Seat Alhambra: airco probleem

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 atm

Hallo
wie kan mij helpen

Als ik de auto op contact zet dan knippert het display van de climatronic. Uitgelezen met de vas computer en storing druksensor. Deze vervangen, gevuld en getest. Helaas het werkt niet. Nog een keer uitgelezen, geen storing meer. Display knippert ook niet meer
De compressor schakeld wel in maar koelt niet. Via de actuatortest alles laten afwerken en op een gegeven moment gaat het display van de climatronic knipperen. Test gestopt en uitgelezen, Geen storing maar niet koelen.Ook de leidingen blijven koud. via het meetwaardenblok de temeraturen gecontroleerd en binnen en buitentemperatuur zij goed. Zou het de compressor zijn?
Wie o wie heeft voor mij het verlossende antwoord?

M.v.g.

weusje

Geplaatst door weusje (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Alhambra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

kaleido 1 (1690) PRO, 8 jaar geleden

En als je de drukken meet in het airco systeem wat gebeurt er dan ?
Is het een continue compressor of nog 1 met een magneet koppeling. ?

weusje (0), 8 jaar geleden

Hoge druk iets van 8bar lage druk rond de 7 geloof ik. Het is een magneetkoppeling
Als ik de climatronic uitzet dan draait de compressor niet meer mee

kaleido 1 (1690) PRO, 8 jaar geleden

Oke , als je de drukken meet , reageren ze dan wel iets als je de airco in schakelt ?
Dit kan 2 oorzaken hebben als er niets gebeurt met de druk , expansieventiel is defect of compressor is defect of beide .
Als je het koudemiddel er uit haalt en het systeem via de hoge druk zijde af perst met stikstof , moet de druk aan de lage druk zijde stabiliseren of heel langzaam egaliseren , in ieder geval veel lager blijven dan de hoge druk zijde , dan is het expansieventiel in orde , gaat de druk er dwars door heen en is deze meteen aan beide zijdes even hoog is hij defect.

weusje (0), 8 jaar geleden

Bedankt voor je reactie. Sorry voor de late reactie maar ik heb gisteren pas weer tijd gehad om verder te kijken. De condensor was kapot. Deze vervangen en afgevuld. De hoge druk is ongeveer 12 bar en de lage druk blijft op 8 bar staan. Deze veranderd niet. De compressor schakelt wel in maar koelt niet. Kan ik hem ook vanaf de lagedrukzijde afpersen? Dit zal dan toch het zelfde moeten doen naar de hogedrukzijde of niet?

kaleido 1 (1690) PRO, 8 jaar geleden

Compressor defect door een defect expansieventiel zou ik zo met deze info zeggen.

weusje (0), 8 jaar geleden

Ok bedankt ik ga ermee aan de gang. Je hoort van mij

ibo (0) PRO, 8 jaar geleden

Zit de filter/droger ingebouwd in de condensor? Zo niet dan zou ik die eens voelen met draaiende airco kan zijn dat ie bijna dicht zit ,dan word ie gedeelte warm en gedeelte koud.
Zo kan je ook de leidingen na voelen of er ergens een smoring zit

weusje (0), 8 jaar geleden

Filter zit eraan vast. Deze is dus ook vervangen. De temperatuur van de leidingen veranderd niet.

ibo (0) PRO, 8 jaar geleden

Als de magneet koppeling inslaat en de leidingen veranderen niet van temperatuur dan zou ik zeggen de pomp doet zijn werk niet, misschien is de as intern gebroken.

Krijg je wel een dip in de motor toerental als de magneet koppeling inslaat.

weusje (0), 8 jaar geleden

Ja

weusje (0), 8 jaar geleden

Als ok 120 roj en hij schakeld in dan voel je een kleine stotter in de auto. Dan houd hoj even on.

ibo (0) PRO, 8 jaar geleden

Als de motor stationair draait en de magneet koppeling slaat in, zakt dan het toerental iets in of iets in die geest.

En de condensor is vervangen zei je, hoeveel koelmiddel is er gevuld?

kaleido 1 (1690) PRO, 8 jaar geleden

Volgens mij hebben we deze stappen allemaal al gehad ?
Ga anders naar een airco specialist , dan heb je al je antwoorden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Alhambra of stel zelf een nieuwe vraag.