Renault Clio: vrij hoge koelwatertemp.

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 energy

ben bezig geweest met een clio in verband met koelwaterverlies,ook is de temp. van het koelwater constant tussen de helft en driekwart.
heb de thermostaat vern. evenals de waterpomp en koppakking,bracht geen verbetering.
dacht ook aan verstopping radiateur maar deze word wel over de hele oppervlakte warm.
temperatuursensor lijkt mij ook sterk omdat de koelvin netjes op driekwart aanslaat.
iemand anders een idee of bij de hand gehad?

alvast bedankt

marcel6979

Geplaatst door marcel6979 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

timhoeks (0) PRO, 17 jaar geleden

fan wordt hier door een thermische schakelaar via relais geschakeld. kan zelfs zo zijn dat je clio een sensor heeft voor de inspuiting en eentje voor je dashboard. die twee sensoren zitten rechts op de kop en die stekker aansluitingen willen weleens gedoe geven. kijk het ff na zou ik zo zeggen en anders een sensor proberen, kost haast niks en als je dan toch al zo ver bent moet je niet opgeven ook toch!

pieterp9094 (0) PRO, 17 jaar geleden

Check de massa verbinding eens tussen motorblok en chassis. Als deze slecht is krijg je extra spanningsval over het circuit dat de temp meter in je dashboard aanstuurt en deze geeft dan niet meer de goede temperatuur aan.

Alex218 (0) PRO, 17 jaar geleden

al eens met een normale thermometer gechecked of niet je tempsensor/meter raar doet?

Verder wil ik zeggen; tenzij je zeker weet dat dit eerder niet het geval was met de temperatuur, dan zal het wel kloppen. Relatief weinig KVS dus grotere schommelingen in de temp. Fan slaat goed aan zo te lezen.

Misschien als laatste; luchtbel in de vloeistof? Kachelradiateur zit hoog in het dashboard en kunnen nog wel eens lucht vasthouden. Remedie; ontluchten en afvullen met de voorkant omhoog, zodat de ontluchting of vulopening het hoogste punt is of het expansievat uit de rubbers halen en o pde parafan zetten met vullen.

marcel6979 (0) PRO, 17 jaar geleden

bedankt voor de reacties,ik ga er wat mee doen!
overigens had hij dit altijd al,heeft de auto net een paar maanden.
had ook al wat advies opgevraagd bij div bedrijven maar sommigen zeggen dat het geen kwaad kan.
alleen lijkt mij dat erg sterk

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.