Hallo,
Ik sta op het punt om een Renault Grand Scenic 2.0i 16v Expression Luxe. Lpg-g3 aan te schaffen. De auto heeft bijna 147.000 km op de teller staan. Hij is van juni-2006.
De gastank zit er vanaf de aanschaf (2006) in.
Ik hoor mijn collega over kleppen of koppen of iets dergelijks die vervangen moeten worden. Dit schijnt een dure reparatie te zijn....Maar wanneer kan ik deze kosten ongeveer verwachten is hier een richtlijn voor?
Al mijn spaarcentjes gaan namelijk naar deze auto maar dan moet ik binnenkort geen dure reparatie voor de boeg hebben.
Wie kan heir iets zinnigs over zeggen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Laten staan , kop is aan revisie toe, ze hebben het maar over het goed kope gas , maar over de reparatie's ( kleppen ) hoor ik ze niet over.
Er zijn voeldoende nadere scenic's.
waarom jan? ik heb div. scenic 's met LPG in onderhoudt waar van een aantal ruim over de 200.000 met de orginele kop en geen revisie !
Het ligt natuutlijk ook een beetje aan de rijstijl, er zullen er best wel bij zijn die wat langer mee gaan.
Maar in dit geval met je alle laatste centjes een gasauto kopen zou ik niet adviseren, of je zou de klepspelingen en compressie van die wagen moeten laten controleren, dan weet je in ieder geval dat je goed begint.
13 jaar
2.0 16v (F4R) zijn hele sterke motoren (op de nokkenasversteller na) Ik heb er al heel wat voorbij zien komen dus spreek uit ervaring! 300.000-350.000 is zeker haalbaar ook op Lpg g3 zonder grote reparatie's. Kleppen stellen is niet meer nodig deze zijn hydraulish gesteklt. Wel altijd goed op tijd de onderhoudsbeurten uitvoeren en bougie's om de 30.000km vervangen!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar