Seat Cordoba Vario Sport: airbaglampje blijft branden.

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: TDI ASV

Mijn airbaglampje gaat weer branden.
De dealer heeft dit al een keer gereset, er werd toen verteld dat er ws. een slechte verbinding in de bedrading zit waardoor hij soms een open verbinding/overgangsweerstand heeft.
Na enkele weken ging het weer branden.
Ik heb zelf al even onder de stoelen (side-airbags)gekeken maar die stekkers zitten goed
Heeft iemand een idee, of ervaring met deze storing in een cordoba vario/is er ergens een zwak punt waar ik eens naar moet kijken?

De eerste keer is hij gaan branden nadat de auto bij uitwijken met een wiel onzacht op de stoep is gereden, de band heeft geen koordlaagbreuk, wiel is onbeschadigd en de sporing is ook nog goed. Ik zat er nl. zelf niet bij maar als ik mijn vrouw zo hoor denk ik dat de klap wel meeviel.

Jovi5988

Geplaatst door Jovi5988 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Cordoba? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Jovi5988 (0), 16 jaar geleden

Ik kan toch moeilijk iedere maand naar de dealer om het te laten resetten?
Niemand een idee??

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Jovi5988]Ik kan toch moeilijk iedere maand naar de dealer om het te laten resetten?
Niemand een idee??[/quote]
je hebt gelijk... maar wat was de foutcode ? is wel van belang, deze geeft een zoekrichting.

Gr. paul

Jovi5988 (0), 16 jaar geleden

2 Storingen herkend:

01217 032
Ontsteker zij airbag voorin bestuurderszijde -N199
Weerstand te groot
Sporadisch

00532 007
Voedingsspanning
signaal te zwak
Sporadisch

De tweede storing is op mijn printout doorgestreept, dus ik denk dat ze die richting het probleem niet zoeken.
Ik las in een ander bericht dat er een weerstand tussen zit zodat het systeem een vaste controle/meetwaarde heeft.
Nu zie ik bij mij "weerstand te groot" ,komt overgangsweerstand in dit soort stekkers voor?
Want als hij kortstondig geen verbinding gehad zou hebben had er toch wel een code met "open verbinding" in gestaan?
Ik heb nog eens extra de stekker onder de passagiersstoel bekeken, hij zit bij deze auto zo ver naar voren dat je er haast niet met je hand bij kan, laat staan met bijv een stofzuiger.
Ik kan aan de buitenkant niets vreemds ontdekken, netjes geborgd. Kan ik deze stekker ongestraft loshalen om de contactjes in de stekker eens te bekijken? (ga hem volgende week weer laten resetten, dus is niet erg als door deze actie een fout extra in het geheugen komt)

Audidriver73 (0) PRO, 16 jaar geleden

Kan de kabel zijn die vanonder de stoel via de rug naar de airbag gaat, ik heb laatst hetzelfde gehad met een golf4, kabel vervangen, fout gereset, niet meer teruggekomen.
Stekker kun je loshalen mits je auto niet op contact staat, beter is het om de accu min-klem eraf te halen en ongeveer 15min te wachten.

Jovi5988 (0), 16 jaar geleden

Ik heb gisteren maar eens naar de stekker onder de bestuurdersstoel gekeken (eerst accupool los)
Die stekkers hebben ondanks dat ze geborgd zitten best wel wat speling zijdelings. Voor de rest mankeert er niks aan, maar kan me wel voorstellen dat dit bij een klap of nog simpeler het verschuiven van de stoel wel wat beweegt.
Toen maar voor het inelkaarklikken een stukje papier ertussen gedaan, en ziedaar het stekkertje is spelingsvrij......
Toen laten resetten, en nu maar hopen dat het lampje uitblijft.
Ik kreeg van de chef werkplaats bij de seat dealer de tip als het toch blijft terugkomen gewoon de stekker er af en draadjes aan elkaar solderen, komt wel vaker voor zei hij.
Als dit alles dan nog geen effect heeft moet ik misschien idd. maar eens de kabel in de stoel gaan vervangen.
Of..... tegen mijn vrouw zeggen "dit wordt een dure story laten we maar eens voor een andere auto gaan kijken" haha

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.