het vermogen van mijn cordoba is het laatste jaar enorm afgenomen.
het is NIET het probleem zoals veelvuldig gemeld van het plots terugvallen van vermogen (turbo veiligheid), maar de wagen rijdt constant als een paardentram...
De wagen geeft GEEN foutcodes (pas nog gechecked met de interface naar de PC) .
Ben zopas naar duitsland geweest, bergaf op de autowegen 140 km/uur, bergop 80 km !!!
Toerental geraakt amper boven de 2000 toeren tenzij bergaf.
Iemand zei me dat mijn catalysator mogelijk verstropt zit, kan dat ? kan ik hem eruit gooien om te testen of dat het probleem is ?
Indien iemand het probleem kent, graag een herstelkostindicatie, of het nog zin heeft dit te herstellen aangezien de wagen naar de acht jaar en 190000 km gaat.
Hartelijk dank, Pedro.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Probeer eerst maar eens een nieuwe luchtmassameter.
Ricky
Je zult NIET geloven wat voor een verschil DAT teweegbrengt!
Kosten zitten zo rond de 80-100 euro, dacht ikzo uit mijn hoofd, en is heel simpel ZELF te vervangen.
1 stekkertje en 2 parker-schroefjes.
17 jaar
Foutje, de luchtmassa meter moet ingeleerd worden, anders loopt de motor nog als een kolenkachel..
Kijk eerst maar naar de EGR Klep, de aansluitslangen op spruitstuk kunnen lek zijn, de pompdruk kan te laag zijn. Zit er al wel een kat in? je hebt drie soorten motoren ALH, AGR en ASV
Eerst diagnose met een echt apparaat (laten) doen aub, dat pc dingetje kan alleen de P0 codes weergeven.
[quote=Witte Ad]Foutje, de luchtmassa meter moet ingeleerd worden, anders loopt de motor nog als een kolenkachel..
Kijk eerst maar naar de EGR Klep, de aansluitslangen op spruitstuk kunnen lek zijn, de pompdruk kan te laag zijn. Zit er al wel een kat in? je hebt drie soorten motoren ALH, AGR en ASV[/quote]
ad...
inderdaad AD, jij maakt een foutje....... lmm hoeft bij de VAG-groep niet worden ingeleert, is ook nog nooit zo geweest.
maar zoals als SANTA en RICKY al zeggen, hou ik het ook bij een lmm......... en wat betreft die KAT die heb ik liever niet dan wel.
Gr. paul
Het zal wel, ik heb het toch twee keer bij VW meegemaakt dat het na inleren stukken beter liep. Ook qua verbruik. Nu kunnen ze zelflerend zijn maar dat gaat m.i. niet altijd op.
[quote=Witte Ad]Het zal wel, ik heb het toch twee keer bij VW meegemaakt dat het na inleren stukken beter liep. Ook qua verbruik. Nu kunnen ze zelflerend zijn maar dat gaat m.i. niet altijd op.[/quote]
AD
neem van mij aan : er valt niets in te leren.... al zou je willen. vraag mij af ? bedoel je geen gasklep ?
Gr. paul
Precies! Denk ook dat hij DAT bedoelt....
Tenzij je de bandenventielen ook nog kunt inleren om bij overdruk de druk te nivelleren....?
17 jaar
[quote=ricky]Probeer eerst maar eens een nieuwe luchtmassameter.
Ricky[/quote]
Haal deze bij Mercedes (een pierburg) dan loopt hij nog mooier en gaat minder snel kapot dan een bosch.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar