Renault Laguna: turbo vervangen, nog steeds problemen....

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9dci, 120pk

beste mensen,

graag jullie hulp bij het volgende...

Gisteren hebben we een ruilturbo gestoken in mijn Laguna2, dci 120pk.... Alle leidingen netjes schoon gemaakt en ook geprobeerd de EGR klep mee schoon te maken... Doch met het trachten los te maken van deze klep werd duidelijk dat deze goed vast zat.... Uiteindelijk kregen we enkel het voorste deel los... het deel in het motorgedeelte bleef erin zitten.... Toch maar beslist het geheel oppervlakkig af te poetsen en terug te monteren....

Nu het volgende probleem....Na montage van alle onderdelen hebben we hem eens terug gestart..Op het eerste zicht "bolt" hij zeer mooi... ook de turbo klinkt gezond...Maar na de eerste km rijden werd al duidelijk dat er nog iets mis is met het geheel...De cumputer geeft nog steeds een inspuitingsprobleem aan en de wagen trekt helemaal niet....houdt in tussen de 2000 en 3000 toeren.......

Kan er wel op het gemak mee door rijden doch de trekkracht is er niet..

Wat kan dit zijn?? EGR...?

Alvast bedankt voor de tips

belgo7

Geplaatst door belgo7 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

sjaak r (0) PRO, 17 jaar geleden

Denk dat je EGR klep nu overleden is.

Erik2804 (0), 17 jaar geleden

Het lijkt erop dat de computer in noodloop blijft.

De egr in het motorgedeelte? De egr zit met drie boutjes in het inlaatspruitstuk geschroefd, de klep zelf is cylindervormig en kan uit het spruitstuk geschoven worden.

Heb je alle slangen en bedrading aangesloten? Ergens een slangklem vergeten? Is er bij werkzaamheden iets los gegaan wat je niet in de gaten hebt gehad?

Wat was de reden dat je de turbo hebt vervangen?

[url=http://imageshack.us][img]http://img171.imageshack.us/img171/3824/...[/img][/url]
Laguna GT Privilege 1.9dci 120pk/270Nm geoptimaliseerd -> 155pk/340Nm

Speerpunt (0), 17 jaar geleden

Hier staat een mooie foto, http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

belgo7 (0), 17 jaar geleden

De turbo werd vervangen nadat deze gesprongen was en de motor op hol geslagen was.... Zoals hier beschreven werden alle leidingen netjes gereinigd en werd een ruilturbo geplaatst... De juiste beschrijving van de foutmelding betreft "storing inspuitingssysteem". Kan het kwaad dat ik de EGR even buiten spel zet door de stekker eruit te trekken en te zien of er dan terug trekkracht is??

MVG geert

Speerpunt (0), 17 jaar geleden

Ik denk dat je hem gebroken hebt, waardoor er misschien gekke dingen gebeuren.

Erik2804 (0), 17 jaar geleden

Het zal geen kwaad kunnen om even te proberen. Denk zelf dat de computer dit ook gelijk ziet en dat de motor daardoor dus ook in noodloop blijft.

Je schreef al dat je de EGR niet in zijn geheel uit het spruitstuk kwam, het zou dus goed kunnen dat de EGR niet meer werkt.

Als je de storing laat uitlezen dan weet je waarom de motor in noodloop blijft.

Erik

belgo7 (0), 17 jaar geleden

Heb inderdaad de indruk dat hij in een noodloop komt door de EGR... nadat ik 100 meter gereden heb en de boordcomputer de fout herkent... Die eerste 100 meter heb ik het gevoel dat er nog wel trekkracht is, maar hierna komt het stemmetje welke me zegt "raadpleeg een renault dealer"... zal em eens gaan laten uitlezen...

Kan het kwaad dat ik dit weekend rond rijdt in deze toestand of zou dit niet gezond zijn voor mijn pas vervangen turbo..?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.