Saab 9-3: Remblokken vervangen en geen druk meer

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2000

Beste mensen,

Ik heb gisteren de remblokken vervangen met mijn vader, maar daarna krijgen we niet tot nauwelijks meer druk op het rempedaal.
Er is ook geen slangetje kapot gegaan bij het vervangen, en met de oude remblokken was de druk gewoon aanwezig.

Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

Bij voorbaat dank.

gr Björn

ami_holland

Geplaatst door ami_holland (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Saab 9-3? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Ralf_Jensen (0) PRO, 10 jaar geleden

Hoe is het met je schijven? Gegolfd oppervlak? Groeven in de schijf?

Heb je de zuigers terug gedrukt door het pedaal geheel onderin te trappen, of telkens maar een stukje?

ami_holland (0), 10 jaar geleden

We hebben tot geheel onderaan en met kleine stukjes het pedaal ingedrukt, maar geen succes.
Nee schijven zijn ook nog goed, geen groeven.

Misschien dat die opnieuw ontlucht moet worden?
We hebben nog steeds geen idee wat het kan zijn.

gr Björn

Ralf_Jensen (0) PRO, 10 jaar geleden

Ontluchten behoef je enkel te doen, als het "natte remsysteem" open is geweest, bij jou niet het geval.
Omdat de schijven goed zijn, denk ik dat je het pedaal te diep hebt ingetrapt, bij het ´opzetten´ van de druk.

Je mag enkel en alléén, het pedaal met korte slag indrukken!! Je hebt anders kans op beschadiging van je hoofdremcilinder.
Ik vermoed dat dit bij jouw gebeurt is.

Vervangen van de hoofdremcilinder dus.

ami_holland (0), 10 jaar geleden

Beste Ralf,

bedankt voor je reacties!

Ik zal ze aan mijn vader doorvertellen en laat je (jullie) weten hoe het verhaaltje vandaag/morgen verder gaat.

Tx.
gr B

ami_holland (0), 10 jaar geleden

We hebben alles eens goed schoon gemaakt bij de zuigers en gecontroleerd of ze naar buiten kwamen toen we het wiel er weer af hadden.
Dat bleek wel het geval te zijn. Na de schoonmaak bleek dat de druk langzaam weer terugkwam.
Waar het nu precies aan gelegen heeft, weten we niet. Misschien wel omdat alles erg vies was.

Bedankt voor jullie reacties.

gr Björn

C.Jonker (0) PRO, 10 jaar geleden

Een hoofdremcilinder heeft een "werkgebied"dat is het gedeelte wat in het dagelijks gebruik slijt ( zuigertje/cilinder )
De rest word niet gebruikt zeg maar..
Trap je nu een keer te ver bij bv ontluchten of andere werkzaamheden dan gebruik je dit gedeelte wel en dan kan een braampje enz er voor zorgen dat de inwendige cups beschadigen en dus geen remdruk.
Wel zaak goed in de gaten houden, bij twijfel vervangen !!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Saab 9-3 of stel zelf een nieuwe vraag.