Ik heb sinds kort een renault Megane scenic uit 1999 op lpg3.
Bij het schakelen schokt de pook heel erg,een terugslag zeg maar,niet fijn voor je arm als die er op rust,wat kan dat zijn??
En op lpg loopt het toerental zonder dat je het gaspedaal aanraakt zomaar op naar 2500 toeren,net alsof het gas blijft hangen,wie kan mij helpen hiermee???
FF wat over de historie van deze auto,is ingeruild met een kapotte distributieriem,er waren 10 kleppen stuk,dit alles is gerepareerd,nieuwe kleppen dus,D-riem,waterpomp en de cilinderkop is gereviseerd.
Hoop op nuttige tips hier.
Alvast bedankt allemaal
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het motorblok hangt op 2 Steunen en aan de onderkant zit een reactie-arm.Probeer met een bandenlichter te ontdekken waar het blok teveel beweging heeft .Onder zie je ook de stang die die afstand blok pook op lengte houdt.
Controleer. Succes.
@ Punt....
Als ik dit heb gedaan waar zit dan volgens u het probleem?ben een leek wat dat aangaat.
En weet u ook hoe de auto zo kan schommelen in toerental,zonder gas te geven loopt het toerental zomaar op,las iets van stekker op gasklep maar geen idee waar dat zit...
12 jaar
Lijkt een probleem van vervuiling gasklephuis/stappenmotor.
Advies deze eens reinigen.
@ Ramjod...
ja oke...maar zit dat en kan ik dat zelf?
Ben geen monteur hoor en wil niks ontregelen..
12 jaar
Als je er geen enkele kennis van hebt zou ik de klus laten doen.
Want je moet toch het een en ander demonteren en uitelkaar halen en je moet hem laten resetten.
Het gasklephuis zit achter op het inlaatspruitstuk als ik ik het goedheb heeft je auto nog een gaskabel als je die volgt zie het zitten.
ik vermoed dat dat ook het schokken in de pook veroorzaakt.
Hoe loopt tie op benzine?.
12 jaar
Onder de auto aan de achterzijde van de bak zit een motorsteunrubber die het kantelen van de motor tegen gaat.
Deze gaat regelmatig stuk , als je er naar kijkt lijkt hij heel maar de vulkanisatie is vaak los gelaten.
Controleer eens op valse lucht rond het gasklep huis , de O ring die daar tussen wordt nog wel eens hard en dicht dan niet goed meer af.
Maar zoals ramjod al aangeeft misschien laten doen , kennis is noodzakelijk.
De oplossing was een motorsteun die vervangen moest worden,ook is er een nieuwe stappenmotor op gezet.....rijd weer super.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar