auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Saab 9-3: Saab

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9Dit z19DT

Beste Saab techneuten,

Op vakantie in duitsland, Grafenau kreeg ik de engine warning op mijn Dashboard. Bij de Opel dealer in grafenau deze laten uitlezen en bleek de Gasklephuis stuk. Deze is door een nieuwe vervangen nu.
Volgende dag bij het starten kreeg ik weer de engine warning. De dealer las de volgende fout code: P1125. Hij had een heledag nodig zij hij om erachter te komen wat dit inhield. Ik moest helaas terug naar huis.
Op het internet kan ik enkel de volgende definitie van de melding: P1125 vinden : Additve Adaptation Bank2 max.Value.

De dealers op service punten die ik inmiddels heb gebeld kunnen er niets van terug vinden. Wissen heeft geen zin want hij is bij de eerst volgende start weer aan.

Auto: Saab 93 1.9DiT 120PK motor type : Z19DT
bouwjaar: oktober 2004. kilometerstand: 223.000Km

Ik rijd gewoon met de auto en heb enkele keren bij koude start wat problemen ( na 2 a3 keer pas starten) en als ik onder het rijden af en toe ( 2X gebeurd) volgas wil inhalen dat hij dan inhoud en moeilijk op toren komt. nadat ik hem uit zet en weer start rijd hij normaal

Viendelijk groet

Sharied

Geplaatst door

dupl-u-16335-5dd149d54f350+Sharied (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het probleem met die P1xxx codes is dat ze per fabrikant en soms per motor verschillen.
Voor Opel en Saab komt daarbij dat op het internet niet al te veel betrouwbare informatie is te vinden.
De omschrijving die je hebt klopt zeker niet.

Bij Opel zijn er voor de Z19DT vijf omschrijvinggen die bij deze foutcode horen:
P1125 Throttle Actuator Malfunction
P1125 Throttle Actuator Supply Voltage Low Voltage
P1125 Throttle Actuator Feedback Circuit Malfunction
P1125 Throttle Actuator Feedback Signal Range/Performance
P1125 Throttle Actuator Feedback Powerstage High Temperature
Ik denk dat die voor deze motor ook voor Saab gelden, maar zekerheid krijg je na uitlezen bij de Saab dealer.
Volgens mij is de gasklep bedoelt om de EGR te regelen.

oldford 0
badge

11 jaar

Bij het vervangen van de Gashuisklep, zag ik dat de opening van de EGR behoorlijk was aangekoekt met roet. Voordat ik wat kon zeggen tegen de monteur( geen duits van mijn zijde en geen engels van zijn kant)
zat de gasklep er al op. Ik ga de EGR reinigen en kijken of de melding terug komt. Ik heb ook contact gehad met Trollhatten Zweden. Ik wacht op een antwoord van hun.

Ik hou jullie op de hoogte.
Alvast bedankt

Hallo all,

Ik heb de geribbelde aluminium bochtje van de gasklephuis naar de EGR losgemaakt en die was behoorlijk gekloderd met roet. Er was wel ruimte voor airflow.
Ik heb gemerkt dat als ik de auto start ( mijn vrouw starte de auto toen ik er achter kwam) er net of er een prop met lucht aan de onderkant van de auto vrij komt.
Net als een opening ergens in de uitlaat. Kan het zijn dat de DPF vol zit en dat hij een druk moet opbouwen om de lucht uit te persen en vandaar het gestommel bij de uitlaat?

Geen reactie nog uit Trolhatten over de P1125 melding.

Ik over weeg de DPF te laten reinigen.

Sharied

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Saab 9-3 of stel zelf een nieuwe vraag.