Dag, na de afgelopen problemen met verstuiver en startmotor welke opgelost zijn, dan nu het volgende probleem. De motor wil net niet aanslaan. Accu is oke , startmotor draait goed rond, maar motor slaat net niet aan. Heb het pompje opgepompt tot hij hard wordt maar start dan nog niet. Lijkt dit op brandstof of sensor of zoiets ?? Voordat ik wederom naar de garage moet zou ik graag weten of ik zelf nog iets kan controleren. Anders uitlezen zeker ? gr. Rien.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je iets remreiniger in de luchtaanzuig spuit , slaat hij dan wel aan ?
Sorry, waar moet ik dit spuiten?
9 jaar
2004??? heeft deze dan geen crashsensor die het starten kan verhinderen??
anders deze knop eens indrukken en terug proberen
Sorry, waar moet ik dit spuiten?
9 jaar
Heb hier nog nooit van gehoord. Waar kan ik deze vinden dan ?
9 jaar
De remreiniger in de inlaat spuiten, makkelijks is de slang die van de intercooler komt los maken, en daar een beetje remreiniger inspuiten.
Als mechanisch de motor in orde is, zal hij daar even op lopen.
Als hij dan blijft lopen is vaak de bdp sensor niet meer zo best.
Hoe meer toeren hoe sterker het signaal van de senso. Doordat hij even loopt op de remreiniger draait hij meer toeren dan met de startmotor en krijg je voldoende signaal.
9 jaar
De crashsensor is de rode drukknop aan de linkerzijde achter de accu .
Deze indrukken.
De wegenwacht heeft uiteindelijk geconstateerd dat de egr klep de storing geeft volgens uitlezen. remreiniger haalde niets uit helaas. Een crashysensor zit er niet . Hebben hem naar een garage gesleept en moet nu afwachten. Ze zeggen dat dit niet het probleem hoeft te zijn van het niet starten. Ik heb overigens gelezen dat de klep vaak wordt omzeild of dichtgezet ? Weer zo'n dure reparatie . Pfff Deze auto trekt mij helemaal leeg. (zie historie van mijn berichten, incl. nieuwe motor !) Wat kan ik het beste (laten) doen ?
9 jaar
Eerst maar afwachten wat ze in de garage uitlezen met renault appratuur om te zien wat er voor foutcodes er instaan. Misschien valt het mee.
Als hij niet aanslaat op remreiniger, ga je wel denken aan een mechanisch probleem.
Als de egr open blijft staan, gaan de uitlaatgassen terug de motor in waardoor hij mogelijk slecht start, of toch zeker niet goed blijft lopen.
De egr klep kan eventueel 120 graden gedraaid worden, als test of hij dan wel wil lopen. Kan dan maar met 2 van de 3 boutjes vast.
Zal uiteindelijk een foutcode opleveren, maar voor het testen geen probleem, en kost je niet gelijk een dure egr klep.
9 jaar
Ook al blijft de egr open staan , zal hij met remreiniger aanslaan .
Zou je haast denken aan bv. distributie van tijd bv.
Maar we wachten even de dealer diagnose af
Wilde zojuist de auto weer ophalen maar kreeg hem niet mee. Er is een nieuwe egr klep ingezet en ze zeiden dat hij na montage weer meteen startte. Echter vanochtend startte hij bijna niet, dus zeer moeilijk. Er wordt nu verder gezocht ??
9 jaar
Auto opgehaald. Ze hebben ook nog de injectoren gereinigd en probleem lijkt nu voorbij. De auto start nu goed. Nu nog even de koude start afwachten morgenochtend. Bedankt voor het meedenken allemaal en hopelijk hoef ik er niet meer op terug te komen. gr. Rien.
9 jaar
Helaas, motor ging met zeer veel moeite aan bij de koude start vanmorgen. Heel gek, want gedurende de dag is het aanraken en lopen ! Als ik zeg een of andere sensor temperatuur ? is dit dan gek gedacht ? of heeft iemand nog een suggestie ? de garage had dus naast de klep nog de injectoren gereinigd, maar dit haalt niets uit. Bij uitlezen wordt verder niets aangegeven.
9 jaar
Een lekje in de brandstofaanvoer, waardoor gedurende de nacht er te veel lucht in komt? Maar het handpompje had je al eerder geprobeerd.
Ik zou zeggen, een logfile maken bij koude start met de clip, en kijken of er een parameter is die afwijkt. Zoals te laag startoerental, of de brandstofdruk die lang duurt om op de benodigde 250 bar te komen.
9 jaar
Hij wordt morgenochtend koud weer uitgelezen en gecontroleerd op lekje wat ik aangekaart heb en wat ze zelf ook als evt. mogelijkheid zagen.
9 jaar
Helaas auto startte weer niet vanochtend bij de garage. Ze kunnen niets vinden en komen nu met de mededeling dat ze de injectoren willen laten testen en denken dat er misschien 2 niet helemaal lekker zijn. testen kost 120 euro en injectoren 250 euro per stuk. Mijn hemel waar eindigt dit? Ik blijf het gek vinden dat hij de hele dag prima start en prima loopt, maar enkel en alleen s'morgens niet of zeer moeilijk na meerdere pogingen wil aanslaan. M.a.w. 2 of 3 uren is geen probleem, maar een hele nacht wel! Wat nu te doen?
9 jaar
Ik weet niet wat voor een garage je hebt, maar je moet naar een garage gaan die de juiste apparatuur heeft om motor parameters uit te lezen tijdens het starten. Hij wil niet aanslaan, dus er moet iets te meten zijn. Als de brandstof druk achter blijft, kunnen ze een brandtofretourtest doen. Geen afwijking in retour, dan brandstof toevoer checken. Starttoerental kunnen ze ook lezen, of met een scoop zien of het signaal klopt.
Die 120 euro voor de injectoren te laten testen is niet erg duur, maar neem aan dat er nog arbeidsloon bijkomt voor (de)montage..
Temperatuur of tijd heeft kennelijk invloed op je probleem. Dus of te koud waardoor startoerental lager is, eventueel in combi met een slappe kruk of nokkenas sensor, of gedurende de nacht loopt de brandstof door een lekje ergens terug.
9 jaar
Sorry, ik ben er niet bij als ze meten. Ze hebben nu een testslang geplaatst in plaats van de brandstofleiding in het motorcompartiment . Misschien is hier een piep klein lekje en is dit de oorzaak dat er na een nacht wat lucht binnengekomen is en dus niet wil starten? dit weten we morgen. Dit eerst, om verdere grote kosten nog niet aan te gaan.
9 jaar
De auto startte vanmorgen meteen. Dit zou kunnen betekenen dat het inderdaad in het slangenstelsel ergens zit. Eerst morgenochtend en maandagochtend nog uitproberen en dan nieuwe slangenspin bestellen waarschijnlijk. Wordt vervolgd.
9 jaar
Auto startte vanmorgen in 1 keer. Echter, na stilzetten nogmaals gestart en ging moeizaam. Weer stilgezet en toen startte hij bijna niet, uiteindelijk wel met gas en doorstarten. Ra ra. Dus nu wel de eerste keer maar daarna heel moeizaam. Nogmaals ,het gekke is ook dat na een stukje gereden te hebben de auto meteen start, ook na stilzetten en weer starten. Zal dus morgen toch wel weer naar de garage moeten . Enig idee ? Misschien toch nog meer lucht in een ander circuitje of onderdeel ?
9 jaar
Kan nu ook niet meer de lichten uitzetten (niet altijd) Ik heb de lichtautomaat maar uitgeschakeld, en de accradiusmeter klopt niet meer . Zou bijna gaan denken dat het startptobleem hier ook mee te maken kan hebben ?
9 jaar
Staat er geen water onder de voorstoel?
Dat geeft heel veel ellende.
9 jaar
Is de accu door de vele startpogingen niet slecht geworden?
9 jaar
Ik ga straks kijken of er water is onder de stoelen. De accu wordt morgen onder belasting gecontroleerd. Dit overigens op mijn verzoek. Ik heb dit vandaag aangekaart bij ze. Heb de hele dag de auto gewoon met tussenpozen gebruikt zonder problemen, maar voor de zekerheid dus niet weer meteen gestart na het uitzetten, want dit ging steeds fout. Hierdoor kwam ik erop om te denken of de accu het wel aankon om meteen weer te starten. Zoals eerder gezegd, hij startte steeds meteen ook na een paar uur.
9 jaar
Alles voelt droog onder de stoelen.
9 jaar
Om de accu geheel uit te sluiten is er gistermiddag een nieuwe accu geplaatst. Vanochtend startte hij dus weer niet meteen. Pas na 4 keer starten bleef hij met veel moeite netaan lopen. Na een kort stukje rijden stilgezet en weer proberen te starten. Weer met moeite in 3 keer. Zoals al eerder gezegd, als ik iets langer gereden heb start hij de hele dag meteen, ook na een paar uren . Er is wel gemeten dat er 2 verstuivers iets lekkage vertonen, maar men denkt niet dat dit meteen het startprobleem veroorzaakt. Kan ze wel vernieuwen, maar ben dan nog eens 500 euro achteruit met niet de garantie dat het verholpen is. ?????
9 jaar
wat is de brandstofdruk tijdens het starten als die niet aanslaat?
Geen idee, ik zal het vragen . Ze zouden me bellen als ze weten waar ze verder moeten zoeken. Ik kom nog steeds weg, 'smorgens met moeite. Ik meld me weer als ik iets weet, zoek me rot.
9 jaar
bij het begin beginnen,de storing/klacht is op te roepen/voorspelbaar wanneer het zich voor doet.
met de computer naar de belangrijkste para meters kijken.
om aan te slaan zijn de brandstofdruk en starttoerental het belangrijkst .
brandstof druk moet minimaal 250 bar zijn tijdens starten en start toerental 250 rpm anders slaat die niet aan.
is dit goed dan verder kijken
Dank je ik ga het vandaag vragen. Maar nu weer anders! Hij startte vanochtend in 1 keer!. Heb vervolgens ong. 2 km. gereden en stilgezet, en kwam niet meer weg. 4 keer geprobeerd te starten. Na 20 min. weer gestart en geen problemen. 4 keer achter elkaar prima gestart. Nu iets geks, bij lopende motor gaan de lichten niet meer uit. IK heb vervolgens de lichtautomaat uitgeschakeld en toen alles oke. Heeft dit ook iets met starten te maken ? of is dit gewoon een ander defect ? Ik verdenk inmiddels alles nu.
9 jaar
Kom net van de garage en alles is goed gemeten. Het brandstoffilter zat vol met schimmel, dit komt uit de tank. Ik heb het gezien en het zag er niet uit. Ook zaten er heel kleine metaaldeeltjes in, waarschijnlijk uit de pomp. Deze meuk heeft kennelijk o.a. de verstuivers aangetast, want ze verdenken er 2. De verstuivers worden maandag getest en dan weten we meer. Dus... toch in de papieren zoals gewoonlijk met deze auto. (zie historie) Als er meerdere verstuivers niet door de test komen zal ik me moeten beraden wat te doen. gebruikt misschien ?
9 jaar
Ja goed gemeten, maar wat hebben ze nu gemeten? Druk en toerental zijn de kritieke waarden.
Een filter vol schimmel kan je probleem zijn. Daardoor te wijnig druk. Al merk je dat dan meestal eerder bij vollast. Er is een chemisch goedje voor om de schimmel in de tank te doden.
Als ze 2 injectoren verdenken, met teveel retour, dan hadden ze dat al eerder kunnen zien door de raildruk te meten tijdens starten.
Wat metaaldeeltjes in het filter zijn enigzins normaal, komt door pompslijtage. Als het echter veel is, dan is de pomp stuk aan het gaan, en kan het inderdaad zijn dat er ook deeltjes in de injectoren terecht zijn gekomen.
Normaal moet dan alles gereinigd danwel vervangen worden.
9 jaar
Oke, bedankt voor je antwoord. Druk en toerental waren dacht ik goed. Ik wacht maandag de verstuivertest af.
9 jaar
3 verstuivers waren goed en 1 op de rand. Dit is volgens hun nog steeds niet het startprobleem. Gaan morgen weer koud starten en meten pff.
9 jaar
Start weer beroerd. Na weer meten willen ze toch die slechtere verstuiver vervangen,en dan maar hopen.
9 jaar
hoezo hopen???????????
al meerdere malen wordt gevraagd wat de waardes zijn van starttoerental en inspuitdruk.
zo moeilijk hoeft het niet te zijn.
De waardes zijn goed, maar bij de raildrukgrafiek kun je zien dat de startpiek eerst even iets te vlak blijft en dan omhoog gaat. Een kleine hapering dus. Daarne blijft hij mooi gelijk. Het hopen is dus gebaseerd op het feit dat de nieuwe verstuiver er voor zorgt dat hij wel meteen oppakt en daardoor wel meteen start. Zeg ik dit goed ? ik ben maar een leek op dit gebied.
9 jaar
De vervangen verstuiver is helaas nog steeds niet de oplossing. Maandag wordt er een nieuwe krukassensor geplaatst. Volgens een topic op problemcar was dit in het geval met een laguna welke precies hetzelfde probleem had ( dus niet starten na een nacht stilstaan en koud, maar wel als ie eenmaal loopt en warm is de hele dag gewoon start ) de oplossing.
9 jaar
Beste Rien, ik bewonder je uithoudingsvermogen/geduld.
Een normale garage hangt een diagnosetester aan de auto en meet in 1 keer A) raildruk tijdens starten B) starttoerental C)temperatuur koelvloeistof,brandstof en inlaatlucht D)accuspanning tijdens starten.
Vervolgens kan met een labscope de signalen van de krukas en nokkenas gemeten worden en de relatieve compressie.
Signalen van nokkenas en krukas kunnen ook nog gebruikt worden om de timing te controleren.
Dit kan zelfs als de monteur S.Schilpad heet in 1 uur.
Advies is dus ga naar een serieuze garage anders ben je straks nog klant bij de voedselbank of nog erger hartspecialist.
mvg. Dirk.
Idd stoppen bij deze rommelpotten.
Wat ze tot nu toe vervangen hebben heeft nergens toe geleid.
Het is allemaal niet zo spannend,alles is af te lezen,maar je moet het wel kunnen.
Waarschijnlijk kunnen ze alleen een storing aflezen en dan gaat ze op goed geluk onderdelen vervangen.
9 jaar
Krukassensor is vervangen en vanmorgen sloeg hij meteen aan. Hoop dat het morgen weer zo is en dat het lek boven is. Indien oke zal ik dit melden en afsluiten.
9 jaar
Auto heeft nu steeds ook 's ochtends probleemloos gestart , alleen het is nog steeds niet koud. Omdat het voorlopig zo zacht blijft en geen koude start kan testen, wil ik deze topic afsluiten en neem ik aan dat het lek inderdaad boven is. ! Allen bedankt voor het meedenken en adviezen. gr. Rien.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar