Beste techneuten:
We hebben een laguna II staan met een co uitstoot van 10%!! en HC van 600
Geen foutmeldingen in MM systeem en de waardes in het systeem (van temp.sensor etc,) zien er normaal uit.
Olie al vervangen (veel benzine bij) bougies vervangen (waren slecht) luchtfilter vervangen.
Lambda signaal begint met "pendelen"en blijft dan staan.
Auto rijdt normaal en motor loopt mooi rond.
Klant heeft geen klachten , verbruik zou iets hoger kunnen zijn.
Injectoren lekken niet als ze onder druk staan (aan de rail aangesloten).
Heeft iemand zo iets al eens mee gemaakt of een idee wat het kan zijn??
Alle tips zijn welkom.
BVD John
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je zegt dat de lambda begint met pendelen en dan blijft staan.
Op welk voltage blijft de lambda staan?
Gebeurd dit bij stationair en/of bij verhoogd toerental?
ik zou eens naar de timing kijken. dit ooit al eens meegemaakt. je hebt dan zeg maar gevoelsmatig het vermogen van een 1.6/1.4 . dacht alleen wel dat ik er toen ook een lambda fout in had zitten.
ook moet je de inlaatdruk parameter even checken als ie op contact staat. moet rond de 1000mbar zijn uiteraard. bij draaiende motor rond de 400mbar
mvg, Tim.
Probleem is opgelost:
Lambda sonde vernieuwd en alles was weer oke.
We hadden al een "goede" gebruikte geprobeerd (werkte in een andere auto wel goed?!?!) gaf geen enkele verandering bij deze auto maar een nieuwe was de oplossing.
Blijven rare dingen auto's.
Bedankt John
Bedankt voor de feedback
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar