Sinds de aankoop van de auto is hij erg traag.(1.9 dCi 120pk 150.000km)
Topsnelheid maximaal 165km/h, bij acceleratie op snelweg moet je terugschakelen naar 5.
Motor loopt mooi rond en zonder inhouden.
Af en toe een storingsplampje, Sensor turbodruk.
Hierop heb ik een nieuwe stekker gemonteerd (modificatie).
Lampje blijft uit.
Verder zijn vervangen: intercooler, turbo is waarschijnlijk al door de vorige eigenaar vervangen (ziet er nieuw uit). en reageert ook goed.
Stopklep gecontroleerd, dieselreiniger bij de tank gedaan.Luchtmassameter uitgewisseld.
Egrklep is schoon (niet verv. ook geen storing)
Het lijkt als je ermee rijdt dat de turbodruk te laag is, maar kan geen lekkage oid ontdekken.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien te makkelijk, maar is het luchtfilter schoon? En verder klepspeling, compressie e.d. controleren
ja klepspeling kan heel goed maar dan loopt hij koud ook niet mooi
Klepspeling ga ik controleren, ik dacht dat er hydraulische stoters in zaten, maar het zijn vaste komstoters.
Alle filters zijn vernieuwd. de auto rookt niet en heeft geen olieverbruik.
ja doe maar ik heb het al div keren gehad is wel aardig wat werk
Megane 16v wat bedoel je met een modificatie?
Heb zelf een laguna 2002 1.9 dci 120 pk en de bedrading(drie stuks)zijn allen doorgeknipt en opnieuw gesoldeerd.Dit vanwege hehaaldelijke storingen.
Bij Renault weten ze niks van een modificatie af.
Heb jij misschien een onderdeelsnummer of benaming van de stekker?
Arno.
18 jaar
onderdeelnr.stekker turbodruksensor is 7701058171 er zitten dikkere kabels in kost wel 65 euro ex btw
Hallo waarschijnlijk heb je luchtlekkage in je inlaatsysteem kijk goed naar je stopklep luchtdoorlaat of deze niet los zit en het gebeurt ook wel is dat de flexibele rubbere slangen die op intercooler en turbo zitten poruus zijn en dus lekkage hebben dit is moeilijk te zien vandaar .
suc 6 ermee
Sorry ik ben geen professional,maar reageerde op bericht van de modificatie.
Waar kan ik deze stopklep luchtdoorlaat vinden en hoe controleer ik deze?
Abc,zit er geen coulance of garantie op deze stekker ten slot van rekening ben ik niet de enige met dit probleem en mag toch gezien worden als een tekortkoming van Renault,ofniet?
18 jaar
@arno653 ik weet niet of er coulance opzit maar ik geef je weinig kans zou je bij een dealer moeten vragen.stopkepl zit met 3 boutjes op je inlaatspruitstuk geschroeft hier zit de slang op die van de intercooler komt
hoi
als je alles hebt nagekeken laat dan je verstuivers maar nakijken !!!!
heb het zelfde gehad .
groetjes
18 jaar
Ik ben ook geen pro maar had hetzelfde probleem bij een megane 1.9 dci 100pk
de oplossing bij mij was een "verzakte" schakelaar onder het koppelingspedaal
Ik heb mij laten vertellen dat de schakelaar ervoor zorgt dat de turbodruk omlaag gaat bij overschakelen
omdat de schakelaar niet meer op de juiste plek zat werd deze niet meer ingedrukt als ik mijn koppeling
los had
17 jaar
Is deze schakelaar zichtbaar of moet de koppelingspedaal eronderuit gedemonteerd worden? Mischien foto's?
17 jaar
ben ook wel benieuwd.
17 jaar
Lol, Bij het particulier forum ook al eens wat over gelezen. Zoek daar eens.
Als ik het goed heb zijn er twee schakelaars, namelijk ook een bij het rempedaal.
Bij het koppelingspedaal moet je overigens niet onder maar boven het pedaal zoeken. Anders zou je namelijk altijd de koppelingh volledig in moeten trappen om deze te activeren, omgekeerd werkt hij direkt als je het pedaal aanraakt :-)
Ik denk dat ook de schakelaar bij het rempedaal er boven zit maar daar ben ik niet zeker van.
Succes
17 jaar
Maar hebben die schakelaars ook daadwerkelijk invloed?
17 jaar
@Megane16v. Is het probleem inmiddels opgelost?
17 jaar
Jongens, op een professioneel topic als particulier verder gaan is niet de opzet van de prof-kant van het forum. Dus als je verder vragen of problemen met iets soortgelijks hebt, start dan svp een nieuw topic. (De vraag of er een oplossing is aan de topicstarter is uiteraard geen probleem)
De storing is helaas nog niet verholpen, in de tussentijd heb ik de timing van de distributie gecontroleerd en de klepspeling gecontroleerd.
Ik ga binnenkort de koppelingsschakelaar controleren en nog een keer goed speuren naar luchtlekkages.
ik heb vandaag owk een espace gehad, met zelfde storing, turbodruksensor.
nadat wij de sensor + turbo hadden vervangen storing nog niet over,
daarna hier hetzelfde over de koppelingschakelaar gehoort, en omgezet met andere auto.
hierna was de storing eruit, zit boven op je koppelingspedaal en je kan hem zien zitten!!
16 jaar
Nog effe een bericht.
De storing is nooit echt opgelost.
Koppelingsschakelaar ok.
egr ok
lmm ok
turbo+turbodrukbegrenzingsklep ok
intercooler+ slangen ok
klepspeling+ distributie timing ok
Compressie ok
Tussentijds de koppakking lek gehad en tijdens demontage van het inlaatspruitsuk bleek dat deze helemaal vol zat met roetaanslag.
de inlaatpoorten van de kop zaten voor 40% dicht.
Na het reinigen was de motor wel een stukje sneller, maar het normale vermogen van een 120pk heeft hij nooit gehaald.
Auto is inmiddels verkocht
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar