Beste lezers,
Ik heb mijn SAAB 900S 1997 met 80.000 km nog maar een paar maanden. Mijn CE (check engine) bleef branden, na het laten uitlezen gaf men mij volgende foutcode P 1124 en P 1582 het zou gaan om een kapotte regelklep van het stationair toerental. Kan iemand me zeggen of dit kan kloppen, en of het makkelijk te vervangen is, en eventuele kostprijs.
Waarvoor reeds bij voorbaat dank.
Engel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Engel op Wikepedia heb ik opgezocht P 1124 staat voor een te arm mengsel . P1582 Stationair afstelling staat tot aan zijn limit van bijstellen/corrigeren.
Vergat ik er nog bij te zetten, het lijkt mij een (valse) luchtlekkage! Groetjes
Punt, geef even de link naar de beschrijving van die codes erbij. Altijd makkelijk.
Volgens mij heb je namelijk de beschrijving van VW/Audi gevonden. Helaas zijn P1xxx codes niet algemeen gedefinieerd en mogen fabrikanten daar hun eigen uitleg aan geven. En dat doen ze dan ook, en geheid dat ze bij Saab iets anders betekenen. De vraagsteller gaat nu zoeken naar een fout die er niet is.
Dank voor jullie interesse.
Heb ook zojuist vernomen dat het de IAC ( idle air control )valve zou kunnen zijn die moet gereinigd worden, is dat ook een optie? Indien het antwoord van PUNT over VW/ AUDI gegevens gaat kan ik er misschien best geen rekening mee houden.
14 jaar
Ik zou die uitleg maar vergeten. Op het internet is weinig tot niets over Saab te vinden.
Even laten uitlezen bij de dealer en je weet wat het betekent.
P1124 EN P1582 zijn de foutcodes die werden uitgelezen bij een Saab dealer. Hij sprak van de regelklep stationeer toerental die kon stuk zijn.
14 jaar
Slaan beide codes op dat ene onderdeel? En wat was de exacte tekst?
Voor hetzelfde geld is het een draadbreukje of een defect in de ecu.
De Saabdealer heeft na het uitlezen een faktuur van 34,75 gemaakt voor klein materiaal, de mekanieker heb ik zelf niet gesproken, na mijn vraag welke fout, heeft de secretaresse met de hand de twee foutnummers en stationeer toerental regelklep erbij geschreven.
14 jaar
Ik ben vanmiddag even in de computer van mijn ex werkgever gedoken en daar komen de 2 codes bij een SAAB 900 niet voor . De codes gaan wel over de 1000 . Dus tekst en uitleg had dat bedrijf wel kunnen geven. Grijp de telefoon heer Opdebeeck . Succes
Als ik zou moeten gokken (doe dat normaal liever niet:) dan zou ik ook eerst zoeken naar luchtlekkage(tip van Punt) en gasklephuis eens schoonmaken.
SAAB heeft meerdere (verschillende) foutcode lijsten, erg model, bouwjaar afhankelijk.
P1124 mengsel niet goed stationair.
P1582 gasklepstand buiten bereik
Zijn de enige omschrijvingen die ik bij deze codes voor SAAB heb.
Na 2010 Spijker foutcodes misschien?
Oiram
Hoop dat Spijker wat duidelijker is in zijn foutcode verklaringen. Ga morgen de boel eens uiteenhalen en alle door jullie aangebrachte sugesties nachecken. hoop dat iemand het juiste probleem heeft aangekaart. Ik geef morgen feedback, reeds dank voor al jullie inspanningen.
14 jaar
Heb vandaag op aanraden van Savaan76 uit saabforum volgende aktie uitgevoerd. Reinigen van het IAC (idle air control) Voor eventueel geintereseerden kan je naar volgende site surfen: beschrijving met foto's http://pages.infinit.net/mlbriand/saab/i... Tot nu toe is de CE nog niet teruggekomen, tegenover voorheen na elke reset CE onmiddelijk terug aanging.
14 jaar
Ik hoop dat het de oplossing voor je probleem is, zou ook een mogelijkheid zijn.
Gasklep ook nog even schoon gemaakt?
En bedankt voor de link, staat ook wel weer wat interresante Saab info op.
Oiram
Gasklep en huis gereinigd
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Saab 900 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar