Het is duidelijk merkbaar: bij autosnelwegritten trekt de auto goed door en reageert hij goed op het gaspedaal. Echter, in de stad (lees: veel optrekken en afremmen) reageert de auto traag en komt hij langzamer op gang; alsof er geen communicatie is tussen gaspedaal en brandstoftoevoer. Alsof de motor niet voldoende vermogen heeft. Hoe langer je in de stad rijdt hoe erger de problemen worden. Echter, nooit melding van de boordcomputer gehad en roken doet hij ook niet. EGR klep buitengesloten. LMM vervangen, turbodrukregelaar vervangen, alsook de bedrading van de turbosensor.
Wat kan nu het probleem zijn? Welk onderdeel kan hier een rol spelen? Iemand bekent met dit probleem?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ja, dat noemen we het turbogat.....
het wordt erger
misschien vervuiling
probeer eens goede schoonmaak spul, kost meende 20 euro de fles maar het werkt wel.
17 jaar
Bedankt voor jullie antwoorden!
Beunhaas: turbogat lijkt mij niet; de variabele turboschoepen werken al bij 1600trpm. Dit leidt tot een geleidelijke versnelling en dat doet ie, alleen behoorlijk traag.
Paul: zon'n schoonmaakkit lijkt interessant; moet ik na de behandeling de olie verversen?
Als bij rustig rijden (in de stad) al zo snel een prestatievermindering merkbaar is, dan moet, lijkt mij, het in-en uitlaattraject bijna versopt zitten.
Is het dan beter om het traject helemaal los te halen en te reinigen?
Nogmaals bedankt!
ps. crarterventilatie: er staat veel druk op de uitlaat (bij de olievuldop). Is dit normaal voor een diesel? Bij een benzine is dit, geloof ik, juist negatief?!
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar