close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Megane: Van startproblemen naar moteruitval

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Dag allemaal,

Ongeveer een halfjaar geleden kreeg ik problemen met het starten van mijn megane. De sleutel reageerde niet meer op het signaal. Door wat onderzoek te doen o.a. op deze website kwam ik erachter dat je een bepaalde noodcode kon opvragen bij de dealer. Nadat ik dat gedaan had kon ik de auto weer normaal starten en er normaal mee rijden. Af en toe werkte de sleutel wel en af en toe werkte de sleutel niet. Dat is opzich niet probleemmatisch aangezien ik de auto altijd kon starten met de noodcode die de dealer mij gaf.

Dit ging goed tot ongeveer 2 weken geleden. Na ongeveer 5 minuten gereden te hebben viel de auto uit, de sloten gingen open en dicht en het lampje van de startonderbreker viel uit. Na de auto naar huis te hebben gesleept wilde ik hem vandaag naar de sloop brengen. (Dit omdat ik samen met een vriend(auto monteur) eigenlijk tot de conclusie was gekomen dat de computer+het systeem van de startonderbreker kapot was.)

Toen ik vanmiddag de auto op contact wilde zetten kwam er een soort zoemend geluid uit het zekeringsbakje. Voor de rest reageerde de auto niet. Later, toen we bij de sloop aankwamen, zag ik dat het startonderbrekers lampje normaal knipperde. Ik heb de noodcode ingevoerd en ik kon de auto weer starten.

Super positief allemaal natuurlijk. Alleen als ik mijn raampje wilde openen viel de auto uit. Op dat moment mijn broer gebeld, die dacht dat het misschien met de spanning van de accu te maken kon hebben en dat ik maar gewoon een paar km moest gaan rijden. Dit wilde ik doen alleen viel de auto naar ongeveer 150 meter weer uit. Daarna kon ik hem wel gewoon weer starten.

Heeft een van jullie enig idee wat er aan de hand is en hoe ik dit kan oplossen?

Ik zelf zit te denken aan 3 opties:
- accu spanning te laag (het is de eerste accu nog steeds)
- kabelbreuk
- zekeringskastje is kapot

Geplaatst door

AGD450 (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Gewoon eens de accuspanning meten met motor uit (lager dan 12 Volt is een defecte cel) en bij 2000 toeren (lager dan 13,8 Volt is niet goed, hoger dan 14,6 ook niet)?
Is de ontvangerprint die waarschijnlijk boven je binnenverlichting bij de voorruit zit, nog droog en schoon (binnenverlichting er uit trekken, dan zie je hem zitten als het goed is)?

Heino4267 655

10 jaar

Ik heb nog niet een accuspanningmeter kunnen regelen. Dit ga ik zo snel mogelijk doen. De printplaat (inderdaad bij de binnenlamp) is droog.

kan het ook zijn dat de dynamo niet meer goed is? Dit omdat ik nadat ik een tijdje gesleept had wel de noodcode kon invoeren.
Daarnaast heb ik natuurlijk ongeveer een halfjaar 2x per week die noodcode gebruikt. Kan het zijn dat dit te vaak gebeurt is en dat het systeem daardoor kapot is?

Ik kon hem net ook nog weer starten na het invoeren van de noodcode.

AGD450 0

10 jaar

Zekering kastje onder de motorkap (als je ervoor staat links) geven ook nog weleens problemen.

Andre379 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.