Saab 9-5: problemen met stationeer toerental

Bouwjaar: 1995

beste collegas wij hebben hier een saab 9-5 uit 97 met een 2.0L 16v. weet er iemand waardoor de stationere toerental bewaakt word op moment dat er verbruikers zoals kachel of stuurbekrachtiging bij komt zakt de stationeer toerental omlaag dus hij slaat met in parkeren en zo af waar kan ik deze probleem het beste zoeken?mischien handig omte weten inlaatspruitstuk is afgeweest moet ie michien opnieuw ingeleerd worden? bedankt alvast voor mee denken .
.

kemo6242

Geplaatst door kemo6242 (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Saab 9-5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

garageburgwal (0) PRO, 18 jaar geleden

gasklephuis al schoongemaakt?

kemo6242 (0) PRO, 18 jaar geleden

Rene ik had gas klep huis schoongemaakt was inderdaad vuil zowelhet huis en klep zijn schoon maar er zit aan het gasklephuis een zwarte vierkant achtig plastic behuizing waar een grote vierkante spoel in zit en daar in het midden een ronde shijf ik zou met logica zeggen dat dat mee te maken heb met stationeer regeling maar dan zou die het gas klep bedinen en dat lijk me onlogisch.en darom vroeg ik me af of dat inleren nooodzakelijk is bij zo een motor want er zit bij deze type geen stappenmotor zoals bij opel of mercedes want ik heb wel eens gezien een ander typ motors werd wel met een stappen motor geregeld

leo saab (0) PRO, 18 jaar geleden

Kemco je hebt het goed gezien er zit geen stappenmotor op,het stationaie toerental wordt geregeld door het gasklephuis dit hoeft niet ingeleerd te worden maar als er een vacuum lek is komt dit probleem wel vaker voor een lekke vacuum slang of een lekkend inlaatspruitstuk pakking probeer dit op te sporen met remmen reiniger. groet Leo

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Saab 9-5 of stel zelf een nieuwe vraag.