Sinds eind vorig jaar ben ik bezitter van een laguna uit 2001 met de nodige problemen.Omdat ik het
Onderhouds/reparatie verleden graag in mijn bezit wil hebben, heb ik de dealer uit Heeze benaderd.
Deze heeft de laguna vanaf nieuw tot 2006 onderhouden,maar ik heb de auto daar niet gekocht.
Om de historie in te zien moest ik maar langs komen om ter plaatse in de computer te kijken wat er allemaal aan de auto gedaan was.
Op de vraag of het ook per e-mail, fax of per post verzonden kon worden, werd geantwoord dat dit niet mogelijk was. Heel vreemd vind ik dit.
Renault...... Wel vooraan rijden in het high-tech formule 1 wereldje, maar een documentje inscannen en per e-mail of fax versturen, ho maar. Dat schijnt technisch niet mogelijk te zijn!!
Hopelijk weet iemand een andere ingang of mogelijkheid.
bij voorbaat dank
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het is wel degelijk mogelijk. Denk alleen dat de dealer het niet wil prijsgeven.
Heb zelf de onderhoudt historie gekregen van de betreffende dealer (Groningen). Gebeld en uitgelegd waarom, uitgeprint (zonder prijzen, who cares) en per fax toegestuurd. Dit allemaal in pakweg een uurtje.
Gewoon op staan en anders nog een keertje bellen. Probeer anders de zaterdag heb je meestal andere mensen zitten.
18 jaar
[quote=ejnn]Gewoon op staan en anders nog een keertje bellen. Probeer anders de zaterdag heb je meestal andere mensen zitten.[/quote]
Je kunt wel ergens op gaan "staan" maar waar staat dat de dealer VERPLICHT is om die gegevens vrij te geven..?? Vliegen vang je met stroop en NIET met azijn.
Bovendien gaat het hier om zo'n probleem-Laguna en denk ik persoonlijk dat de auteur beter energie kan steken in het (laten) verhelpen van zijn klachten.
Beter nog is de auto gewoon weg te doen. Dit klinkt hard maar lees de diverse topics over de Laguna hier er maar eens op na...........
18 jaar
ga met een flinke zak worstebrood naar die dealer, zijn ze in veel gevallen wel vatbaar voor. Hun kost het tenslotte ook tijd en printpapier. breng je verhaal een beetje vrolijk en 9 vd 10 gevallen geven ze het dan wel.
Hmmmmmm, worstebrood!
Jammie!
18 jaar
Hmm....docje inscannen moet geen probleem zijn maar ik zie het zo:
de dealer heeft het ook druk, moet dan dingen uit zijn eigen bestanden gaan uitprinten (wat hij dus ZEKER NIET verplicht is!!!!!!) en moet dat gaan faxen; kost geld, man een kwartier bezig......en nu komttie:
TERWIJL DE EIGENAAR TE BEROERD IS OM EVEN LANGS TE RIJDEN!!!!!!!!!!!!!!!
Sorry hoor, ik denk als je langsrijdt krijg je het gewoon, als je aangeeft dat hij het maar moet faxen denkttie al gauw; "IK moet het werk doen en jij blijft met je reedt op de bank terwijl ik het druk heb.
Er schiet mij nu 1 ding te binnen: WAT DENK JE WEL NIET?????????
Ho Ho, Icedude, dat kan wel iets genuanceerder.
Ik heb e.e.a. vriendelijk gevraagd en ben zeker niet op mijn strepen gaan staan. ik denk namelijk ook te weten welke manier manier het beste is om dit voor elkaar te krijgen.
Gezien het belang ben ik zeker niet te beroerd bij de dealer langs te gaan, maar gezien de afstand
is er een effientere weg.
Ik mag trouwens helemaal niet klagen over de laguna. in mijn omgeving ken ik vele eigenaren die probleemloos en met plezier laguna rijden of reden.
Het is gewoon veel auto voor relatief weinig geld, vooral als ze een jaar of 3-4 oud zijn.
Die gok moet je durfen nemen en je niet af laten schrikken.
