Hey,
Mijn vriendin is sinds gisteren in het bezit van een twingo uit 93. Tijdens de koop/proefrit liep hij goed en gisteren ook nog. Maar als hij nu stationair draait, loopt de motor stationair te snel en na enige tijd gaat hij rustiger stationair lopen maar dan begint hij te schokken. Ook komt er dan zwarte rook uit de uitlaat. Ik heb het luchtfilter eruit gehaald (was behoorlijk smerig) en dan loopt hij stationair beter maar nog steeds niet optimaal. Wat zou dit dan nog kunnen zijn? Graag jullie advies....
Groetjes,
Sjuul
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zou de auto als eerst eens een grote beurt geven. Als het luchtfilter echt zo zwart was, dat je het al merkt bij vervangen, dan zal de rest ook wel aan vervanging zijn. Brandstoffilter, olie + filter en bougies. Controleer ook de verdelerkap eens goed. Kleppenstellen en misschien een injectiereiniger in de tank doen.
Dank je voor je reactie Dennis. Ga vandaag de spullen halen. Hopelijk is het dan inderdaad opgelost.
Groetjes
Sjuul
16 jaar
Dochterlief heeft ook zo'n kar. Motor moeten over bouwen helaas. Is gelukt, liep redelijk, maar zwarte rook uit de uitlaat. Liep 1 op 5 en leek wel een tank. Uiteindelijk bleken we een slangetje vergeten te hebben aangesloten, ik meen op het spruitstuk, maar weet dat niet zeker. Zat in ieder geval vanaf de voorzijde van de auto gezien zo'n beetje tegen het schutbord aan. Kan dus ook net zo makkelijk ergens bij de carburateur geweest zijn. Niet zelf ontdekt maar de garage met een koptelefoon en zo'n slangetje er aan om te horen waar die valse lucht toch vandaan kwam. Slangetje aangesloten, liep weer 1 op 17 en zwarte rook verdwenen.
16 jaar
[quote=Jaha]Dochterlief heeft ook zo'n kar. Motor moeten over bouwen helaas. Is gelukt, liep redelijk, maar zwarte rook uit de uitlaat. Liep 1 op 5 en leek wel een tank. Uiteindelijk bleken we een slangetje vergeten te hebben aangesloten, ik meen op het spruitstuk, maar weet dat niet zeker. Zat in ieder geval vanaf de voorzijde van de auto gezien zo'n beetje tegen het schutbord aan. Kan dus ook net zo makkelijk ergens bij de carburateur geweest zijn. Niet zelf ontdekt maar de garage met een koptelefoon en zo'n slangetje er aan om te horen waar die valse lucht toch vandaan kwam. Slangetje aangesloten, liep weer 1 op 17 en zwarte rook verdwenen.[/quote]
goede kans dat dit de oorzaak is. Te hoog toerental is een aanwijzing voor valse lucht en roken op een mogelijk probleem met de MAP-sensor (rechthoekig kastje van GM) of de aanvoer. De sensor zit op het schutbord. Het genoemde slangetje zit tussen de MAP-sensor en het inlaatspruitstuk. Deze willen wel eens scheuren (vooral bij de Megane).
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar