar
De inspuitbuis zit aan de voorkant van de motor onder het inlaatspruitstuk.
Aan de linkerkant(als je voor de auto staat) zit met een snelkoppeling de benzineaanvoerleiding. Niet te hard slaan want het is kunststof.
De bdp sensor, zoals abc aangaf komt ook regelmatig voor.
Succes.
Is het kabelset voor bougies en bobine wel eens vernieuwd
17 jaar
We hebben er op 23 dec. op aanbeveling van een andere renaultdealer (second opinion) een fles injectiereiniger ingegooid, toen zijn we even een flink stuk gaan rijden om het spul te laten circuleren. Sindsdien heeft de auto met feestdagen en verlof diverse dagen stilgestaan. Tot onze verbazing is het probleem daarna (vooralsnog) niet meer voorgekomen!
Als dit de oplossing is geweest kan de renaultdealer die gewoon klakkeloos de BDP-sensor (ala 100 euri) wilde vervangen rekenen op een klant minder, wat een #@!
17 jaar
Ben ik niet met je eens, van die !#$ dealer. BDP-sensor komt erg vaak voor zoals je op dit forum kunt lezen en gezien de klacht en hiet geuitte gedachten was dat beslist geen verkeerde poging geweest.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar