Renault Megane: Volgas stationair (5000 rpm en stijgend) na gebroken distributie

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: F7R 710 2.0 16V

Ik heb het volgende probleem bij een renault megane 2.0 16V.
De distributieriem is geknapt tijdens het optrekken gevolg 10 kleppen krom. Cilinderkop laten reviseren 16 nieuwe kleppen nieuwe distributie boel gemonteerd inclusief alle nieuwe pakkingen/

Klaar auto starten start echt meteen alleen loopt in toeren meteen op naar 5000 toeren pm en stijgt naar 6000

Vacuum leidingen gecontrolleerd, distributie staat op tijd, alle stekkers zitten er goed op

Gasklep staat volledig dicht en toch meteen 5000 toeren en stijgend

Wie kan mij hiervoor een verklaring geven

jurdim

Geplaatst door jurdim (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

20 Reacties

the4men (0) PRO, 16 jaar geleden

een motor met gesloten gasklep kan geen 5000 toeren maken je moet een vacuum lek hebben slang of stekker verkeerd

sjaak r (0) PRO, 16 jaar geleden

zit je slang boven op gasklephuis er wel in

skybolt (0), 16 jaar geleden

Als gasklep volledig dicht staat moet de motor ergens valse lucht trekken,Zit je inlaatspruitstuk wel helemaal goed gemonteerd en is de pakking niet beschadigd ?Of ergens anders in het inlaat traject een luchtlek.

zo binnen drie minuten al zoveel reactie's

jurdim (0), 16 jaar geleden

Hij maakt toch echt meteen 5000 toeren en loopt op naar 6000 toeren
Stekkers zijn of op kleur en of op model kan niet misgaan.
vacuum slangen en carterventilatie alle slangen heb ik gecontrolleerd geen lek kunnen vinden

Als het een vaccuum lek is moet dat toch een heel groot lek zijn om zoveel toeren te kunnen draaien

skybolt (0), 16 jaar geleden

Een motor die zoveel toeren draait heeft inderdaad een hoop lucht nodig,dus daar moet je het zoeken.

jurdim (0), 16 jaar geleden

inlaatspruitstuk is gemonteerd met een nieuwe pakking en goed aangedraaid
Slang boven op gasklephuis zit ook goed.

Ik wordt er gestoord van

jurdim (0), 16 jaar geleden

Zit er al aan te denken om met de compressor druk op het inlaatspruitstuk te zetten

the4men (0) PRO, 16 jaar geleden

hij moet lucht krijgen omloopklep stat toerentalstaat die open

jurdim (0), 16 jaar geleden

[quote=the4men]hij moet lucht krijgen omloopklep stat toerentalstaat die open[/quote]
Ho niet te snel (Particulier he) Gasklephuis, gaskleppositiesensor, die weet ik te vinden omloopklep waar vindt ik die? en hoe zie of test ik dat?

skybolt (0), 16 jaar geleden

heb je daadwerkelijk gekeken of je gasklep dicht is of alleen naar het mechanisme gekeken misschien is klep wel krom.

jurdim (0), 16 jaar geleden

IK heb daadwerkelijk zelfs meermaals gekeken (luchtfilter volledig weggehaald) en hij staat echt dicht en is niet krom
Met ohm meter de sensor doorgemeten waardes zijn niet helemaal wat ze zouden moeten zijn (varieert een paar honderd Ohm tegenover opgave autodata) maar hij werkt wel weerstand neemt gelijdelijk toe en af bij het bedienen van de gasklep voedings spanning 5 volt

skybolt (0), 16 jaar geleden

Is het niet mogenlijk om je luchtfilterinlaat met iets af te sluiten om dan te kijken of het toerental dan wel naar beneden gaat?

jurdim (0), 16 jaar geleden

Ik zou gewoon het luchtfilter kunnen demonteren en de hand strak voor de luchtinlaat houden dan zou hij toch in principe niet mogen (kunnen) starten?

skybolt (0), 16 jaar geleden

Precies

jurdim (0), 16 jaar geleden

Ga ik morgen eens proberen heb er nu echt een sik van

Bedankt zover

skybolt (0), 16 jaar geleden

Je kunt ook met deze auto naar de NASA gaan ,een auto die zonder lucht zo goed functioneerd kan zo als maanwagentje dienen.

jurdim (0), 16 jaar geleden

Moet er eigenlijk patent op aanvragen denk ik HaHa

skybolt (0), 16 jaar geleden

suc6 ermee.

jurdim (0), 16 jaar geleden

Probleem is opgelost
Wat blijkt nu er is een F7R / 710 motor maar ook een F7R / 714 motor beiden 2.0 16V de koppakkingsets zijn precies hetzelfde behalve de inlaatspruitstuk pakking de gaten van de inlaten zijn bij de 714 motor net iets groter = te groot en daar trekt hij dan valse lucht met als gevolg dat hooge stationair toerental.

De leverancier van de pakkingset kent alleen deze set die voor beide motoren zou moeten zijn en zelfs bij de dealer wisten ze dit niet.
Ik ben er bij de montage van uit gegaan nadat ik de koppakking en uitlaatspruitstuk pakking had gemonteerd dat de inlaaat ook goed zou zijn en heb hem alleeen op afstand gecontrolleerd en toen tegen de kop gehangen niet verder gekeken stom maar goed je gaat er na 2 pakkingen van uit dat no3 dan ook goed is en het verschil is heel minimaal.

Groetjes en bedankt voor jullie hulp Jurgen

Cor1822 (0) PRO, 16 jaar geleden

Bedankt voor het plaatsen van de oplossing van het probleem, leren we weer van ;)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.