Besef dat het merendeel dan de lagunarijders deze site niet kent. Dit zijn meestal de tevreden rijders
18 jaar
[quote=EDO2549]Besef dat het merendeel dan de lagunarijders deze site niet kent. Dit zijn meestal de tevreden rijders[/quote]
Hahahahaha, dus onbekend maakt onbemind??
Nou, laat de onwetenden dan vooral HEEEEL gelukkig zijn met hun Laguna's (met bijbehorende kwalen) en deel hen het bestaan van deze site dan maar NIET mee.................
18 jaar
Ja, dat had gekund maar ik maakte mezelf "boos" tijdens het schrijven.
Ik werk zelf bij een dealer en besteed als chef wp best veel tijd in dit soort zaken; mensen die "ff snel een klein dingetje" aan hun auto gedaan willen hebben terwijl ze niet eens vaste klant zijn (dat doe je dan toch) , andere garagebedrijven die bellen met problemen en vragen wat ze het beste eraan kunnen doen terwijl de motorkap bij hun nog niet eens open is geweest, en mensen die een historie willen weten bijvoorbeeld.......daar zit best veel tijd in en ik wil wel graag zelf zien dat het geapricieerd wordt; als ik het dan nog moet faxen ook.......ik heb het best druk!
Verder kwam je ook een beetje denegrerend over met: "een documentje inscannen en per e-mail of fax versturen, ho maar. Dat schijnt technisch niet mogelijk te zijn!!"
Het is ook geen MOETEN namelijk hè? Wees blij dat die dealer jou de gegevens uit hun EIGEN database wil geven.......
Zou het dan toeval zijn dat alleen bij mij in de omgeving veelal tevreden laguna rijders zijn.
Wees reeel, kijk eens naar merken als alfa, lancia, fiat, peugeot en citoen. daar hapert ook nogal eens wat.
18 jaar
Ja, dat is pure toeval of volksverlakkerij! Gewoon mensen die niet voor de waarheid durven uit te komen dat z\e een kat (= laguna) in de zak hebben gekocht!!
Oneens met mij??
Lees de autoweek tevredenheids trofee er maar eens op na.
Kleine tip: BEGIN ONDERAAN DE LIJST, DAN VIND JE DE LAGUNA HET SNELST......!!
18 jaar
Icedude: keep up the good work!
Ik weet het: ze zijn er nog, de dealers die nog WEL service verlenen....
Ze worden schaarser dan oldtimers maar ze zijn er nog!
Ga zo door.
No offense.
18 jaar
Dat is wel zo; mensen met een Lada hebben ook altijd de beste auto die nooit stuk gaat en dat ook nooit geweest is terwijl een beurtje elk jaar maar 30 euro kost en er nooit wat aan moet gebeuren......
Maar goed; die Laguna valt in principe ook wel mee. Renault is wel een merk wat met veel zaken voorop loopt in zijn prijsklasse (sleutelkaart bijv) en DUS komen de "kinderziektes" vooral bij ons voor........Uiteraard zijn er zaken die niet voor zouden moeten komen, dat heeft elk merk, maar bij ons wordt dat geamplifeerd door de kinderziektes en het vake naar de wp toe moeten.
Probleem is echter dat de klant met die keerzijde van de medaille geconfronteerd wordt en de rekening letterlijk gepresenteerd krijgt, getuige de opsomming van gebreken elders op deze site.
En het is waar: nieuwigheden zijn zelden DIRECT perfect!
18 jaar
Laten we eerlijk zijn; mensen KOMEN hier ook alleen maar als ze een probleem hebben met hun auto over het algemeen.
Die rekening valt ook reuze mee; Renault kent een erg goede coulanceregeling!
Dekt inderdaad niet altijd alles, maar je komt zelden voor de volle mik alleen te staan.
Om te voorkomen dat ik een een discussie terecht kom, die al zo vaak gevoerd zijn op deze site,
zal ik voor mijzelf spreken.
Ik rij in een mooie ruime dynamique uitvoering, perfekte wegligging, vol met opties, mooie wielen en lederen bekleding voor een zeer aantrekkelijke prijs en geen noemenswaardige problemen. Dit bevalt mij prima! (afkloppen??)
Bedankt voor de reacties
18 jaar
Houden zo, Edo...........
18 jaar
Tuurlijk; het ZIJN ook heerlijke auto's! Rijden zeer goed, zien er goed uit, heeft een zekere statigheid en is gewoon een auto die iedereen wil in principe. Dat is het probleem; DAT hoor je hier niet! Mensen maken geen account aan om hier halleluja te verkondigen over hun auto; die zijn aan het googelen omdat ze een probleem hebben en komen hier!
En dat terwijl er 1 zeer goede manier is om een Laguna te testen op "afgetrapte bak of nette oude-vrouwtjes" auto........denk dat ik er maar patent op aan ga vragen.
[quote=Icedude]Verder kwam je ook een beetje denegrerend over met: "een documentje inscannen en per e-mail of fax versturen, ho maar. Dat schijnt technisch niet mogelijk te zijn!!"[/quote]
Even ter info, er zijn verschillende apparaten op de markt, die documenten kunnen inscannen, automatisch door kunnen faxen of per mail verzenden in pdf formaat direct naar de gebruiker.
Het werkt als volgt, je gooit een stapel A4 in de machine, je geeft aan wat je ermee wilt doen (kopiëren, faxen of mailen). Dan slikt het apparaat alle papiertjes in en wordt de actie uitgevoerd. Mailen gaat net zoals faxen, je geeft een fax nummer in waarheen het gefaxt moet worden, echter bij mailen geen faxnummer maar een mail adres. Deze hele actie duurt nog geen 5 minuten, tevens kun je ook de receptie deze werkzaamheden laten uitvoeren, hiervoor is de receptie, ondersteuning van de organisatie.
Dat deze apparatuur duur is, dat is zeker, maar het is er wel
18 jaar
Edo, je hebt de betere Laguna gekocht, de benzine. Heb je in ieder geval geen last van de Turbo en Versnellingsbak. Tevens kan de auto er ook nog iets achter hebben, dit wordt een beetje moeilijk bij de 1.6.
18 jaar
[quote=Icedude]Hmm....docje inscannen moet geen probleem zijn maar ik zie het zo:
de dealer heeft het ook druk, moet dan dingen uit zijn eigen bestanden gaan uitprinten (wat hij dus ZEKER NIET verplicht is!!!!!!) en moet dat gaan faxen; kost geld, man een kwartier bezig......en nu komttie:
TERWIJL DE EIGENAAR TE BEROERD IS OM EVEN LANGS TE RIJDEN!!!!!!!!!!!!!!!
Sorry hoor, ik denk als je langsrijdt krijg je het gewoon, als je aangeeft dat hij het maar moet faxen denkttie al gauw; "IK moet het werk doen en jij blijft met je reedt op de bank terwijl ik het druk heb.
Er schiet mij nu 1 ding te binnen: WAT DENK JE WEL NIET?????????[/quote]
LOL.... volgens mij draai jij de wereld een beetje om. Mensen komen bij jou een mooie auto kopen en leggen daarvoor een hoop geld neer. Mensen verwachten voor dat geld een werkende auto en een redelijke service. Er zijn een hoop negatieve berichten over de betrouwbaarheid van de auto en de service van renault dealers. Je mag dan wel mooie auto's verkopen maar als je zulke berichten leest dan mag je toch wel is gaan nadenken. Gebeurd dat niet dan zijn er toch talloze andere merken waar mensen naar toe kunnen. En op de korte termijn kan jouw dat misschien geen reet schelen maar het kan wel degelijk een negatief effect hebben op jouw werkzaamheden.
17 jaar
EI; ik denk dat ik het niet omdraai hoor.......als de klant die auto bij jou koopt, kan je de service verlenen......hij heeft hem nu bij een ander gekocht.........EN.....de dealer wil hem heus wel de historie geven, maar als de klant zelf "geen zin heeft om langs te komen" dan kan je van mij ook de *&%*&^^* krijgen, zegmaar even zwart-wit.
Eigenlijk moet ik Ei aardig gelijk geven. Je zult een goede dealer moeten vinden om zaken te kunnen regelen (zijn er waarschijnlijk zeer weinig in Nederland) of als je de normale Renault Dealer treft niet op je mond zijn gevallen. Iemand koopt potverdorie een auto van pakweg 70.000 gulden (best veel geld hé), je onderhoudt de auto 3 jaar (toch gauw een marge van 20 % of meer op artikelen en arbeid) en de auto wordt door de eigenaar verkocht. Dan vraagt een half jaar later een nieuwe eigenaar de historie op van de auto (dit wordt moeilijk bij een lease bedrijf). Dan zegt iemand komt u maar langs op de historie in te zien, want mij kost het teveel tijd om een papiertje uit te draaien (ctrl + P) en dit te faxen. Eigenlijk ben je te lui en vraag je het niet aan de receptie om dit te regelen. En eigenlijk zou je dit in rekening willen brengen want je bent er toch best druk mee. Je hebt liever dat de klant drie uurtjes rijdt vijf paginas laat zien wat er aan onderhoudt is gebeurd en hem dan bedankt voor zijn komst. Als jullie een auto kunnen verkopen, zijn jullie toch ook niet te beroerd een rekening op te stellen en afspraken vast te leggen. Want een auto verkopen levert toch een aardig zakcentje op.
EIGENLIJK BEN IK BLIJ DAT DE OVERHEID NIET ZO WERKT!!!!
De overheid is telefonisch vrij goed te bereiken en treed na reactie vrij adequaat op. Mocht je een klacht hebben zul je dit schriftelijk moeten melden om de geldende procedure te doorlopen (is de klacht inzichtelijk en kan door de verantwoordelijke persoon worden behandeld). Kom je bij de dealer en er werkt iets niet goed hebben ze geen tijd en moet je maar een afspraak maken. Heb je een klacht wordt hij vrijwel altijd afgewimpeld, van het is uw schuld, u heeft gereden in de auto!!!!
Stel je krijgt een auto-ongeluk en rijdt tegen een boom je zit in een levensbedreigende situatie. De hulpdiensten komen na een uurtje eens kijken wat er is gebeurd. Ze gaan nog een bakje koffie drinken wat eigenlijk is het koffietijd. Dan gaan ze in discussie met jouw beginnen dat het eigenlijk jouw schuld is dat je tegen de boom bent gereden en eigenlijk niet moet gaan klagen. Na de auto te hebben bekeken, gaan ze jouw uit de auto zagen en bevrijden. De brandweer heeft je uit de auto gehaald en je licht op straat. Dan denken ze van hé waar is de Ambulance en bedenken ze dat ze zijn gaan lunchen want het is al 12:30 geweest. Om 13:00 uur wordt je opgehaald en naar het ziekenhuis gebracht.
Het moreel van het verhaal is dat eigenlijk iedereen klaagt over de overheid en zijn bureaucratie. Echter vindt ik het een voldoende met wat ze doen en wat hun oplossen. Terwijl er bij de meeste Renault garages er GEEN voldoende wordt gescoord.
Icedude, eigenlijk moet je gewoon doorgaan met de manier van jouw werken. Er zullen steeds minder Renault autos worden verkocht. Dan moet er iets worden bedacht en moet er worden bespaard. Omdat er weinig reparaties worden uitgevoerd moet er monteur(s) weg. De verkoop moet omhoog en de openingstijden moeten worden verruimd, dus een verkoper erbij. Omdat er een verkoper bij moet komen zal er op een andere plaats moeten worden bespaard, dus weer een monteur weg. Als klant kom je bij de garage en denk je, wat een wachttijd voor een reparatie. Wordt maar hoog tijd dat ik iets anders ga bedenken.
Icedude een tip, door de klant als koning te behandelen, voelt de klant zich belangrijk. Door deze klant goed te behandelen, denkt de klant => Renault garage daar kun je heen gaan. Ze zijn wel iets duurder dan en normale garage, maar ze leveren mij de volgende zaken:
- klantvriendelijk,
- de chef-werkplaats ziet mijn probleem als zeer belangrijk en zet mij altijd op prioriteit nummer 1 (dit kan bijna nooit maar laat dit de klant nooit blijken)
- service en goede garantie (maak niet overalles een probleem, een auto rijdt, dus beweegt hij en slijten bewegende delen),
- beschikbaarheid om problemen op te lossen,
- de garage zoekt voor mij de beste oplossing,
- altijd correct tegen mij, hoe onvriendelijk en onmogelijk de situatie eigenlijk is.
- vertel geen fabeltjes over de auto, als de klant daadwerkelijk iets wil uitzoeken, zal hij bijvoorbeeld dit forum vinden (of bijvoorbeeld www.laguna2.de) en de vraag nogmaals stellen. Komt hierop een totaal ander antwoord, heb je eigenlijk een ontevreden klant.
Deze bovenstaande positieve eigenschappen heb ik reeds bij een garage gevonden en wordt hier als koning behandeld. Het onderhoudt wat ik niet zelf doe, voeren hun uit, zonder twijfel.
Door EDO goed te behandelen levert dit misschien werk en een nieuwe klant op voor een andere Renault garage. Door dit landelijk te gaan doen, levert dit dus wel indirect nieuwe klanten en omzet voor jouw op.
17 jaar
Even een andere vraag, houdt Renault Nederland wel eens een klanttevredenheidsonderzoek of zijn het net struisvogels, die de kop in het zand steken.
17 jaar
[quote=ejnn]Even een andere vraag, houdt Renault Nederland wel eens een klanttevredenheidsonderzoek of zijn het net struisvogels, die de kop in het zand steken.[/quote]
Ja Renault houdt klanttevredenheidsonderzoeken. Mijn moeder heeft deelgenomen aan zo'n onderzoek. En ze kwamen er niet al te positief uit.
Zodra ze je een nieuwe auto hebben aangesmeerd zakt de behulpzaamheid en tijd die voor je wordt uitgetrokken door het 0 punt.
Ja mevrouwtje nee mevrouwtje.. als u daar de pinpas door de pinautomaat wilt halen mevrouwtje
17 jaar
@ EJNN;
Luister vriend, ik kan merken dat je niet in een garagebedrijf werkt want je hebt totaaaaal geen idee hoe druk het is.
Ten tweede maak JIJ ervan dat IK klantonvriendelijk ben........ik heb gezegt dat ik mezelf erg goed in kan denken in de dealer.
ZELF ben ik niet zo; als een klant mij wat vraagt, help ik hem. Voorbeeld; klant heeft bij een handelaar een auto gekocht maar de radiocode heeft hij niet. De auto komt niet bij ons vandaan en de kans dat hij bij ons in onderhoud komt schat ik erg laag in. Afijn, ik zoek de radiocode op op Renaultnet, voer het voor de klant in terwijl hij er niet om vraagt en als de klant zegt "wat krijg je van me?", dan zeg ik hem dat het service is terwijl ik weet dat het opvragen van de code 7,50 kost voor ons bedrijf.
DAT vindt ik netjes handelen. Maar het kost wel geld en kan mij gezeur opleveren met mijn baas.
Afijn, dan hoop ik je het volgende in te laten zien; ik ben chef wp en heb het druk, ik ben ook een erg groot deel van de dag bezig met dingetjes als waar dit topic mee begon en persoonlijk had ik het WEL gefaxt naar de klant.
Enkele voorbeelden van dingen die totaal niets opleveren; autobedrijven die bellen met: "ja, ik heb hier ene megane en die start niet, de klant heeft hem zo neergezet, weet jij wat het is?"..................ik vraag wat voor motor erin zit en krijg het andwoord: "ja uh, dat weet ik zo niet hoor, moet ik er helemaal naartoe lopen, moet ik dat nu doen dan?"..................verder in het gesprek krijg ik de indruk dat de accu gewoon leeg is en zeg dat hem en krijg: "ow, ja de klant zei dit endat, ik heb er zelf nog niet naar gekeken, denk ik bel eerst om te vragen wat het kan zijn"....................het bedrijf had zelfs nog niet eens geprobeerd de auto te starten, had de kap nog niet open gehad en heeft alleen de sleutel in ontvangst genomen!
TE triest voor woorden maar dit is een ECHT gebeurt verhaal!!
Dan heb je nog "klanten" die van alles willen weten door de telefoon zodat ze het zelf kunnen doen........
Afijn, de punten die jij opnoemt hebben wij ook in de Renault organisatie en klanttevrdenheidsonderzoeken hebben we wel degelijk.
Ik kan niet voor andere dealers spreken, maar bij ons wordt je toch behoorlijk goed geholpen als je de auto eenmaal hebt gekocht.
Dan het volgende punt; het is NIET WAAR dat een dealer het meest verdient aan het verkopen van een auto!!
Het is de after sales die het moet verdienen!!
Ik begrijp dat je je oordeel over mij al klaar hebt aangezien ik de denkwijze van de dealer uit de startpost wel kan BEGRIJPEN..........en dat je van mening bent dat de Renaultorganisatie over een paar jaar helemaal naar de knoppen is en dat IK dat EIGENHANDIG voor elkaar heb gekregen....maar probeer je eens in mijn situatie in te denken ja?
De klant bij wie ik de radiocode invoerde kosteloos komt niet als klant zijn auto in onderhoud brengen in veel gevallen.........om nog maar een zetje te geven.
Hallo Icedude,
Ik bedoel dit niet op de man gericht. Ik heb gewerkt als verkoper en altijd onderweg en 's avonds en weekenden de bezoekverslagen en nog openstaande offertes klaar maken, het is een hel of a job. Daarbij hield ik altijd rekening met de klant, zeker als hij in het verleden producten had gekocht.
Je moet ook de kant van de klant bekijken en ze zien het als een kleinigheid. Als je een radio code opvraagt, meld de klant dat er kosten aan verbonden zijn, bijvoorbeeld: Geachte heer ...., U heeft een radio, welke beveiligd is met een code om diefstal tegen te gaan. Omdat de auto niet bij ons in onderhoud is geweest, is deze code bij ons niet bekend. De kosten om de code op te vragen bij Renault zijn voor ons 10 euro, waarbij het opvragen aan uurloon niet in rekening brengen. Dit omdat u net een auto heeft gekocht en mogelijk de auto bij ons in onderhoudt komt (een strik vraag, je ziet meteen aan het gezicht van de klant hoe hij hierover denkt en dan weet jij genoeg). Laat de klant altijd betalen voor een kleinigheid als hij geen klant bij je is, maar breng hem altijd op de hoogte wat het gaat kosten en waarom het gaat kosten. Bijna elke klant heeft hiervoor begrip; bijvoorbeeld inlezen winterbanden, kosten zijn circa 20 tot 25 euro. Deel je aan de klant mede dat je ervan uitgaat dat de klus geklaard wordt in 15 minuten. Zeg tegen de klant dat als er iets tegen zit(kapotte sensor of storingen) dit onvoorzien is. Ik heb nu drie setjes in laten lezen en twee keer wouden ze geen prijsopgave geven, want er kan van alles tegen zitten. Komt het bedrag op bijvoorbeeld 30-35 euro, reken dan altijd de maximale afgesproken prijs. Deel de klant wel mede dat de kosten eigenlijk hoger waren door een kleine software storing maar dat dit voor de garage is. De klant kan dit zeer waarderen en zal bijna zeker terug komen.
Trouwens bij de volgende lege accu, als je deze garage weer aan de telefoon hebt, vraag hem eerst wat hij zelf heeft gedaan om de oorzaak te achterhalen. Kun je meteen inzien of hij jouw uitbuit. Als hij niets heeft gedaan, vraag hem of hij de auto bij jouw langs kan brengen en zoek je het tegen jouw eigen werkplaats tarief voor hem uit. Ben je klantvriendelijk bezig geweest. Ik weet namelijk niet (ik kan mij vergissen) maar hun halen toch de meeste materialen bij de automaterialenhandel en niet bij de jouw garage.
Tevens nog een tip, zet de receptie ook in voor andere zaken, codes opvragen van de radio, uitdraaien historie etc.. De receptie wordt meestal onderschat wat ze kunnen, deze zijn meestal goed gemotiveerde mensen, echter ze krijgen de kans niet van andere mensen om dit te ontplooien.
Dus Icedude, niet persoonlijk, maar de klantvriendelijkheid is meetstal ver te zoeken bij de Renault garage. Ik ben van mening, als de garage mij een keertje helpt op een ongunstig tijdstip (bijvoorbeeld zaterdagochtend), kom ik zeker weer.
Maar als ik zaterdag ochtend om 9:00 uur een garage belt om vier banden winterbanden in te lezen en ze zeggen dat het pas kan over 1,5 week, knapt er iets bij mij. Zeker als ik vraag is er vandaag een persoon aanwezig, welke dit kan. Toen hebben ze gezegd, we hebben twee monteurs en kunnen dit beide niet, ze zijn daar niet voor geclassificeerd. Dit noem ik lulkoek, als je mij een clip geeft kom ik er nog uit. Ben zeker langer bezig, maar de clip software is vrij eenvoudig opgebouwd. Dit is de garage het dichts bij mij in de buurt, echter na dit telefoongesprek nooit geweest (garage is bijna op steenworpafstand).
17 jaar
Heren, allemaal bedankt voor het meedenken en de suggesties. Het zal best zo zijn dat de service per dealer nogal verschillend is.
Na het lezen lezen van al jullie goede raad, opmerkingen en adviezen, heb ik de dealer nogmaals benaderd. Nu nog vriendelijker en benadrukt wat de reden is. Ook was ik vanzelfspreken bereid de kosten te betalen, maar helaas, het mocht niet baten. In het Renault systeem is het volgens hun niet mogelijk de historie te printen. Ik moet dit dan maar voor waarheid aannemen.
Ik heb er zo langzamerhand meer dan genoeg van. Laat maar zitten.
17 jaar
Heren, allemaal bedankt voor het meedenken en de suggesties. Het zal best zo zijn dat de service per dealer nogal verschillend is.
Na het lezen lezen van al jullie goede raad, opmerkingen en adviezen, heb ik de dealer nogmaals benaderd. Nu nog vriendelijker en benadrukt wat de reden is. Ook was ik vanzelfspreken bereid de kosten te betalen, maar helaas, het mocht niet baten. In het Renault systeem is het volgens hun niet mogelijk de historie te printen. Ik moet dit dan maar voor waarheid aannemen.
Ik heb er zo langzamerhand meer dan genoeg van. Laat maar zitten.
17 jaar
Okee, in dat geval ben ik de eerste die toegeeft dat het dan gewoon een lulligheidje van de dealer is.......natuurlijk is het uit te printen en als je het (netjes) uitlegt zal practisch iedereen het wel doen.
Beetje flauw ja.
Faxen en niet zeiken! De rekeningen van het onderhoud liegen er niet om! Vind je het gek dat je geen vaste klanten meer overhoud als de familie Yildrim met hun Texaco onbemande pomp en 4 persoons werkplaats het voor de helft van het geld doet(kleine wissewasjes niet in rekening brengt), beter, sneller, en vooral vriendelijker dan 3 Renault dealers die ik ken. Ik ga nooit meer naar de dealer. Pas als het niet anders kan ivm electronica.
Ruitenwissers van 60euro? Nou met die van 20 euro is ook niets mis!
Wat de betrouwbaarheid van Renault betreft... ik had een Audi A2. Maar het onderhoud kon ik niet meer betalen en de dealer was gewoon te stom om een electrische storing te verhelpen. Zeer tevreden met een Renault moet ik zeggen.
17 jaar
[quote=ck0y0te]Faxen en niet zeiken! De rekeningen van het onderhoud liegen er niet om! Vind je het gek dat je geen vaste klanten meer overhoud als de familie Yildrim met hun Texaco onbemande pomp en 4 persoons werkplaats het voor de helft van het geld doet(kleine wissewasjes niet in rekening brengt), beter, sneller, en vooral vriendelijker dan 3 Renault dealers die ik ken. Ik ga nooit meer naar de dealer. Pas als het niet anders kan ivm electronica.
Ruitenwissers van 60euro? Nou met die van 20 euro is ook niets mis!
Wat de betrouwbaarheid van Renault betreft... ik had een Audi A2. Maar het onderhoud kon ik niet meer betalen en de dealer was gewoon te stom om een electrische storing te verhelpen. Zeer tevreden met een Renault moet ik zeggen.[/quote]
een verademing na alle negatieve berichten!
paul,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar