Renault Laguna: wil een laguna aanschaffen wie geeft tips

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 120 pk of 150 pk

hallo mensen ik wil een 2003 150 pk dci of een 2004 120 pk aanschaffen. wie heeft er wat punten waar ik op moet letten.
bedankt alvast
ps het wordt een 5 deur en met een kmstand van ongeveer 150.000

hus104

Geplaatst door hus104 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

53 Reacties

Santa (0), 17 jaar geleden

Jawel: lekker laten staan, zo'n Laguna.

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

DEALER/melk koe

ejnn (0), 17 jaar geleden

een diesel moet je laten staan, kijk maar op de rest van het forum. Daarnaast zijn er vele zaken waarop je moet letten, kijk maar op de rest van het forum. Als je een Laguna wilt kopen heb ik gelezen dat de nieuwe Laguna vanaf 2005 wel goed is, echt waarde vast is deze niet. Alleen bij kopen van de auto raak je aan waarde denk wel 5000 euro kwijt. Als je hem wilt kopen, spreek goed de garantie zaken af met betrekking op versnellingsbak en turbo. Laat vast leggen wat niet onder de garantie valt.

PS wat moet hij kosten?

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=ejnn]een diesel moet je laten staan, kijk maar op de rest van het forum. Daarnaast zijn er vele zaken waarop je moet letten, kijk maar op de rest van het forum. Als je een Laguna wilt kopen heb ik gelezen dat de nieuwe Laguna vanaf 2005 wel goed is, echt waarde vast is deze niet. Alleen bij kopen van de auto raak je aan waarde denk wel 5000 euro kwijt. Als je hem wilt kopen, spreek goed de garantie zaken af met betrekking op versnellingsbak en turbo. Laat vast leggen wat niet onder de garantie valt.

PS wat moet hij kosten?[/quote]
wat kost een pak melk

ejnn (0), 17 jaar geleden

ongeveer 1 euro??? ex btw of incl. btw

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Voor 2003 laten staan en na 2003 zijn ze een stuk beter, maar het blijven autos met veel gedoe.

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=primera p11]Voor 2003 laten staan en na 2003 zijn ze een stuk beter, maar het blijven autos met veel gedoe.[/quote]
schrijf nou maar gewoon auto's met veel niedoe

ejnn (0), 17 jaar geleden

- turbo
- versnellingsbak
- rubbers van de draagarm achter
- fusee kogel
- stuurhuis
- kilometerteller (benzine teller met kwartgedeelten zijn goed)
- display airco
- kijk of alle ramen het goed doen
- kijken of beide sleutels zonder problemen functioneren
- schuin afgesleten achterbanden
- ruitenwissermotor aan de achterkant of deze goed functioneert
- plaat van de ruitenwissermotor voor (kan kapot zijn, omdat het van alminium is)
- als de airc wordt aangezet, komen er misschien rara ratelgeleuiden naar voren?
- rij een stuk over de autobaan en probeer of de wegligging goed is (ook even naar duitsland om de auto te proberen)

etc

Erik2804 (0), 17 jaar geleden

Je koopt een mooie auto voor een aantrekkelijk bedrag. Reserveer ook gelijk een bedrag voor mogelijke reparaties. Pas op, als je zelf niet technisch onderlegt bent en je dus voor elke reparatie op een garage aangewezen bent. Dan kunnen de kosten zwaar tegen gaan vallen.

Pas op met een diesel, er zijn vaak problemen mee. Er zijn een aantal bekende zwakke punten: de koppeling is zwak en de turbo's gaan veel stuk. Modellen uit 2003-2004 hebben een verstevigde intercooler dus dit blijft je waarschijnlijk bespaart. Informeer eens wat een vervanging van een turbo kost.

Let een beetje op de bandenmaat die erop zit, heb je van die mooi 225/45R17" banden dan kosten deze een paar euro bij vervanging. Dit ligt niet aan Renault maar aan de maat. Een 205/55R16"is een stuk betaalbaarder.

Verder soms kleine elektrische ongemakken. Schakelaars in deursloten die soms slecht contact maken. Kaartlezer waarin kleine plastic onderdeeltjes afbreken. Verlichting in climat control. Als je dit zelf aanpakt kost het eigenlijk alleen een beetje tijd. Een garage moet garantie kunnen geven en vervangt dus voor nieuw. Een slot of kaartlezer kost gewoon meer dan 200 euro's.

Spreek dus goed af wat onder garatie valt, vaak worden "slijtage onderdelen" niet in de garantie opgenomen. Door gebruik slijt heel de auto, heb je dan nergens garantie op? Meer concreet, remblokken zijn, volgens mijn opvatting slijtage onderdelen. Maar remschijven, koppeling en turbo niet. Als je een auto koopt en de verkoper beweert dat de auto in perfecte staat is, dan verwacht ik niet dat er bij de volgende beurt nieuwe banden, nieuwe remblokken, nieuwe remschijven, nieuwe uitlaat, etc.. gemonteerd moeten worden. Laat de onderdelen die er niet onder vallen dus expliciet opsommen. En beoordeel zelf of deze nog in goede staat zijn.

Succes met je keuze.

[url=http://imageshack.us][img]http://img171.imageshack.us/img171/3824/...[/img][/url]
Laguna GT Privilege 1.9dci 120pk geoptimaliseerd -> 155pk

Speerpunt (0), 17 jaar geleden

Gewoon niet doen, want verwacht bij Renault Nederland geen helpende hand bij kapotte zaken. Intercooler en achterasrubbers stuk bij 120.000 km? RN zegt: we doen er 30% bij, totale kosten voor jou enige honderden euro's en RN doet het tegen kostprijs. Allemaal welbekende problemen voor laguna's.

Ik zeg: lekker ;laten staan. Neem lekker een Avensis of zo.

ejnn (0), 17 jaar geleden

Je kunt hem wel kopen, ligt eraan voor hoeveel. Vragen ze ongeveer 8-9 tot max 10.000 euro is het te doen. Meer dan 10.000 euro zou ik het echt laten staan. Je moet rekening houden dat je opeens een grote uitgave moet doen en dan zijn de kosten minimaal 500 euro, 1000 euro tot wel 2.000 euro. Renault Nederland moet je nergens op rekenen, je kunt net zoals Speerpunt zegt beter kijken naar een Avensis of dergelijke auto

hus104 (0), 17 jaar geleden

hallo allemaal
ik moet voor de 2.2 dci bouwjaar 2003 €8500 betalen met 160.000 km gelopen en
voor de 1.9 dci 120pk bouwjaar 2004 moet ik €9000 betalen met 155.000 km
verder qua opties zijn ze ongeveer hetzelfde alleen die van 2004 heeft een originele navigatie
allebei zonder garantie meeneem prijs

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

ogen dicht oren sluiten
knip thuis laten en hard wegrennen
je vrouw plundert je knip minder als die renault(s)
mvg jerry
oh ja
die renault blijft plunderen

Erik2804 (0), 17 jaar geleden

Verrassingen zijn er altijd, de mijne weer staat bij de dealer op de stoep.

Vanochtend nog geen vuiltje aan de lucht. Vanmiddag ineens melding "Inspuitsysteem buiten werking" en "STOP". Er is niets te merken aan vermogensverlies, geen verlies in trekkracht, geen bijgeluiden, geen rook uitstoot uit de uitlaat. Niets anders dan anders. Misschien de EGR-klep?? Ben nieuwsgierig wat er nu weer aan de hand is.

Zo zie je maar weer, Rammels En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd.

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

er is een topic over renault van iemand uit beverwijk
die heeft al zovel geschreven dat problemcar zn server zowat overvol raakt

ejnn (0), 17 jaar geleden

voor 8.500 euro gaat nog. Ik zou er wel goed naar (laten) kijken. Als je hem wilt kopen ga dan naar een Renault Dealer. Leg hem voor dat je de auto wilt kopen en dat hun hem kompleet na moeten kijken. Zeg dat het niet alleen op APK punten gecontroleerd moet worden maar op alles wat los en vast zit. Kost je misschien 100 euro of iets meer, maar dan heb je in ieder geval een beetje zekerheid. Laat de voorophanging, achteroph, computer uitlezen, welke turbo en versnellingsbak eronder zit en of deze reeds zijn vervangen en historie van de auto opvragen. Op elke auto is iets op aan te merken, maar als je hem wilt hebben, moet je hem kopen anders LATEN STAAN. Daar is de LAGUNA2 in de meeste gevallen goed in.

hus104 (0), 17 jaar geleden

maar is er dan echt niemand te vreden met een laguna ik rij nu een stilo maar ik wordt gek van de airbag fout wat dat ding om de 4 weken geeft

Erik2804 (0), 17 jaar geleden

We praten over gebruikte Laguna's, met 150k tot 250k km op de teller. Nieuw is misschien de eerste paar jaar een ander verhaal maar dan is de prijs ook geen 8500euro.

De onbetrouwbaarheid begint een diepe indruk op me te maken, vorig jaar drie keer met de wagen langs de weg gestaan. En dit jaar krijg ik vandaag weer de opdracht om dat maar weer eens te doen. We zitten pas in de tweede maand van het jaar! Dit is mij met geen enkele andere auto met hoge kilometerstand overkomen (VW Golf III Tdi; gereden van 110000km tot 365000km).

Het aankoopbedrag valt op het eerste gezicht mee, zeker voor het rij-comfort dat je ervoor krijgt. Maar dan moet ie wel rijden en blijven rijden. Sta comfort daar koop je niets voor, kun je dat geld beter investeren in een lekkere luie stoel.....

Bij 120.000km moet de distributieriem vervangen worden. Probeer te achterhalen of toen ook de waterpomp vervangen is. Zo niet, dan gaat deze waarschijnlijk voor de 240.000km lek. Is toen ook de vrijlooppoelie op de dynamo vervangen? Waarschijnlijk niet. Dit zijn dus geen "slijtage onderdelen" maar ze slijten wel degelijk en zorgen ervoor dat je 's avonds in het donker, in de regen, 150km van huis ergens stil komt te staan. Reken uit wat een bergingswagen en de reparatie kost. Oh ja, hoe kom je thuis zo laat op de avond als er geen treinen en bussen meer rijden? Taxi? Die mag je ook betalen. Kortom betrouwbaarheid is belangrijk, met een Laguna reken je er wel op maar krijg je die niet.

Reken er dus op dat het kreng je af en toe tussen thuis en verweg laat staan. Ze zien er mooi uit en als ze rijden, rijden ze heerlijk.

Hoe lang heb je die Fiat en hoe vaak heb je ermee langs de kant van de weg gestaan?

hoogfrequent (0), 17 jaar geleden

Als je nu al gek wordt van maar 1 foutmelding per maand reserveer dan bij aanschaf van een laguna vast een plekje in een inrichting. Niet rot bedoeld hoor maar weet waar je aan begint. En er zijn ook wel tevreden laguna rijders toch? M'n zwager bijvoorbeeld. Rijdt al z'n derde laguna maar laat ze niet ouder worden dan 2-3 jaar. Is zo bang voor reparaties!

ejnn (0), 17 jaar geleden

Ik heb een benzine en speciaal hierboven geschreven stukken geen diesel gekocht. De gas heeft ook kuren, de diesel nog meer. Ik moet bij mijn benzine met zelf klussen en doen een aardig eindje op weg zijn gekomen. Hellaas is deze een beetje raar, hij heeft me nog niet laten staan.

Erik2804 (0), 17 jaar geleden

Dat bedoel ik, vooral oppassen met diesels.

ejnn (0), 17 jaar geleden

ik zou als je hem wilt hebben, goed na laten kijken want je hebt geen garantie en de historie van de auto opvragen en de dingen nakijken wat Erik heeft geschreven. Een beetje uitzoeken mag wel voor 20.000 gulden

hus104 (0), 17 jaar geleden

mensen bedankt voor jullie reacties, ik heb ondertussen het volgende besloten:
ik rij ongeveer 40.000km per jaar nu ik deze verhalen hoor voor mij geen laguna.
Ik sta er inderdaad niet op te wachten om langs de weg te staan ofzo maar goed
allemaal bedankt!!!

ejnn (0), 17 jaar geleden

Koop een Porsche, ik denk dat de onderhoud kosten ongeveer hetzelfde zijn

hus104 (0), 17 jaar geleden

ow dat is mooi ejnn
hebben ze van porsche een 2003 diesel voor ongeveer 9000 euro??? zo ja waar dan koop ik meteen zonder ermee naar een porsche dealer te gaan voor een technische keuring!!!

Santa (0), 17 jaar geleden

Hus, een Stilo en een Laguna passen qua ergernis heel goed bij elkaar........

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

says the stilo crasher.

Ken je die ene film "the money pit"

Nou, bereid je daarop voor als je een laguna gaat kopen.
Vanbuiten ziet het er netjes uit, maar zogauw je het in gebruik gaat nemen, flikkert het hele spul onder je kont vandaan.

Groeten Marcel

Santa (0), 17 jaar geleden

Maar bij de Stilo bleven die arbaglampjes het WEL altijd doen.......!
Veilig gevoel..................

ejnn (0), 17 jaar geleden

Hallo Hus104,

Een diesel uit dat jaar wordt een probleem voor 9000 euro. Een benzine is een stuk eenvoudiger. Welke kleur wil je en wat voor type. Ik zal het doorgeven en je moet hem zelf ophalen over twee weken. Het is alleen een stukje rijden, het ligt net een stukje achter Insar, maar dan heb je een mooie auto!!!!

Als je goed leest is het onderhoudt van een porsche niet goedkoop en dat is het zeker ook niet van een laguna

Walter11898 (0), 17 jaar geleden

Hallo, na al dit onheil is een iets beter bericht hier wel op zijn plaats. Ik rij een Laguna 120 pk uit april 2003 (nieuw gekocht) die nu zowat 80.000 km heeft gedraaid. In tegenstelling tot wat hier allemaal staat heb ik met de mijne tot nu toe meer geluk gehad. Wat schortte er wel ?
Na enkele maanden was de pomp van het servostuur kapot, maar dit viel nog onder wettelijke garantie. Een klein jaar geleden kreeg ik een oproep om een veer op de koppelingspedaal te laten zetten, ook onder garantie. Na deze ingreep (met losmaking van de accu) werkten de elektrische ruiten niet meer goed, maar dat is daarna vanzelf (jaja!) goedgekomen.
Voor de rest tot nu toe geen problemen. Ik ben er reeds tweemaal mee naar Zuid Spanje gereden aan snelheden rond de honderddertig honderdveertig en ik moet zeggen dat dat heel goed ging (met zelfs twee grotere kinderen en mijn partner erbij) en ik ben telkens blij dat deze wagen mij heel wat duurdere vliegtickets uitspaart! Zijn verbruik is bij zo'n afstanden slechts (echt waar!) 5,2 liter, zodat wij van bij ons thuis (Noord Limburg; België) tot in Béziers geraakten zonder te tanken, en vandaar dan in één trek tot in Almeria. Zo zie ja maar, er zijn ook gunstige verhalen over de Laguna 2. Toch overwegen wij de wagen nog maar één jaar te houden en hem dan te verkopen ; hij zou dan zo'n 100.000 km moeten hebben. Ik hoop dat ik ondertussen van al die narigheid gespaard zal blijven. Maar ik moet toegeven : ook bij mijn dealer zijn er al Laguna's geweest met defecten waar zij zelfs kop noch staart aan kregen! Ikzelf ben echter geen ontevreden Laguna-rijder!

Santa (0), 17 jaar geleden

Beproef wederom je geluk en koop er dan NOG eens eentje.......

Walter11898 (0), 17 jaar geleden

Neen, Santa. Wij overwegen de aankoop van een (kleine) BMW. Zo'n 1-serie is in deze forums een praktisch onbesproken blad, maar ze zijn nog relatief jong natuurlijk. Ik rijd nu al zo'n 25 jaar Renault en ben nu echt eens aan iets anders toe. Maar niet omdat het slechte auto's zouden zijn...

Santa (0), 17 jaar geleden

Ach ja, zelfs van de Kadett-E en de opvolger Astra kom je heel soms nog wel eens roestvrije exemplaren tegen.....
Ben blij dat je tevreden bent over je Laguna.
Dat zul je over de onderhoudskosten van een BMW in de toekomst waarschijnlijk NIET zijn.....

Erik2804 (0), 17 jaar geleden

Laten we wel wezen, een auto kost geld. Dit is normaal, dat hoort zo.

En ik ben niet heel erg negatief over mijn Laguna, ik rijd er met veel plezier in. Maar probeer wel een eerlijk beeld te geven. Walter heeft een nieuwe gekocht en heeft nu nog geen 100k km op de teller en dan is het allemaal prima. Maar er wordt een advies gevraagd over de aankoop van een auto met 150k km op de teller.

Bij dit soort kilometerstanden kom je bij elk merk tegen dat er draagarmen, rubbers, schokdempers, stabilisatorstangen, motorsteunen, koppeling etc versleten zijn. Maar dit zijn allemaal punten die zich ruim op tijd aankondigen en waar je nog een behoorlijk aantal kilometers mee door kan rijden zodat je fatsoenlijk thuis komt of een afspraak kan maken in de garage.

Bij de dci heb ik zo een paar onderdelen opgenoemd die met een kilometerstand van rond de 200k km aan de beurt zullen zijn en die als een donderslag bij heldere hemel komen en zich lang niet altijd aankondigen. De kosten die dit met zich mee brengt loopt in de duizenden euro's. Ik durf niet te zeggen dat je die Laguna met 150k km rustig kunt kopen en dat je tot de 300k km geen extra kosten moet verwachten.

De storing die zich gisteren bij mij voordeed blijkt door de gloeistiften te komen. Vind zelf de computer wel erg streng door een opdracht tot stoppen te geven terwijl deze al een kwartier draait. Bovendien, met een paar defecte gloeistiften krijg ik misschien moeite met starten na een koude nacht, maar kan er prima mee rijden als de motor eenmaal draait. De boordcomputer is dus eigenlijk ook een beetje paniekzaaier. Een waarschuwing voor SERVICE was goed genoeg.

Mazzel, Erik


[url=http://imageshack.us][img]http://img171.imageshack.us/img171/3824/...[/img][/url]
Laguna GT Privilege 1.9dci 120pk geoptimaliseerd -> 155pk

Speerpunt (0), 17 jaar geleden

Wat is nou 80.000? Bij 150.000 2 turbo's kort na elkaar, achterasrubbers, voorophanging, keycard en nu bij 210.000 wederom een turbo, intercooler kapot, 2 keycards waar een knopje van is afgebroken. Ben het echt helemaal zat om telkens weer een kruiwagen geld naar Renault te brengen voor zaken die normaal gesproken niet mogen gebeuren en dan helemaal niet zoveel en in zo'n korte tijd. Tuurlijk er kan wel eens wat gebeuren, maar zoals dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ik doe nu, met behulp van Problemcar en haar leden, zoveel mogelijk zelf en dat bespaard me honderden euro's, waarvoor dank!
Dus als je handig bent, kan je het riskeren misschien. Om te rijden zijn ze best lekker, maar verders smacht ik soms terug naar m'n Passat.

ejnn (0), 17 jaar geleden

Passat, ja ja, elke maand raak. Minimaal 400 euro in de maand aan onderhoud tot 2000 euro in de maand. Alles ging eraan kapot, passat hoeft van mij echt niet. Je zit in een houten stoeltje, welke de Nederlandse Spoorwegen ik denk 70 jaar geleden uit zijn wagons heeft gehaald

fred1 (0), 17 jaar geleden

ik heb nu alweer ruim een jaar een laguna 19 dci 120 pk grand tour van september 2003, gekocht met 143000 km. uit de leasse, met nu 170000 km op de teller.
donker groen met volledig leren interieur, panoramadak, 17 inch licht metaal, 6 bak etc. en ik moet zeggen dat hij mij super bevalt. het is mijn eerste europese auto en ook mijn eerste diesel, heb altijd mazda en nissan gereden. de renault vind ik een prachtige auto met schitterende lijnen, puik comfort, veel ruimte en lekker stille
motor.
Op een stel nieuwe achteras rubbers, een fusee kogel en het normale slijtage onderhoud, bijv. distributieriem met 120000 km heeft mijn laguna geen problemen gekend. ik zou er ook zo een weer kopen. als ik zo alle verhalen lees valt het mij op dat de laguna's met veel klachten uit 2001 en 2002 komen en 2003 en ouder weinig. lijkt misschien toch dat ze bij renault wat aan het uit ontwikkelen zijn.
en goed er wordt veel over renault geklaagd bij problem car, bijna 5000 reviews, maar kijk eens bij volkswagen bijna 8000 reviews! lijkt dus toch bij de buurman het gras altijd groener.

Erik2804 (0), 17 jaar geleden

Heb ook zo'n mooie Laguna, donker groen, 17"Silverstone, halflederen bekleding, xenon, parkeersensoren, automatische airco, regensensor, 6-bak. Prachtig.

Voormalig operational lease wagen (alle beurten bij dealer uitgevoerd), gekocht met 181k km op de teller.

20 april 2006: 215k km water pomp lek, auto gestrand in Leiden
26 mei 2006: 217k km losgelopen krukas poelie door vastzittende dynamo vrijlooppoelie, auto gestrand in Zoetermeer
18 oktober 2006: 230k km turbo defect, auto gestrand op A2 bij Boxtel.

Vind het een fantastische auto, maar in 2006 ben ik er toch bovengemiddeld vaak mee gestrand.

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Erik2804]Heb ook zo'n mooie Laguna, donker groen, 17"Silverstone, halflederen bekleding, xenon, parkeersensoren, automatische airco, regensensor, 6-bak. Prachtig.

Voormalig operational lease wagen (alle beurten bij dealer uitgevoerd), gekocht met 181km op de teller.

20 april 2006: 215k km water pomp lek, auto gestrand in Leiden
26 mei 2006: 217k km losgelopen krukas poelie door vastzittende dynamo vrijlooppoelie, auto gestrand in Zoetermeer
18 oktober 2006: 230k km turbo defect, auto gestrand op A2 bij Boxtel.

Vind het een fantastische auto, maar in 2006 ben ik er toch bovengemiddeld vaak mee gestrand.[/quote]
en zeker ook bovengemiddeld armer van geworden

Erik2804 (0), 17 jaar geleden

't is dat ik veel zelf kan, dus deze klussen zelf gedaan. Anders gaat de lol er snel vanaf.

ejnn (0), 17 jaar geleden

ja, zelf klussen, naar de dealer, daar zorgen ze voor dat de auto niet strand en dat je snel weer op weg bent. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Erik2804 (0), 17 jaar geleden

Auto is altijd dealer onderhouden, toch hebben ze alle drie de pechgevallen niet kunnen voorkomen. Wat doet een dealer met freewheel pulley, waterpomp of turbo aan onderhoud?

Zelf doe ik het niet slechter en als ik met een zaterdag klussen 1000 euro bespaar is dat heel veel meer dan dat ik bij mijn baas voor een dag werken krijg.

ejnn (0), 17 jaar geleden

moet je toch eens met je baas gaan praten. Dan moet je interim-manager worden, veel geld verdienen, boel onderschijten en wegwezen.

Erik2804 (0), 17 jaar geleden

Heb ik al eens geprobeerd, ik schijn niet aan het profiel te voldoen. Ben er te eerlijk voor.

En over een paar weken nog een tweede week wintersporten in 2007, moet jij eens raden waar ik dat van betaal.
Maar ik geloof dat we afdwalen, het ging toch over auto's?

AS1 (105), 17 jaar geleden

[quote=ejnn]ja, zelf klussen, naar de dealer, daar zorgen ze voor dat de auto niet strand en dat je snel weer op weg bent. Kost wat, maar dan heb je ook wat.[/quote]
Heb je wel eens een garagetest gelezen? Je zult geschokt zijn wat ze allemaal over het hoofd zien.
Auto zelf in onderhoud volgens het schema geeft de beste garantie.

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Erik2804]Heb ook zo'n mooie Laguna, donker groen, 17"Silverstone, halflederen bekleding, xenon, parkeersensoren, automatische airco, regensensor, 6-bak. Prachtig.

Voormalig operational lease wagen (alle beurten bij dealer uitgevoerd), gekocht met 181k km op de teller.

20 april 2006: 215k km water pomp lek, auto gestrand in Leiden
26 mei 2006: 217k km losgelopen krukas poelie door vastzittende dynamo vrijlooppoelie, auto gestrand in Zoetermeer
18 oktober 2006: 230k km turbo defect, auto gestrand op A2 bij Boxtel.

Vind het een fantastische auto, maar in 2006 ben ik er toch bovengemiddeld vaak mee gestrand.[/quote]
Ga maar vast sparen voor 2007
en ik hoop dat je een sterk hart hebt.

Groeten Marcel

fred1 (0), 17 jaar geleden

[quote=Erik2804]Heb ook zo'n mooie Laguna, donker groen, 17"Silverstone, halflederen bekleding, xenon, parkeersensoren, automatische airco, regensensor, 6-bak. Prachtig.

Voormalig operational lease wagen (alle beurten bij dealer uitgevoerd), gekocht met 181k km op de teller.

20 april 2006: 215k km water pomp lek, auto gestrand in Leiden
26 mei 2006: 217k km losgelopen krukas poelie door vastzittende dynamo vrijlooppoelie, auto gestrand in Zoetermeer
18 oktober 2006: 230k km turbo defect, auto gestrand op A2 bij Boxtel.

Vind het een fantastische auto, maar in 2006 ben ik er toch bovengemiddeld vaak mee gestrand.[/quote]
van welk bouwjaar is jou laguna?

Erik2804 (0), 17 jaar geleden

[quote=fred1]van welk bouwjaar is jou laguna?[/quote]
oktober 2001

AS1 (105), 17 jaar geleden

[quote=Erik2804][quote=fred1]van welk bouwjaar is jou laguna?[/quote]
oktober 2001[/quote]
Precies in de doelgroep ;-)

ejnn (0), 17 jaar geleden

ik heb een Laguna (benzine dan wel) uit maart 2001, toppie auto, maar dan houdt het op. Ik heb het onderhoud gezien van de vorige eigenaar en dan schrik, gelukkig maar dat hij alles heeft vervangen.

Arjan2 (0), 17 jaar geleden

@Erik2804,

Wij hebben dezelfde auto, kleur, uitvoering.... de mijne is een Grand Tour met Dynamique interieur.

@Topicstarter,

De Laguna is een risico auto, eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat mensen niet voor niets op " Problemcar " recensies plaatsen en je uiteraard ook meerendeels de negatieve dingen hoort!
Inderdaad zijn er bovengemiddels veel ( ernstige ) storingen met deze auto's, gewoon in en in triest, MAARRRR, de auto is te koop voor relatief weinig geld ( hoe zou dat nou toch komen? ), de auto rijdt heerlijk comfortabel en bied als deze goed is, veel waar voor zijn geld!

Ga ervan uit dat de door U bekeken auto uit de lease komt, opzich hoeft dat niets te zeggen want er zijn ook leaserijders die netjes met hun spullen omgaan, daarmee is het wel fijn om te weten waar de auto zoal rondgereden heeft, continue files is nooit goed uiteraard..... heel belangrijk, de turbo uit laten lopen als de auto gereden heeft.

Even een positief verhaal over de Laguna, ikzelf bezit een risicogeval, uit de lease..
Grand tour Privilege, 1.9 Dci van maart 2002, de auto had 148000 km gelopen toen ik hem een halfjaar terug kocht, inmiddels staat hij over de 180000 km en hoewel ik een inspuitprobleem heb gehad, de welbekende rammelende uitlaat heb, evenals rammeltjes in het interieur..... mag ik verder zeker van geluk spreken met dit exemplaar.
Wie weet wat er allemaal nog komt, maar de dikke 30000 km die ik er nu mee gereden heb zijn plezierige km's geweest, even voor het detail, deze auto heb ik voor nog geen E10.000 gekocht...
Al met al moet je echt geluk hebben, Renault verkloot zijn eigen naam... want met een auto van dat kaliber hoef je geen geluk te hebben, dat moet gewoon goed en degelijk zijn!

Succes met de zoektocht, als de garantie goed is en de auto word door een " kenner " als ok betiteld, dan zou ik me niet laten beinvloeden door alle verhalen, de goede verhalen worden nagenoeg niet verteld want het is uiteraard heerlijk om te zeiken over een auto die niet bepaald als betrouwbaar te boek staat, helemaal door mensen die oa hier op dit forum meespreken die alleen maar weten hoe de Laguna eruit ziet en alleen maar andere verhalen afgaan.
Ga ook na dat deze auto veel verkocht is ( lease ), houdt wel in de gaten dat een 2.2Dci in onderhoud en qua reparaties duurder is dan de 1.9 Dci.

Succes met de zoektoch, kijk anders ook eens op de myreviews op Autoweek.nl

Speerpunt (0), 17 jaar geleden

"heel belangrijk, de turbo uit laten lopen als de auto gereden heeft."

Dit geldt alleen als je net 180 op de autobahn hebt gereden en abrubt stopt. Bi jgewoon stadsverkeer, rustig in toeren, gewoon in 1x uit.

Hans4037 (0) PRO, 17 jaar geleden

De auteur heeft nu wel genoeg informatie zodat hij een beslissing kan nemen.
Topic gesloten

Hans

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.