Rover 214: stoot op euro 95

Brandstof: Benzine

rover 214 loopt goed op euro 98 maar stottert tot 2500 toeren als euro 95 (welke voorgeschreven is) wordt getankt.
recent is de kop er wel afgeweest i.v.m. gebroken distributie riem.
zelf denk aan een knok sensor maar weet niet og deze auto er 1 heeft.

niksnut

Geplaatst door niksnut (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Rover 214? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

niksnut (0), 14 jaar geleden

opgelost. hoewel je het nooit zou verwachten gaf een nieuwe verdeler en rotor uitkomst. nog wel even een probleem gehad want tijdelijk liep hij helemaal beroerd (na montage nieuwe verdeler) maar weer even alles los gehaald, gereinigd en bobine kabel (welke ook nieuw was ) verlegd. auto rijdt momenteel weer goed. kijken of het probleem nog terug keert.

niksnut (0), 14 jaar geleden

dus niet .probleem keert terug. auto rijdt soms perfekt en opeens begint hij ter stotteren. na montage van de nieuwe verdeler, hebben we het hele onstaekings systeem nat gemaakt en hij bleef prima lopen. op een droge dag afgelopen week is hij spontaan weer gaan stotteren. kan het zijn dat er iets is met de computer. ik begreep dat het alarm hierin geintergreerd is. omdat het alarm (startonderbreker) soms ook hapert vraag ik mij af of er een mogelijkheid is om dit te testen. of te verwijderen?
iemand dit probleem al eens gehad.
we hebben eigenlijk alles gedaan zonder resultaat. verdeler vervangen, bougie's vervangen. filters vervangen en injektor reiniger in de tank gehad. verse olie met filter. de kleur van de bougie's was wit. dit kan duiden (bij de meeste motoren) op een te arm mengsel. wat is normaal bij de rover 214SI??

jces (0), 14 jaar geleden

Hallo ik heb eigenlijk het zelfde probleem, na het vervangen van de koppakking geeft de motor ook storingen.
zo ga je rijden en loopt hij goed en na een volgende of tijdens een rit krijgt hij weer problemen .
Zie onderwerp "Rover 216 start moeilijk"
ik heb ook al van alles gedaan en gemeten om de storing te achterhalen, maar geen resultaat.
Uit laten lezen door een dealer , geeft aan problemen in de inlaatspruitstuk.
Dat heb ik ook gecontroleerd op evt. lekkage en was O.K.
Vervangen zijn verdeler , bougies, stationaire regelklep.
Tevens gaf de CO test ook een te arm mengsel aan.

ik verdenk de mapsensor voor 90 % , maar deze zit geintregeert in de computer , en dat is zo maar te proberen.
Indien de motor statinaire niet goed loopt knijp ik de statinaire omloopslang dicht en dan gaat hij beter lopen.
kun jij dat ook eens proberen misschien geeft dat wel het zelfde effect ( bij warme motor).

gr en succes

niksnut (0), 14 jaar geleden

Wij hebben gisteren weer aardig lopen zoeken en na het goed schoonmaken van de bougiekabels (erg vet) en diverse contacten, vond ik het volgende. Vanaf de accu zit bij deze auto twee massa draden. een korte zit direkt aan de carroserie. deze was erg geoxideerd en 1 kabeloog zat bijna los. daarbij zat het boutje kompleet vastgerot. ook zat hiet de massa draad die naar de computer gaat onder. ik heb de bout uitgeboord en alles schoongemaakt. carroserie ter plaatse goed blank gemaakt en met een nieuw kabel-oog weer gemonteerd. op de weg terug heeft de auto nu weer goed gereden. er is weel weer een ander probleem de katalasator is waarschijnlijk naar de knoppen. eerst rammelde hij erg , nu niet meer maar er is vermogen weg dus er zal wel een brokstuk voor de pijp zitten. hij stotterde in ieder geval niet meer.
zal komende week eens kijken naar die slang
heb je trouwens de bougie kabels vervangen?? hier schijnen ook vaak problemen mee te zijn. stroom lekkage lang de bougie dop. heb in mijn geval de kabel weerstand doorgemeten en die was bij alle 4 gelijk. daarna de doppen met carburateur reiniger ingespoten en schoon geblazen. tevens inwendig gecontroleerd op roet of verbranding, wat kan duiden op vonkvorming in de dop. kon wat dat betrefd niets vinden. kopdeksel ook goed vetvrij gemaakt en alles weer gemonteerd.

niksnut (0), 14 jaar geleden

uitlaat pijp zat inderdaad dicht met een brokstuk uit de katalysator. kat leegemaakt. Auto rijdt nog steeds zonder stotteren. Komende week zal blijken of het allemaal resultaat heeft gegeven.

niksnut (0), 14 jaar geleden

[quote=jces]Hallo ik heb eigenlijk het zelfde probleem, na het vervangen van de koppakking geeft de motor ook storingen.
zo ga je rijden en loopt hij goed en na een volgende of tijdens een rit krijgt hij weer problemen .
Zie onderwerp "Rover 216 start moeilijk"
ik heb ook al van alles gedaan en gemeten om de storing te achterhalen, maar geen resultaat.
Uit laten lezen door een dealer , geeft aan problemen in de inlaatspruitstuk.
Dat heb ik ook gecontroleerd op evt. lekkage en was O.K.
Vervangen zijn verdeler , bougies, stationaire regelklep.
Tevens gaf de CO test ook een te arm mengsel aan.

ik verdenk de mapsensor voor 90 % , maar deze zit geintregeert in de computer , en dat is zo maar te proberen.
Indien de motor statinaire niet goed loopt knijp ik de statinaire omloopslang dicht en dan gaat hij beter lopen.
kun jij dat ook eens proberen misschien geeft dat wel het zelfde effect ( bij warme motor).

gr en succes[/quote]
zit er een sensor op de gasklep ? zo ja kan je proberen deze iets te verstellen. met andere woorden " de boel even foppen"
door een gasklep sensor iets te verdraaien met de richting van het gasgeven mee kan je de computer laten denken dat je meer gas geeft dan dat je werkelijk doet . hij zal dan dus iets meer inspuiten dan wenselijk is onder normale omstandigheden. Vorige week heeft een kennisvan mij ook op deze manier succes geboekt bij een injetie motor.
Een andere optie werd mij net aangedragen. De mogelijkheid bestaat op met speciale apparatuur de ECU te resetten. dit geeft ook wel eens goede resultaten.

jces (0), 14 jaar geleden

ik heb de diverse contacten Massa etc) gereinigd en rotor vervangen, verdelerkap had ik al vervangen.
bij koude start geeft problemen, onder 2000 toeren slaat hij nogsteeds af, niet als ik het gaspedaal iets bedien.
Warm loopt hij goed. We hebben 2 sensoren en gasklep besteld, sensoren zijn luchtinlaatthemparatuur en koelvloeistof themparatuur.
Gasklep blijft plakken in stat toestand en komt na gasgeven niet goed terug.( motor blijft verhoogt statonaire lopen).
dus even afwachten.
gr

Garage_LUX (0) PRO, 14 jaar geleden

Het blijven plakken van de gasklep is meestal een mechanisch probleem
Vaak door vervuiling

VFR16V (0), 14 jaar geleden

Ook al eens aan de lambda sonde gedacht?

jces (0), 14 jaar geleden

hallo,
Na een periode van diverse pogingen ben ik eigenlijk niets opgeschoten.
Vervangen zijn de 2 sensoren, inlaatlucht en themparatuur, gaskleppenhuis en bougiekabels
Als je zo rijdt reageert de motor vrij pittig, maar stationaire draait hij slecht, de bougies zijn helemaal blank.
Indien de terugval test gedaan wordt valt de betreffende cilinder weinig terug dus doet maar matig mee.
stationaire doen dat alle cilinders eigenlijk maar matig , ik denk gezien de kleur van de bougies dat het mengsel arm is .
dit is ook al een keer gemeten met een co meting.
Koude start is ook slecht , slaat niet van zelf aan moet gas blijven geven om motor aan de praat te houden .
dit duurt tot een bepaalde motor themparatuur en dan blijft lopen zoals boven beschreven.
Wie heeft nog een tip waar ik nog niet aan gedacht heb, ik denk nu zelf aan de de ECU.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover 214 of stel zelf een nieuwe vraag.